کد خبر : 1514146 | 10 فروردين 1397 ساعت 16:45 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

اعلام ناگهانی پاداش بازیکنان حاضر در جام جهانی

بسته تشویقی باشگاهی برای همراهی تیم ملی

در شرایطی که اختلاف میان کارلوس کی روش و مربیان باشگاهی بالا گرفته، فدراسیون فوتبال با انتشار خبری میزان در آمد باشگاه ها از داشتن بازیکن در جام جهانی را اعلام کرد.

بسته تشویقی باشگاهی برای همراهی تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دیدار ایران و الجزایر کارلوس کی روش در مصاحبه ای طوفانی از درخواست خود برای در اختیار داشتن بازیکنان ملی پوش 40 روز قبل از جام جهانی پرده برداشت. اتفاقی که تحقق آن باعث می شود باشگاه ها بدون ملی پوشان خود در هفته های پایانی لیگ و لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. این موضوع به خصوص برای تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شوک آور است. به همین خاطر علی دایی و برانکو ایوانکوویچ اولین مربیانی بودند که با برنامه سرمربی تیم ملی مخالفت کردند.


از این رو وینفرد شفر هم با وجود اینکه ابتدا حمایتش را اعلام کرد، دیروز بعد از بازی استقلال و نفت تهران طعنه هایی به کی روش زد و جواب حرف های سرمربی تیم ملی را درباره ناآمادگی بازیکنان داد.


در چنین شرایطی اما فدراسیون فوتبال امروز صبح با انتشار خبری روی خروجی سایت خود از سیاست عجیب خود درباره باشگاه ها و تیم ملی پرده برداشت. فدراسیون در حالی که قبلا فیفا میزان پرداختی به باشگاه ها برای داشتن بازیکن در جام جهانی را اعلام کرده بود، بار دیگر از محاسبات فیفا در این خصوص خبر داد.


در خبری که فدراسیون فوتبال منتشر کرد، آمده است: «بر اساس محاسبات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تعهد و همکاری یک باشگاه در طول آماده‌سازی تیم‌های ملی درآمد خوبی را نصیب باشگاه‌ها می‌کند.بر اساس این محاسبات هر بازیکنی که توسط کارلوس کی‌روش در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد به ازای هر روز 8530 دلار و به عبارتی تا پایان مرحله گروهی 130 هزار دلار برای باشگاه مربوطه درآمد به همراه خواهد داشت.»


فدراسیون فوتبال همچنین در خبر خود درآمد باشگاه هایی که از یک بازیکن تا 5 بازیکن در تیم ملی داشته باشند را هم به صورت ریز به شرح ذیل اعلام کرد:


یک بازیکن 130 هزار دلار/ دو بازیکن 260 هزار دلار / سه بازیکن 390 هزار دلار /چهار بازیکن 520 هزار دلار / پنج بازیکن 650 هزار دلار


با وجود اینکه مدیران فدراسیون در برابر دعوای مربیان باشگاهی با کادرفنی تیم ملی تاکنون موضع سکوت در پیش گرفته اند، به نظر می رسد آنها قصد دارند با ارائه پیشنهاد تشویقی باشگاه ها را مجاب به همکاری با تیم ملی در آستانه جام جهانی کنند. فدراسیون نشینان همزمان با انتشار این خبر هم باشگاه ها را تشویق به حضور در تیم ملی کرده اند و هم اینکه به آنها پیام داده اند اگر بازیکنان شان را در اختیار تیم ملی قرار ندهند،شاید آنها خط بخورند و دیگر درآمدی نصیب شان نشود.


از این رو می توان چنین برداشتی را انجام داد که کارلوس کی روش هم هر بازیکنی که باشگاهش با او همکاری نکند را از تیم ملی خط بزند و در این شرایط شاید نفرات کلیدی که شایسته حضور در روسیه هستند هم از لیست تیم ملی جا بمانند.


به عبارت بهتر شاید بتوان گفت فدراسیون سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته تا شاید با توجه به میزان در آمدی که باشگاه ها از حضور هر بازیکن در جام جهانی نصیب شان می شود، کوتاه آمده و بدون ملی پوشان خود در برخی مسابقات پایانی فصل حاضر شوند. باید منتظر ماند و دید در برابر این اتفاق واکنش مدیران باشگاه های لیگ برتری و سرمربیان چه خواهد بود.


البته یک مساله را هم باید در نظر گرفت و آن هم زمان دقیقی است که کی روش بازیکنان را برای اردوی تیم ملی می خواهد. سرمربی تیم ملی هیچ زمان دقیقی را برای حضور بازیکنان ملی پوش در اردوها اعلام نکرده و فقط گفته 40 روز بازیکنان را می خواهد. شاید اگر زمان مورد کی روش به طور رسمی اعلام شود، بهتر بتوان در این خصوص به راهکار رسید.

دیدگاه‌ها