کد خبر : 1509231 | 13 اسفند 1396 ساعت 10:39 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

هر کاری می‌کنیم که خادم به فدراسیون برگردد

توضیح اشکانی درباره ناکامی آسیایی کشتی فرنگی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: همه افرادی که هم اکنون در کشتی فعالیت می کنند، به عشق خود خادم آمدند و به او لبیک گفتند.

توضیح اشکانی درباره ناکامی آسیایی کشتی فرنگی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در سال ۲۰۱۷ توانسته بود به عنوان قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی جهان دست پیدا کند، با ترکیبی از کشتی گیران جوان و باتجربه در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ شرکت کرد.


شاگردان علی اشکانی در پایان این رقابت ها با ۳ طلا حسین نوری در ۸۷، سید مصطفی صالحی زاده در ۹۷ و بهنام مهدی زاده در ۱۳۰ کیلوگرم و تک مدال نقره محمدعلی گرایی در ۷۲ کیلوگرم به عنوان پنجمی دست یافتند تا ۴ پله نسبت به دوره قبلی سقوط داشته باشند.


این نتایج با انتقاد برخی از کارشناسان همراه بود؛ اگرچه در روزهای اخیر بیشتر بحث ها در کشتی پیرامون استعفای رسول خادم است.


بعد از بازگشت فرنگی کاران از مسابقات آسیایی قرقیزستان با علی اشکانی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


در ۶ وزن المپیکی نتیجه خوبی گرفتیم


از نظر من تا الان برنامه ریزی هایی که انجام دادیم، به بار نشسته است. ما در همین مسابقات در ۶ وزن المپیکی که در بازی های آسیایی هم در همین اوزان مسابقات برگزار می شود، نتایج خوبی گرفتیم. به جز ۶۷ کیلوگرم که الیاسی مصدوم بود و نتوانست به مراحل پایانی برسد، بقیه نفرات ما در این ۶ وزن مدال آور بودند یا به مراحل پایانی رسیدند. در اوزان جدیدی که از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اضافه شده، کمی مشکل داریم.


ریسک ما جواب نداد


مجبور بودیم در اوزان جدیدی که اضافه شده به جوان ها و نفرات بی تجربه اعتماد کنیم؛ اما متاسفانه این ریسک ما جواب نداد. البته ۵ کشتی گیر برای اولین بار بود که در یک مسابقه رسمی آسیایی کشتی می گرفتند و این نتایج تا حدودی طبیعی بود. به هر حال از برخی اوزان جواب نگرفتیم؛ اگرچه بدشانسی هم آوردیم.


 شکست قادریان هیچ توجیهی ندارد


یوسف قادریان در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی گیر باتجربه ای است که روی مدال طلای او حساب باز کرده بودیم. متاسفانه باید بگویم که شکست او هیچ توجیهی ندارد. برخی کشتی گیران باید به خودشان بیایند و از فرصت هایی که به آنها داده می شود، استفاده کنند. قادریان قبلا نتایج خوبی گرفته؛ اما در این دوره خوب کشتی نگرفت.


قهرمانی بدون پشتوانه فایده ای ندارد


ما می توانستیم بهترین نفرات خودمان را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کنیم؛ اما قهرمانی با این وضعیت فایده ای ندارد. مسابقات آسیایی میدانی است که باید ریسک کنیم و به نفرات جوان تر میدان بدهیم چون مسابقات با اهمیت و اصلی ما بازی های آسیایی و رقابت های جهانی است. البته اگر کسی روی ۵ کشتی گیر بی تجربه ای که من ریسک کردم و به این مسابقات بردم، انتقادی کند، می پذیرم.


 به عشق خادم در کشتی هستیم


همه افرادی که هم اکنون در کشتی فعالیت می کنند، به عشق خود خادم آمدند و به او لبیک گفتند. تا آخر پشت خادم هستیم چون فعالیت هایی که کرده، قابل دفاع است. او توانسته همه اهالی کشتی را پوشش دهد و چتر حمایتی فدراسیون روی سر همگان قرار گرفته است.


رفتن خادم تبعات زیادی دارد


بدون شک نبود رسول خادم در فدراسیون کشتی تبعات زیادی چه در بعد داخلی و چه بین المللی برای ایران خواهد داشت. ما تمام تلاشمان را می کنیم که خادم را به بازگشت راضی کنیم. مسئولان هم باید تصمیم درستی بگیرند تا زحمات خادم نادیده گرفته نشود. باور کنید او از ۵ صبح به فدراسیون می آید و ۱۱ شب به خانه برمی گردد.

دیدگاه‌ها