کد خبر : 1500257 | 05 بهمن 1396 ساعت 17:09 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

باتجربه های ما 25 سالشان است

افاضلی: اولین شاگردی هستم که به آقا فیروز نباختم

هومن افاضلی سرمربی تیم نفت تهران در چهارمین بازی بی شکست در خانه حریف حرف هایش بعد از تساوی مقابل گسترش را با تبریک 45 سالگی فعالیت حبیب چرندابی روزنامه نگار قدیمی تبریز آغاز کرد.

افاضلی: اولین شاگردی هستم که به آقا فیروز نباختم

به گزارش "ورزش سه" از سالن کنفرانس ورزشگاه بنیان دیزل، افاضلی در این باره گفت: اجازه دهید ابتدا 45 سالگی آقای چرندابی در شغل روزنامه نگاری را تبریک بگویم. خوشحالم که همچنین کسی در شهر شما حضور دارد و با این کسوت، قدمت و قلم در تبریز کار می کنند، ان شااله که تک تک شما یک روز 45 سالگی کارتان را جشن بگیرید، از ایشان یاد بگیریم و در مطبوعات همه چیز خوب پیش برود.


این سرمربی جوان و موفق با تمجید از امکانات و شرایط گسترش فولاد گفت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم باید بگویم که من تحت تاثیر بازی گسترش فولاد قرار گرفتم. باعث افتخار کشورمان است که یک مجموعه خصوصی در کشورمان چنین سرمایه گذاری را داشته؛ چمن بی نظیر، استادیوم مناسب، شرایطی که همه چیز تقریبا مهیاست و فکر می کنم اینجا یک مجموعه فاخر برای فوتبال کشور است.


اولین سوال از افاضلی درباره بازی و نتیجه تساوی بود که او چنین گفت: متاسفانه گلی که در انتهای نیمه اول خوردیم کمی برنامه های ما را به هم ریخت برای اینکه خیلی نزدیک به نیمه بود و ما برنامه ریزی کرده بودیم برای نیمه دوم که شرایط بازی را تغییر دهیم. این اتفاق هم افتاد اما آن گل نتیجه بازی را تحت تاثیر قرار داد و نوع بازی ما را به سمتی برد که نتیجه بازی را مساوی کنیم در حالی که ما دوست داشتیم در نیمه دوم برای برد بازی کنیم. ما چند موقعیت خوب در نیمه دوم داشتیم و مطمئن نیستم اما یک صحنه مشکوک به پنالتی داشتیم که داور آن را نگرفت. در مجموع بازی تاکتیکی بود و آقای کریمی مربی بزرگی در فوتبال هستند و بنده افتخار شاگردی ایشان هم به عنوان بازیکن و هم دستیار را داشتم و می دانم که ارزش های فنی ایشان چطور است. بازی کردن مقابل تیم های ایشان آسان نیست و فکر می کنم امسال اولین شاگرد ایشان هستم که آمدم اینجا و نباختم. بقیه شاگردان ایشان در تبریز به ایشان باختند. در کل فکر می کنم بازی خوب و تماشاگرپسندی بود و موقعیت های خوبی داشت که می توانست بازی را تماشاگران مهیج و جذاب کند.


افاضلی درباره اینکه چه تغییری در نفت ایجاد کرده که تیم از چنین کیفیتی برخوردار شده گفت: چند فاکتور در این مساله هست اول اینکه هیچ وقت در فوتبال مربی به تنهایی نمی تواند کاری را انجام دهد یقینا بزرگترین نقش از آن بازیکنان است که توانستند ذهنیت خودشان را تغییر و آن چیزهایی که انتظارات باشگاه است را بپذیرند و این تغییر وضعیت را به وجود بیاورند، فاکتور بعدی همراهی مدیریت است که سعی می کند به تعهداتش نسبت به بازیکنان عمل کند. اینجا یک بخش خصوص است و همه می دانند که سرمایه گذاری در فوتبال بیشتر برای فرد هزینه است تا سود ولی کسانی که به بخش خصوصی می آیند و هزینه می کنند به هر شکل باید در فوتبال حفظ شوند. یک فاکتور دیگر هم که مربوط به خودم است، نزدیک به 14 سالی که در تیم های ملی، تیم ملی بزرگسال کشورمان، تیم المپیک حضور داشتم به من یاد داده که تیمم را باید زود آماده کنم؛ این هم فاکتوری است که در تیم های ملی یاد گرفتم شاید بخشی از آن مربوط به دستیاریم است ولی مهمترین فاکتور هنوز هم می گویم که بازیکنان هستند. بچه هایمان خیلی خوب خودشان را تطبیق دادند و بزرگترهای خوبی در تیم داریم، بازیکنان باتجربه ما که مثل جوان ها بازی می کنند و اگر به آنها نگاه کنید از قبل آنها را نشناخته باشید فکر می کنید که 25 سالشان است. فکر می کنم مجموعه داریم که نتایج خوبی تا به حال کسب کرده ایم.

دیدگاه‌ها