کد خبر : 1519372 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 21:32 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

نه خوشحال هستیم و نه سر به زیر؛

ساغلام: همین که تیمتان در لیگ ماند، خدا را شکر کنید

سرمربی ترکیه ای تیم تراکتورسازی از فرصت نشست خبری پس از بازی مقابل صنعت نفت برای بیان اظهاراتی که تا کنون به صورت جزئی نگفته بود، استفاده کرد.

ساغلام: همین که تیمتان در لیگ ماند، خدا را شکر کنید

به گزارش "ورزش سه"، ارطغرول ساغلام پس از تساوی تیم تراکتورسازی مقابل صنعت نفت در کنفرانس خبری اظهار داشت: قبل از اینکه ما به تبریز بیاییم، تیم از ۴ بازی آخر خود فقط یک امتیاز گرفته بود و نارضایتی در تیم وجود داشت. طرفدارها هم به مرور از تیم فاصله گرفتند. ما در مدت کوتاهی کارمان را شروع کردیم و بلافاصله باید بازی می‌کردیم. مقابل سیاه جامگان، پدیده، گسترش و پارس چهار بازی سخت انجام دادیم که ۳تا بیرون از خانه بود. سیاه جامگان امید به برد و بقا در لیگ داشت و با حمایت هوادارانش مقابل ما بازی خوبی انجام داد. سه بازی دیگرمان هم خیلی دشوار بود اما به هر ترتیب ما در این بازه ۸ امتیاز کسب کردیم. صادقانه بگویم در آن دوران بازیکنان ما مسئولیت پذیر بودند و نسبت به شرایط واکنش نشان دادند. آنها سعی کردند تیم را نجات دهند و باید بگویم اگر تراکتور امروز در لیگ مانده، به خاطر همان ۸ امتیاز است.

 

او افزود: ما مجبور به جنگیدن در لیگ و آسیا بودیم و کار خیلی سختی داشتیم. تیم ما در دوره ابتدایی خوب بازی می کرد و موقعیت های زیادی خلق می کرد و حتی اگر نمی بردیم، همه از عملکرد تیم خوشحال بودند. در ادامه مسیر ما هم مشکلات مختلفی ایجاد شد. شرایط اقتصادی خوب نبود و وعده های مختلفی داده شد که عملی نشد. انگیزه بازیکنان ما با این روال در حال افت شدید بود که روی کیفیت بازی و البته نتایج ما تاثیر مستقیم گذاشت. بازیکنان با جان و دل تمرین نمی کنند و برخی اصلا در تمرین حاضر نشده بودند. بازیکنانی داشتیم که می گفتند ما انگیزه زیادی نداریم یا نیاز اقتصادی مان را نمی توانیم برطرف کنیم.   در کنار این فشارها، باید بگویم که کادر نفرات ما هم ناقص بود و این موضوع اثر زیادی روی کار ما گذاشت. هر سه روز یک مسابقه داشتیم و بعد هم مصدومیت ها شروع شد مثل پهلوان که در آن مقطع تاثیرگذارترین بازیکن تیم بود.

 

سرمربی ترکیه ای تراکتور گفت: این ها را می گویم که بدانید در دوره حضور در ایران با خیلی مشکلات دست و پنجه نرم کردیم و بازیکنان هم خیلی مشکل داشتند. ما سعی کردیم هیچکس از بیرون متوجه نشود چه اتفاقاتی در تیم می افتد و تا به حال هم خیلی کلی درباره این مسائل حرف زده بودم. الان دارم توضیح می دهم که هواداران و کسانی که از بیرون نگاه می کنند، بدانند در این تیم چه خبر است. هواداران وقتی به بازیکنان فشار می آورند، باید اتفاقات داخلی را هم درک کنند.

 

ساغلام در انتقاد از هواداران تراکتور اینطور ادامه داد: ما ۱۰ بازی داشتیم که ۶تا خارج از خانه بود و ۴تای دیگر هم انگار که بیرون از زمین خودمان بازی می کردیم چون طرفدار نداشتیم یا اینکه عده ای شعار می دادند. غیر از بازی گسترش که نزدیک به ۵ هزار نفر آمدند، بازی دیگری در خانه نداشتیم که حمایت بشویم. فقط می توانم به دیدار مقابل الجزیره اشاره کنم که حدود ۴۲ هزار نفر به ورزشگاه آمدند. بالاخره شاید آنها هم حق دارند که به خاطر خیلی مسائل از تیم دور شده باشند. همه این ها شرایطی را به وجود آورد که تاثیر منفی روی تیم ما گذاشت. من نمیخواهم برخی مشکلات را اینجا بگویم و عادت به چنین کاری هم ندارم ولی صادقانه می گویم که دوره بسیار سختی را با شرایط اقتصادی بد در اینجا با یک کادر ناقص سپری کردیم. هواداران با تیم قهر کرده بودند یا شاید برخی علیه تیم شده بودند.

 

او در ادامه اظهارات عجیبی را در خصوص ماندن تراکتور در لیگ بیان کرد: همین که این تیم سال آینده می تواند در لیگ برتر ایران بازی کند، همه باید خدا را شکر کنند. من هم خدا را به خاطر اینکه فصل کابوس وار بدون دردسر و خجالت تمام شد، شکر می کنم. شاید گفتنش سخت باشد اما دوستداران تراکتور هم باید همینطور باشند. امیدوارم شرایطی که ما تجربه کردیم برای همه از جمله مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و همه مردم شهر درس بزرگی شده باشد و بعد از این دوره این مردم خوب هرچه که لایقش هستند را ببینند و با چنین اتفاقاتی روبرو نشوند. من از همه خیلی تشکر می کنم. از بازیکنان، هواداران، آقای آجورلو که ما را به اینجا آورد. اگر می بردیم نتیجه را به مدیرعامل سابق و فعلی تقدیم می کردیم اما به هر حال اینطور نشد. به بازیکنان هم گفتم یک دوره جدید در تراکتور آغاز می شود و به آینده فکر کنید .

 

او در پایان به یکی دو جمله درباره شرایط فنی بازی امروز اکتفا کرد: این بازی هم مثل تمام بازی های قبلی بود و ما موقعیت های صد درصد را از دست دادیم. باز جای شکرش باقی است که در نیمه دوم یکی از این موقعیت ها را گل کردیم تا حداقل سر به زیر نباشیم.

دیدگاه‌ها