کد خبر : 1522640 | 18 اردیبهشت 1397 ساعت 12:07 | 41.4K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی مقابل الجزیره سورپرایز شدیم

نفر به نفر با عملکرد ضعیف پرسپولیسی‌ها در امارات

بازیکنان پرسپولیس را می‌توان مقصر اصلی شکست برابر الجزیره در امارات نامید؛ وقتی دو گل دریافتی این تیم کاملا روی اشتباه فردی شکل گرفته است.

نفر به نفر با عملکرد ضعیف پرسپولیسی‌ها در امارات

به گزارش "ورزش سه"، وقتی قرعه‌ی مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد همه با این تصور که الجزیره قرعه آسانی برای شاگردان برانکو محسوب می‌شود، پرسپولیس را به عنوان تیم راه یافته به مرحله بعدی تلقی کردند. اما سرخ‌ها شب گذشته شکست ناباورانه‌ای را در امارات تجربه کردند تا کار در بازی برگشت برای آنها سخت شود. باختی که البته بیشتر اشتباهات فردی در آن نقش اصلی را ایفا کرد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به عملکرد بازیکنان این تیم در بازی شب گذشته در استادیوم محمد بن زاید.

 


علیرضا بیرانوند؛ فاجعه تکمیل شد (6.1)


اگر بخواهیم شکست در امارات را یک فاجعه تلقی کنیم مطمئنا گلر شماره یک پرسپولیس در تکمیل آن نقش اصلی را ایفا کرد. شاید روی صحنه‌های مربوط به گل اول و دوم الجزیره بتوان او را مبرا نامید اما روی گل سوم در دقایق تلف شده‌ی بازی این دروازه‌بان با اشتباه عجیب خود در خروج از دروازه و تخمین نادرست امضای شکست را پای تیم ثبت کرد. بیرانوند که برترین عملکرد را در مرحله گروهی از خود به جا گذاشت، در امارات نتوانست ناجی این تیم باشد و اکنون در تهران مسلما کار دشوارتری پیش رو خواهد داشت.

 


محمد انصاری؛ سردرگم در همکاری با شجاع (6.3)


مدافع چپ پرسپولیس که در بازی مقابل السد زمینه ساز پیروزی و صدرنشینی تیمش شد، در بازی مقابل الجزیره به دفاع میانی منتقل شد و از نمایش همیشگی خود فاصله گرفت. دستپاچگی و عدم هماهنگی با شجاع خلیل زاده باعث شد تا خط دفاعی متزلزلی را در جدال با الجزیره شاهد باشیم. با این حال با 47 پاس (16 پاس بلند و 31 پاس کوتاه) و دقت 89.4 درصدی عملکردی بهتری نسبت به دیگر مدافعان این تیم از او ثبت کرد. او در 6 دوئل تک به تک با حریف 3 بار با موفقیت خارج شد و 3 بار نیز به حریف واگذار کرد و هیچ دوئل هوایی نیز با حریف نداشت. 1 تکل و 3 بار قطع موقعیت حریف، دو بار خطا روی بازیکن حریف و دو بار گرفتن خطا از حریف از دیگر آمار این مدافع میانی در جدال با الجزیره محسوب می‌شد.

 


شجاع خلیل زاده؛ متهم ردیف اول (6.1)


در روزی که سیدجلال حسینی در زمین حضور نداشت انتظار از مدافع میانی باتجربه سرخپوشان بیش از دیگر بازیکنان بود. خلیل زاده تا پیش از دریافت گل اول تیم هم عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته بود اما با اشتباه مرگبارش در ابتدای نیمه دوم کاملا شرایط را به سود حریف تغییر داد. اصرار عجیب او به کار با توپ و دریبل یک بار دیگر دردسرساز شد تا پرسپولیس گل او را دریافت کند. خلیل زاده 47 پاس ارسال کرد که دقت 81 درصدی را برای او همراه داشت. در 9 دوئلی که پشت سر گذاشت تنها در 4 تای آن شکست خورد. یک تکل صحیح و دو بار گرفتن موقعیت حریف، 2 ارتکاب خطا روی بازیکن حریف از دیگر آمار این بازیکن در جدال با الجزیره محسوب می‌شود.

 

 


صادق محرمی؛ شروع افول از زمان مصدومیت (6.3)


تا پیش از مصدومیت که او را تا آستانه تعویض نیز پیش برده بود، یکی از خوب‌های پرسپولیس محسوب می‌شد که چالش بزرگی برای سمت چپ الجزیره شکل داده بود. 42 پاس و آمار 91 درصدی دقت پاس یکی از برترین بازیکنان دفاعی را در این بخش به نام او کرد. محرمی 12 دوئل در این بازی داشت که در 5 دوئل با برتری همراه شد و بیشتر دوئل‌های شکست خورده‌ی او مربوط به بعد از زمان مصدومیت است. محرمی سه ارسال در این بازی داشت که تنها یکی از آنها به مقصد رسید تا این ضعف همچنان همراه او باشد. 3 تکل، یک خطای کسب شده از حریف و یک خطا روی حریف از دیگر آمار این بازیکن در جدال مقابل الجزیره بود.

 


حسین ماهینی؛ سردرگمی باز در پست غیرتخصصی (6.3)


اینبار با بازوبند کاپیتانی در سمت چپ دفاعی حاضر شد. 28 پاس و ضریب دقت 86 درصدی، 5 دوئل و برتری در 2 تای آن، یک ارسال اشتباه، 2 تکل، گرفتن یک خطا از حریف و یک خطا روی حریف از دیگر آمار او در این بازی بود. با این حال ماهینی نتوانست زوج مناسبی با وحید امیری در سمت چپ شکل دهد و در فاز تهاجمی عملکردی نزدیک به صفر از خود به جا گذاشت که البته این خواسته برانکو بود که بیشتر در فاز دفاعی حضور داشته باشد.

 


کمال کامیابی نیا؛ بدشانسی آمیخته با خشونت (6.1)


هافبک دفاعی پرسپولیس بار دیگر در لیگ قهرمانان و در مرحله یک هشتم با آسیب دیدگی کتف مواجه شد. او که با حرکات خشن خود در همان دقایق ابتدایی یک کارت زرد گرفته بود، نتوانست درخشش چند بازی اخیر را از خود به جا بگذارد. 35 پاس و دقت 86 درصدی اما بهترین عملکرد را در این زمینه در بین بازیکنان خط میانی نصیب او کرد. اما 7 دوئل و پیروزی در تنها 2 تای آن یک شکست بزرگ برای شماره 11 سرخپوشان محسوب می‌شود. در فاز تهاجمی تنها یک ارسال که آن هم ناموفق بود، ثبت دو خطا روی بازیکن حریف و گرفتن دو خطا از بازیکنان الجزیره و یک کارت زرد در کارنامه‌اش در نهایت با خروج با کتف در رفته برای او توام شد. 

 


احمد نوراللهی؛ شماره هشت گم شد (6.2)


کمترین نام به کار رفته در بازی شب گذشته مقابل الجزیره امارات به او اختصاص داشت. هافبک شماره هشت پرسپولیس که با حضور در ترکیب اصلی و در پست هافبک دفاعی به دنبال اثبات خود در امارات بود، نتوانست آنطور که باید نقش موثری خصوصا در فاز دفاعی ایفا کند. میل به تهاجم هر دو هافبک پرسپولیس نقش اصلی در این ناکامی داشت. نوراللهی 27 پاس به خود اختصاص داد که تنها 74 درصد آن صحیح بود. 9 دوئل در این بازی داشت که در 4 تای آن موفق بود. دو ارسال که تنها یکی از آنها صحیح بود، دو تکل عملکرد او در این بازی را شکل دادند که فرسنگ‌ها با عملکرد ایده‌آل او فاصله دارند.

 

 


فرشاد احمدزاده؛ برنده کری تکنیک در محمد بن زاید (6.9)


هافبک شماره 10 پرسپولیس در این جدال نمایش تکنیکی خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشت. او با 39 پاس و آمار 82 درصدی دقت پاس در این آیتم با موفقیت به کار خود پایان داد. او 20 دوئل را در این جدال پشت سر گذاشت که در 12 تای آن موفق بود. در فاز تهاجمی احمدزاده یک شوت خارج از چارچوب، یک ارسال اشتباه، یک ارسال صحیح و دو ایجاد موقعیت را شکل داد. دو تکل صحیح، 4 بار گرفتن خطا از حریف و در نهایت 2 بار خطا روی بازیکنان الجزیره از دیگر آمار این بازیکن محسوب می‌شود.

 


وحید امیری؛ پاس گل طلایی و تنها در سمت چپ (7.2)


امیری برخلاف بازیکن سمت مقابل خود در فاز تهاجمی کاملا تنها بود با این حال با دوندگی بالا و قدرت تکنیکی‌اش عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت و برتری یک نیمه‌ای پرسپولیس نیز حاصل ارسال طلایی‌اش بود. 26 پاس و دقت 77 درصدی، 11 دوئل و برتری در 8 تای آن از او بازیکنی غیرقابل دسترس برابر الجزیره شکل داد. دو ارسال که یکی از آنها تبدیل به گل شد و یک ایجاد موقعیت گل از دیگر آمار او در این بازی بود. دو تکل موفق و گرفتن دو خطا از حریف از شماره 19 پرسپولیس چهره موفق خط میانی این تیم را شکل داد.

 


سیامک نعمتی؛ مهاجم گل نزن پرسپولیس (6.6)


به عنوان زوج هجومی پرسپولیس نتوانست به خواسته خود در این جدال دست یابد. 13 پاس و دقت 77 درصدی برای او. نعمتی اما با 17 دوئل با حریف یکی از فعالترین بازیکنان در این زمینه بود. در 13 دوئل تک به تک تنها 6 بار موفق به از پیش رو برداشتن بازیکن حریف شد و 7 بار توپش توسط مدافعان الجزیره دریافت شد. در 4 دوئل هوایی نیز دو بار به برتری رسید. دو ضربه خارج از چارچوب و یک ایجاد موقعیت در فاز تهاجمی عملکرد این بازیکن را شکل داد. الجزیره‌ای‌ها سه بار روی او مرتکب خطا شدند و نعمتی نیز یک خطا روی بازیکن حریف صورت داد و در نهایت در ماموریت خود برای دستیابی به گل حریف ناکام ماند.

 

 


علی علیپور؛ ماموریت به پایان رسید (6.9)


مهاجم اول لیگ هفدهم با مصدومیت پا به این دیدار گذاشت. او البته در همان نیمه اول ماموریتش را با موفقیت به پایان رساند و زننده گل پیروزی بخش پرسپولیس در نیمه اول لقب گرفت. در ادامه با توجه به مصدومیت قدیمی، برانکو ترجیح داد انرژی این بازیکن را برای بازی برگشت ذخیره کند. علیپور در این بازی 12 اقدام به پاس کرد که تنها 41 درصد آن صحیح بود. او 7 دوئل در این بازی داشت که در 5 تای آن موفق بود. او با یک ضربه به دروازه که آن هم تبدیل به گل شد، بهترین عملکرد را به نام خود کرد و تنها یک بار موفق به گرفتن خطا از حریف شد.

 


گادوین منشا؛ در بدترین فرم ممکن (6.1)


هر چقدر شکست در امارات ناباورانه بود، اینکه مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان نیز با این فرم پا به زمین بگذارد نیز غیرقابل تصور بود. منشا که با ادعاهای عجیب خود مبنی بر دستیابی به آقای گلی و موفقیت بزرگ پا به پرسپولیس گذاشته بود در امارات و در فرصتی که نصیبش شده بود آماتور عمل کرد. ناتوانی و روند نزولی او به حدی در سراشیبی قرار گرفته که حتی در ثبت گل از نقطه پنالتی نیز با مشکل بزرگی مواجه شد و اوج ناتوانی او در صحنه مربوط به ریباند ضربه پنالتی قابل مشاهده است و خوش شانس بود که داور اجازه تکرار این ضربه را به او داد. منشا در دقایق پایانی نیز خطای منجر به ضربه ایستگاهی به گل ختم شده‌ی الجزیره را شکل داد. 6 پاس با ضریب دقت 66 و هشت دوئل و موفقیت در 4 تای آن از دیگر عملکرد این بازیکن در حضور 25 دقیقه‌ای‌اش در زمین بود.

 


بشار رسن


هافبک عراقی پرسپولیس نیز در این جدال تنها 18 دقیقه فرصت حضور پیدا کرد. حاصل این دقایق تنها 6 پاس و دقت 66 درصدی بود که نمی‌تواند چندان قابل قبول باشد. یک ارسال اشتباه و یک کارت زرد از دیگر آمار این هافبک بازیساز در این جدال بود.

 


شایان مصلح


مدافع چپ پای پرسپولیس با تنها سه دقیقه حضور در زمین کمترین کارایی را از خود به جا گذاشت و نتوانست فرصتی برای عرض اندام به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها