کد خبر : 1521942 | 15 اردیبهشت 1397 ساعت 12:06 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

رضوانی: به فینا شکایت کنند؛ ما قانونی عمل کردیم

توضیح رییس فدراسیون پیرامون درگیری در واترپلو

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تصمیمی که فدراسیون شنا درباره اتفاقات دیدار سایپا و نفت امیدیه گرفت، کاملا قانونی بود.

توضیح رییس فدراسیون پیرامون درگیری در واترپلو

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات سوپرلیگ واترپلو برای اولین بار با حضور تیم های برتر لیگ برتر و لیگ دسته اول این رشته طی ۳ روز در استخر شهید شیرودی برگزار شد. در روز پایانی این رقابت ها و در حالی که سایپا شانس نخست قهرمانی محسوب می شد، مسابقه این تیم با نفت امیدیه به جنجال کشیده شد و بازی نیمه تمام ماند.


فدراسیون شنا هم خیلی سریع ۲ تیم را طبق قانون دیسکالیفه و از جدول مسابقات خارج کرد. این تصمیم با اعتراض مسئولان ۲ تیم به ویژه سایپایی ها همراه بوده که معتقدند بازیکنان این تیم در درگیری نقشی نداشتند.


خوش نظر، مدیر ورزشی باشگاه سایپا نیز تهدید کرده در صورت عدم رسیدگی به اعتراض این تیم آنها قصد دارند به فینا(فدراسیون جهانی شنا) شکایت کنند.


در همین راستا با محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های وی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 

  • از مدیرعامل سایپا تشکر می کنم


در ابتدا جا دارد از درویش، مدیرعامل سایپا که به خاطر حضور در این مسابقات تحت فشار بود، تشکر کنم. به هر حال بیشتر نگاهها به فوتبال است و باید از مدیرعامل سایپا تشکر کرد که در چنین فضایی تیمش را برای حضور در سوپرلیگ واترپلو آماده کرد. با این حال اتفاقاتی در فینال رخ داد که از دست ما خارج بود.

 

  • دیسکالیفه شدن ۲ تیم قانونی بود


تصمیمی که فدراسیون شنا درباره اتفاقات دیدار سایپا و نفت امیدیه گرفت، کاملا قانونی بود. دیروز صحبت هایی از آقای خوش نظر شنیدم که به این رای اعتراض داشتند؛ اما باید بگویم رای اعلام شده کاملا بر اساس قانون اعلام شده است. ۲ تیم بیش از ۱۵ دقیقه بیرون از آب بودند و داور مسابقه بازیکنان را به بازگشت دعوت کرد؛ اما آنها نیامدند و بدین ترتیب بازی نیمه تمام ماند. قانون می گوید در این شرایط ۲ تیم باید دیسکالیفه شوند.

 

  • نیروی انتظامی درسالن حضور داشت


برخلاف گفته برخی از آقایان نیروی انتظامی در سالن حضور داشت. همچنین نیروهای حراست ورزشگاه شهید شیرودی و رییس این مجموعه نیز در سالن حاضر بودند و خیلی هوشمندانه سریعا به درگیری پایان دادند. قطعا هر ۲ تیم در این درگیری ها مقصر بودند و با اینکه دوست نداشتم چنین اتفاقی بیفتد؛ اما بازهم تاکید می کنم تصمیم اتخاذ شده، کاملا قانونی است.

 

  • فدراسیون جهانی، خم رنگرزی نیست!


خوش نظر فکر کرده در فضای فوتبال است و چنین اظهارنظرهایی کرده است. سایپا می تواند به فدراسیون جهانی هم شکایت کند؛ اما بدانند آنجا خم رنگرزی نیست که با یک شکایت بگویند شما قهرمان هستی. تصمیم ما قانونی بوده و قطعا فینا هم از این تصمیم حمایت می کند. در ضمن بعد از بررسی این اتفاقات در کمیته فنی و کمیته انضباطی جریمه و محرومیت های بیشتری هم در انتظار خاطیان خواهد بود.

 

  • این درگیری ها در همه جای ورزش هست


متاسفانه چنین اتفاقاتی در همه رشته ها دیده می شود و در واترپلو اتفاقات درصد آن کم است. چنین اتفاقاتی به مسائل فرهنگی برمی گردد که باید در ورزش ما پررنگ تر شود. در فوتبال و رشته های دیگر هم می بینیم که تماشاگران نارنجک به زمین می اندازند. باید این موضوع را به صورت کلی حل کرد.

دیدگاه‌ها