کد خبر : 1519801 | 04 اردیبهشت 1397 ساعت 17:54 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

خرم: باید به آنهایی که نیاز مالی دارند، کمک کنیم

قطع حقوق 50 قهرمان ورزش به دلیل تمکن مالی!

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گفت: آنچه باعث قطع مستمری برخی از قهرمانان شد؛ مراجعه برخی از افتخارآفرینان ورزش ایران بود تا به قهرمانانی که نیاز مالی ندارند، مستمری پرداخت نشود.

قطع حقوق 50 قهرمان ورزش به دلیل تمکن مالی!

به گزارش "ورزش سه"، اخیرا اخباری مبنی بر قطع حقوق برخی از قهرمان‌های سابق ورزش منتشر شد که به نظر می رسد با اعتراض افرادی مثل حسین رضازاده، هادی ساعی و...همراه شده است.
بعد از گذشت چند روز مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان درباره این اتفاق توضیح داد.


محمد خرم در گفت و گو با وزارت ورزش با اشاره به مصوبه هیات دولت اظهار داشت: صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران مکلف است از جامعه مخاطب خود با پرداخت مستمری، وام بلاعوض،وام قرض الحسنه و پرداخت بیمه حمایت کند و این حمایت ها بر اساس تفکیک قهرمانان و پیشکسوتان و امتیاز بندی هایی که صورت گرفته انجام می شود.

 

  • قطع برخی مستمری ها برای حمایت از پیشکسوتان نیازمند بود


مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان با اشاره به پرداخت مستمری به قهرمانان و پیشکسوتان توضیح داد: پرداخت مستمری یک نوع حمایت است که بر اساس مصوبات هیات مدیره و هیات امنا صورت می گیرد. همچنین با توجه به امتیاز بندی هایی که صورت گرفته است، به یک هزار و 100 نفر مستمری تعلق می گیرد که در دوره جدید مدیریتی با هدف ساماندهی این مهم و با توجه به درخواست های مکرر بسیاری از قهرمانان و با عنایت به به بررسی های کلی که صورت گرفت، مستمری 50 قهرمان به دلیل تمکن مالی قطع شد؛ اما مقرر شد که اگر بعد از قطع این مستمری هر کدام از این قهرمانان مجددا تقاضا کنند، مستمری آنها برقرار شود، ما این مهم را محقق کنیم که اتفاقا یکی از این 50 مورد نسبت به برقراری این مستمری تقاضا داد و صندوق هم دوباره مستمری را برقرار کرد.

 

  • حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به صورت واحد انجام خواهد شد


محمد خرم در ادامه با اهمیت ساماندهی وضعیت مستمری بگیران تصریح کرد: برخی از مستمری بگیران از کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و صندوق مورد حمایت مالی قرار می گیرند که ما درصددیم این حمایت ها به صورت واحد انجام شود؛ چرا که در درجه اول سه پرداختی به عنوان مستمری از لحاظ قانونی دارای اشکال است. به همین دلیل در حال بررسی نهایی با کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها هستیم تا حمایت ها به صورت واحد، هدفمند و در شان و منزلت این سرمایه های ملی به آنها پرداخت شود.


مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در ادامه توضیح داد: پرداخت مستمری ها قطعا با هدف حمایت صورت می گیرد و آنچه باعث قطع مستمری برخی از قهرمانان شد مراجعه برخی از افتخارآفرینان ورزش ایران بود تا به قهرمانی که نیاز مالی ندارند و از شرایط خوبی برخوردارند، مستمری پرداخت نشود تا بتوانیم با شرایط بهتری به دیگر قهرمانان و پیشکسوتانی که نیازمند این مستمری ها هستند خدمت کنیم.


محمد خرم ادامه داد: آنچه مسلم است ما نسبت به حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان خود را مکلف به حمایت می دانیم و وقتی با مواردی برخورد می کنیم که خانواده ای برای مراسم ترحیم یک پیشکسوت شرایط مناسبی ندارند یا برخی دیگر از قهرمانان و پیشکسوتان مشکلات متعدد دیگری دارند؛ باید شرایط را برای حمایت از افرادی که استحقاق دریافت کمک دارند، فراهم کنیم. حتی از قهرمانان و افتخارآفرینان کشورمان که شرایط مالی خوبی دارند انتظار داریم در راه ساماندهی حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان این صندوق را حمایت و همراهی کنند.

دیدگاه‌ها