کد خبر : 1503311 | 18 بهمن 1396 ساعت 09:57 | 89.4K بازدید | 0 دیدگاه

کارلوس ، مترجم ویژه برادران داسیلوا در یونایتد

حرفهای جالب رافائل داسیلوا از کار با کی روش

رافائل دا سیلوا، مدافع سابق منچستریونایتد، در گفتگو با برنامه اینترنتی "گل بزن" درباره دوران حضورش در یونایتد و تاثیر کی روش بر بازی او و برادرش صحبت کرد.

حرفهای جالب رافائل داسیلوا از کار با کی روش

 

به گزارش "ورزش سه"، رافائل 8 سال در یونایتد بازی کرد و با این تیم، افتخارات بسیاری کسب کرد. حال او در لیون بازی می‌کند ولی خاطرات خوب دوران حضورش در جمع شیاطین سرخ و همکاری با کارلوس کی روش را از یاد نبرده است. در زیر مصاحبه او با برنامه اینترنتی "گل بزن" را می‌خوانیم.

 

 

1281669

 

 

رافائل تو از سال 2008 تا 2016 در منچستریونایتد بازی کردی، جام‌های زیادی از جمله سه قهرمانی لیگ برتر کسب کردی. دلت برای یونایتد تنگ شده؟

 

وقتی به خاطرات یونایتد و کسب جام ها فکر می‌کنم واقعا خوشحال  می‌شوم.

 

تو با جی سونگ پارک در یونایتد هم تیمی بودی، او بازیکن فوق العاده ای بود، هم برای تیم ملی کره جنوبی و هم یونایتد. چه چیزهایی از او یاد گرفتی؟

 

همانطور که شما گفتید، او بازیکنی فوق العاده بود. با توجه به اینکه سال‌ها با او هم بازی بودم می‌توانم این را بگویم که او بازیکن واقعا با استعدادی بود، هم داخل زمین و هم خارج زمین و خیلی چیزها از او یاد گرفتم.

 

 

1281671

 

 

همانطور که می‌دانید، کی روش در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است و سال‌ها دستیار فرگوسن در یونایتد بود و فرگوسن احترام ویژه ای برای او قائل بود و حتی احتمال اینکه کی روش جانشین فرگی می‌شد نیز وجود داشت. می‌توانی کمی راجع به او برای ما صحبت کنی زیرا در ایران او همه چیز را بی نقص و کامل می‌خواهد و بسیار سختگیر و رک و راست است و شنیده ام که همه را با نام خانوادگی صدا می‌کند که واقعا جالب است. تجربه کار کردن با کی روش چگونه بود؟

 

من دو سال با او کار کردم و او همیشه تمرینات را برگزار می‌کرد و در این زمینه بسیار خوب بود. او واقعا فهم و درک خوبی از تاکتیک و تکنیک داشت و در این زمینه مربی خیلی خوبی بود و البته که وقتی من به تیم اضافه شدم، نمی‌توانستم انگلیسی صحبت کنم و او کمک زیادی به من کرد.

 

آیا خاطره بامزه ای با کی روش داری؟

 

در حال حاضر چیزی به خاطر ندارم. وقتی او به لیسبون آمد، به من و برادرم خیلی کمک کرد. ولی خاطره بامزه ای به خاطر ندارم.

 

 

1281672

 

 

نظرت درباره مایک فیلن و مولنستین در قیاس با کی روش چیست؟ کارلوس به خیلی از بازیکنان به درک دفاع کردن کمک زیادی کرد. آیا آنها از لحاظ فهم تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها، مثل کارلوس بودند؟

 

من مدت زمان بیشتری با فیلن کار کردم و به نظرم هر کسی نگرش متفاوتی نسبت به حمله و دفاع کردن دارد و همچنین با توجه به بازیکنانی که در اختیار تیم هستند اوضاع متفاوت است.  به نظرم از لحاظ تکنیکی، اوضاع با کی روش خیلی بهتر بود.

 

در سال 2007 تو برای تیم زیر 17 سال برزیل بازی می‌کردی و همچنین جام جهانی زیر 17 ساله ها. کارلوس می‌خواست تو برای پرتغال بازی کنی ولی تو برزیل را انتخاب کردی.

 

بله به خاطر دارم. آنها به ما پیشنهاد دادند که پاسپورت پرتغالی دریافت خواهیم کرد و مربیان پرتغالی با ما کار می‌کنند. ما 2 تا 3 هفته فکر کردیم و با پدرم مشورت کردیم و تصمیم سختی نیز گرفتیم که بازی برای برزیل بود.

 

بازی کردن برای باشگاه بزرگ مثل لیون چگونه است؟

 

هواداران همواره از من حمایت کردند و این حمایت کمک زیادی به من کرده است.

 

آیا پیامی برای هواداران یونایتد داری؟

 

مثل گذشته باید بگویم که از آنها ممنونم؛ زیرا آنها از همه نظر از من حمایت کردند. من اشتباهات بزرگی مثل دیدار با بایرن داشتم؛ ولی آنها همواره پشت من بودند. در واقع هواداران همین گونه هستند. آنها تنها وقتی که آماده هستی از تو حمایت نمی‌کنند؛ بلکه حتی وقتی شرایط خوبی نداری نیز از تو حمایت می‌کنند."

 

منبع: گل بزن

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها