کد خبر : 1516894 | 23 فروردين 1397 ساعت 10:28 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

لیورپول و کلوپ؛ رویای زیبای فتح اروپا

پپ گواردیولا بعد از آنکه تیمش با قبول شکست خانگی 2 بر یک برابر لیورپول از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، یک فهرست از بهانه‌‌ها برای توجیه حذف شاگردانش رو کرد.

لیورپول و کلوپ؛ رویای زیبای فتح اروپا

 

به گزارش "ورزش سه"، از گل‌های آفساید لیورپول در بازی رفت در آنفیلد و استادیوم اتحاد تا تجارب قبلی‌اش از مواردی که آنتونیو متئو لاهوز اسپانیایی بازی تیم‌های تحت هدایت او را سوت زده بود، اما در نهایت او دست از بهانه آوردن کشید و تأکید کرد که لیورپول با همه این حرف‌ها شایسته تبریک بابت صعودش به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بوده است.


سرمربی سیتی سپس به چیزی اشاره کرد که تفاوت حیاتی میان دو تیم بود و منجر به شکست 5 بر یک شاگردان او در مجموع دو بازی رفت و برگشت شد. گواردیولا گفت: "لیورپول پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است. آنها به توانایی‌های‌شان برای بردن این جام ایمان دارند."

 

1294899


باور در فوتبال واژه بزرگی است و لیورپول هرگز در لیگ قهرمانان کمبود اعتماد به نفس و خودباوری نداشته حتی زمانی که با ماموریت‌هایی غیرممکن مواجه بوده است. بازیکنان لیورپول اغلب اوقات از تشویق هواداران باشگاه انگیزه می‌گیرند بخصوص آنهایی که خاطرات پیروزی‌های این تیم را در فینال‌های رم (دو بار)، لندن، پاریس و استانبول را دارند و آنها نقش خودشان را در این پیروزی دوبل قاطع مقابل سرسخت‌ترین رقیب‌شان در لیگ برتر انگلیس ایفا کردند. هواداران سیتی در طرف دیگر، به هو کردن سرود لیگ قهرمانان اروپا ادامه دادند و جوی را برای بازیکنان‌شان ساختند که انگار نه انگار آنها در خانه بازی می‌کنند یا تیم‌شان در حال حاضر یکی از نخبگان فوتبال اروپا محسوب می‌شود.


لیگ قهرمانان مانند یک لباس اندازه، بر قامت لیورپول می‌نشیند و این تیم فردا در حالی قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را دنبال می‌کند که نه تنها به توانایی‌هایش برای کسب ششمین قهرمانی‌‌اش در این مسابقات باور دارد بلکه نشان داده که با هدایت کلوپ توانایی غلبه بر بهترین تیم‌های دنیا را دارد. حذف بارسلونا، تیمی که در رم غافلگیر شد، شانس قهرمانی لیورپول را افزایش خواهد داد اما واقعیت این است که لیورپول بدون رخ دادن این اتفاق هم دلایل زیادی برای خوشبینی به بالا بردن جام قهرمانی امسال در شهر کیف داشت.

 

1295194


قدرت مسلم تیم آنفیلد تهدیدی است که مهاجمش محمد صلاح روی دروازه رقبا ایجاد می‌کند، کسی که در تمامی رقابت‌های امسال 39 گل زده است و یکی از آنها را هم سه‌شنبه شب در خانه سیتی زد تا تیمش بازی را به تساوی بکشاند. به نظر می‌رسد که بهترین تیم‌ها با خط حمله‌ای سه نفره روی دروازه حریفان‌شان هجوم می‌برند و مثلث هجومی لیورپول هم جزو آنهاست. با توجه به اینکه مثلث خط حمله بارسلونا، مسی، سوارس و دمبله دیگر نیستند، مثلث خط حمله لیورپول می‌تواند ادعا کند که از خط حمله هیچ کدام از رقبای بعدی‌شان ضعیف‌تر نیست. لیورپول اما جز خط حمله قدرتمند و خطرناکش که در تمام فصل در اوج بوده است، در دیگر فازهای بازی‌‌اش هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. همانگونه که جورجینیو واینالدوم ماه گذشته به ESPN‌ گفت، لیورپول بیشتر به خاطر خط حمله‌اش در این فصل موفق بوده است اما مدافعان این تیم هم همطراز سه مهاجم تیم شایسته تمجید هستند هرچند که آنها بیشتر هدف انتقاد واقع شده‌اند.


خط حمله سه نفره لیورپول در این فصل تمام تیترها و اخبار مربوط به موفقیت‌های این تیم را به خودش اختصاص داده است اما موفقیت واقعی قرمزپوشان مرسی‌ساید در این فصل به طور فزاینده‌ای وابسته به انسجام این تیم است و این واقعیت که عملکرد خط دفاعی این تیم هم پیشرفت کرده است. تیم کلوپ به اندازه لیورپول 2005 تحت هدایت رافائل بنیتس که قهرمان اروپا شد سرسخت نیست اما بازی‌اش جذابیت بیشتری دارد و مشخص است که مخلوط بی‌عیب‌و‌نقص است.


چالش بعدی لیورپول‌ها رسیدن به فینال است. این تیم در این دهه تنها یک جام برده است، جام اتحادیه سال 2012،  اما آنها الان این شانس را دارند که بزرگترین جام ممکن را ببرند. لیورپول دارد به در اتاق نگهداری جام قهرمانی ضربه می‌زند و باور دارد که می‌تواند وارد آن شده و یک بار جام را زیر بغل بزند و از آنجا خارج شود.


منبع: ESPN

دیدگاه‌ها