کد خبر : 1517012 | 23 فروردين 1397 ساعت 17:48 | 31.8K بازدید | 0 دیدگاه

کابوس، خوش‌شانسی محض یا جدال برای انتقام!

نیمه نهایی از دیدگاه نماینده انگلیس چگونه است؟

لیورپول، تنها نماینده لیگ جزیره در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست.

نیمه نهایی از دیدگاه نماینده انگلیس چگونه است؟

به گزارش "ورزش سه"، قرمزهای آنفیلد در این مرحله، می‌توانند با حریفانی مانند آاس‌رم، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ روبه‌رو شوند که هر یک از این سه تیم، یک چالش بزرگ برای مردان کلوپ، مربی توانمند آلمانی خواهند بود!

 

 

1294853

 


لیورپول حالا و پس از سال 2008، برای اولین بار است که راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌شود و آخرین تجربه آنان در سال 2008، به باخت مقابل چلسی بازمی‌گردد. حالا که آن‌ها می‌توانند نیم نگاهی به صعود به فینال و حتی قهرمانی داشته باشند، به بررسی حریفان این تیم می‌پردازیم.

 

 

1294965

 

 

خوش‌شانسی: آاس‌رم


قطعا کلوپ و مردانش از حذف بارسلونا، بسیار خوشحال و مسرورند اما آن‌ها به خوبی می‌دانند این  رم پرانگیزه، به تیم بسیار خطرناکی بدل شده‌است و می‌تواند چالشی بزرگ برای قرمزهای آنفیلد باشد؛ البته قطعا چالشی به مراتب آسان‌تر نسبت به بایرن‌مونیخ و رئال مادرید!


رم، تیمی فوق‌العاده جنگنده‌است که زیر نظر اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو، به پیشرفت‌های مناسبی رسیده است و با توجه به ترکیب چینی‌های مناسب این مربی، رم موفق به حذف بارسلونا، یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد. رم موفق شد تا با کامبکی فوق‌العاده، بارسلونا را حذف کند و جای خود را در مرحله نیمه‌نهایی به دست بیاورد!
گرگ‌های پایتخت نشین در بازی مقابل بارسلونا نشان دادند که در زمینه پرسینگ، فوق‌العاده هستند و از سوی دیگر، مردان کلوپ همواره به پرس قدرتمند ومحکم، شهره بودند و به همین دلیل، یک بازی زیبا و جذاب از دل این بازی بیرون خواهد آمد! رم، چندان تیم قدرتمندی در سطح اروپا نیست و به همین دلیل، شاید در نگاه اول بازی در مقابل این تیم بسیار راحت باشد اما حقیقت این نیست. اگر لیورپول به مصاف رم برود، قطعا شانس بیشتری نسبت به مصاف با بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید خواهد داشت و اگر این اتفاق رخ دهد، در سوی دیگر باز هم بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید در یک جدال انتقامی برای باواریایی‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت. از تمام قرعه‌های ممکن، این قرعه بهترین شانس ممکن را برای صعود به فینال برای قرمز‌های آنفیلد، فراهم می‌کند.

 

 

1295250

 

 

کابوس: رئال‌مادرید


رئال‌مادرید، یکی از بدترین‌ نمایش‌های چند سال اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا را دیشب و در جریان بازی مقابل یوونتوس ایتالیا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به نمایش گذاشت اما باز هم با این وجود، با پنالتی دقیقه 95 توانستند راهی مرحله بعد شوند تا کهکشانی‌ها شانس خود را برای سومین قهرمانی متوالی امتحان کنند، کاری که به نظر بعید نیز نمی‌رسد!


از سوی دیگر، سابقه تقابل‌های لیورپول با رئال‌مادرید نیز پر از خاطرات تلخ و شیرین برای دو تیم است. به نظر نمی‌رسد که دیگر چنین بازی از رئال‌مادرید در مقابل دیگر تیم‌ها در لیگ قهرمانان اروپا دیده شود و بازی مقابل یوونتوس، تنها یک خاطره خواهد بود. در این مرحله، خط دفاعی و دروازبان لیورپول که چندان هم مطمئن نیستند، در صورت برخورد به رئال‌مادرید باید به مصاف بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها بروند؛ فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید یعنی کریستیانو رونالدو که در فصل جاری هم آقای گل این رقابت‌هاست!


شاید یکی از دلایل نمایش بد قو‌های سپید شهر مادرید در بازی دیشب، فقدان یک رهبر بود؛ کاری که قرار است سرخیو راموس، مرد لحظات پایانی بازی‌ها یا حتی بهتر است بگوییم راموس‌تایم، به خوبی بلد است تا مردان کلوپ اگر به رئال‌‌مادرید اصابت کنند؛ یک نبرد فوق‌العاده سخت و طاقت فرسا را در پیش داشته باشند. به نظر می‌رسد که راموس و مدافعان رئال‌مادرید، بتوانند از پس مهار محمد صلاح بربیایند. این مسئله در تاریخ نیز به اثبات رسیده است زیرا در سال 2016 و جدال رئال‌مادرید در مقابل رم در دو بازی رفت و برگشت، راموس و همراهانش در خط دفاعی، به خوبی از پس مهار این ستاره مصری برآمدند. درست است که اکنون صلاح به مراتب برتر از گذشته است اما او در مقابل تیم‌هایی مانند رئال‌مادرید به مشکل خواهد خورد! 


درست است که پیروزی لیورپول مقابل منچسترسیتی، یک برد عالی بود اما این نکته را نباید فراموش کرد که منچسترسیتی، یک رقیب داخلی محسوب می‌شد و کار مردان کلوپ در مقابل یاران کریستیانو رونالدو و مردان زیزو، بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

 

 

1294197

 


انتقام: بایرن‌مونیخ
کلوپ و بایرن‌مونیخ، همواره جدال‌های جذابی را با یکدیگر پشت سر گذاشته‌اند. جدال یاران کلوپ با جدی‌ترین رقیب دوران فوتبال این مربی آلمانی، بسیار جذاب خواهد بود و به خصوص اینکه، هم مردان کلوپ و هم مردان یوپ‌هاینکس، علاقه خاصی به فوتبال تهاجمی دارند و این مسئله، می‌تواند سبب دیده شدن یک بازی فوق‌العاده جذاب شود. 
در بازی‌های پیش فصل امسال، تیم تحت هدایت کلوپ موفق شد تا در آئودی‌کاپ بر مردان کارلو آنچلوتی، مربی وقت باواریایی‌ها، غلبه کنند. کلوپ در آخرین بازی مقابل بایرن‌مونیخ، موفق به شکست دادن و حذف این تیم از جام حذفی فوتبال آلمان شد. 


اکنون کلوپ باید به مصاف یوپ هاینکس برود؛ مردی که باعث شد یورگن‌کلوپ در سال 2013 و در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ومبلی، تنها نظاره‌گر قهرمانی رقیب قرمزپوش باشد. در آن سال، مردان هاینکس در فینالی تمام آلمانی مقابل دورتموند قرار گرفتند و در دقایق پایانی و به لطف گل آرین روبن، موفق به شکست 2-1 زنبور‌ها شدند تا دست کلوپ و بازیکنانش، از لیگ قهرمانان اروپا کوتاه بماند. همه این‌ها به علاوه ملاقات آقای معمولی با رابرت لواندوفسکی و متس هوملس، دو ستاره سابق دورتموند که زیر نظر کلوپ در جهنم وستفالن به بازی برای دورتموند می‌پرداختند؛ نشانه‌های انتقام را زنده می‌کند. دیدار کلوپ با رقیب دیرینه، می‌تواند فوق‌العاده جذاب شود. نظر شما چیست؟ شما کدام رقیب را برای قرمز‌های آنفیلد می‌پسندید؟!

 

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها