کد خبر : 1516643 | 22 فروردين 1397 ساعت 10:39 | 192.4K بازدید | 0 دیدگاه

مانولاس؛ قاتل مسی و بارسا

تغییر سرنوشت توپ طلا توسط یک یونانی

یک جوان یونانی با درخشش غیر قابل تصور در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ سرنوشت توپ طلای امسال را تغییر داد.

تغییر سرنوشت توپ طلا توسط یک یونانی

به گزارش "ورزش سه"، حتی بدبین ترین طرفدار بارسلونا و خوش بین ترین طرفدار رم نیز تصور نمی کرد ورزشگاه المپیکو در شبی عجیب برای آبی اناری پوشان مدعی قهرمانی کابوس بزرگی را در پی داشته باشد، کابوسی که نه تنها مانع عبور آنها از این مرحله و صعود به جمع چهارتیم برتر اروپا شد بلکه سرنوشت توپ طلا برای کاپیتان آرژانتینی بارسا را نیز تغییر داد.


کاستاس مانولاس مدافع یونانی رم بعد از گل به خودی که در بازی رفت زد و باعث شد تا بارسایی ها در نیوکمپ به برد 4-1 برسند تا خیال شان از بابت صعود آسوده شود در بازی برگشت نه تنها آن گل را جبران کرد بلکه با مهار لیونل مسی ستاره آرژانتینی اسپانیایی ها بیشتر از همیشه نام خود را بر سر زبان ها انداخت تا به یکی از محبوب ترین گلادیاتورهای رم تبدیل شود.


مدافع 26 ساله و ملی پوش یونانی که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تا کمتر از دو ماه دیگر با تیم کشورش در دیداری تدارکاتی مقابل ملی پوشان ایرانی نیز به میدان خواهد رفت در چهارمین سال حضور در جمع گرگ های شهر رم به مهره ای کلیدی و تعیین کننده در قلب دفاع این تیم تبدیل شد. کاستاس مانولاس را می توان پرورش یافته مکتب AEK در فوتبال یونان قلمداد کرد چون در سال 2009 و در حالی که تنها 18 سال سن داشت سرمربی وقت این باشگاه او را در اولین تجربه حرفه ای به میدان فرستاد تا پدیده جدید یونان معرفی شود.

 

1294994


مانولاس بعد از سه فصل حضور در این تیم و 66 بار حضور در میدان که توام با سه بار گلزنی با پیراهن زرد و مشکی پوشان آتن بود در انتقالی جنجالی سر از المپیاکوس رقیب دیرینه AEK در آورد تا بیشتر از قبل نامش بر سر زبان ها بیافتد. دو فصل بازی برای المپیا بیشتر از قبل مانولاس را در دیدرس باشگاه های بزرگ اروپایی قرار داد؛ تا جایی که در تابستان 2014 چند تیم بزرگ از جمله آرسنال، شالکه، اینتر، پاری سن ژرمن و ... برای خرید او دست به کار شدند اما در پایان این رمی ها بودند که گوی سبقت را از همه ربوده و با این پدیده یونان به توافق رسیدند.


مانولاس شب گذشته نقشی مهم در کامبک فوق العاده و رویایی رمی ها داشت که در کنار این کامبک و گلزنی، او همچنین سیو دیدنی که روی فرار لیونل مسی در آخرین دقایق بازی داشت باعث شد تا سرنوشت توپ طلای امسال فوتبال جهان نیز تغییر کند چون با حذف دردناک از این مرحله از رقابت ها مسی شانسی برای رسیدن به توپ طلا نخواهد داشت. شانسی که همچنان در اختیار کریستیانو رونالدو سوپراستار پرتغالی رئال قرار می گیرد تا با رسیدن به یک قهرمانی دیگر با رئال مادرید در اروپا بتواند از توپ طلای خود محافظت کند.

 

1294997


البته در این میان تنها شانس باقی مانده برای مسی در راه رسیدن به توپ طلای امسال به روسیه برمی گردد؛ جایی که او به عنوان کاپیتان آلبی سلسته ماموریت نیمه تمام جام جهانی قبلی در برزیل را به پایان برساند و جام را به آرژانتینی ها هدیه بدهد، کاری بس دشوار که با وجود مدعیانی تا بن دندان مسلح کمی دور از انتظار خواهد بود؛ از همین رو هیچ بعید نیست این ستاره تکرارنشدنی امسال هم تنها با حسرت نظاره گر بالا بردن توپ طلا توسط یکی از رقیبانش (شما بخوانید رونالدو) باشد.

 

1294996

 

1294995

دیدگاه‌ها