کد خبر : 1524182 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 15:12 | 54.7K بازدید | 0 دیدگاه

دورگه‌ی یخی بعد از 4 سال به ایران بازمی‌گردد

بیتو؛ مسافر عجیب لیست کارلوس کی‌روش

از حضور جالب توجه در جام جهانی برزیل تا 4 سال بی‌خبری و دوری کامل از لیست کارلوس کی‌روش؛ اما بیتو بار دیگر به جمع آریایی‌ها برگشته است.

بیتو؛ مسافر عجیب لیست کارلوس کی‌روش

به گزارش "ورزش سه"، به عنوان یکی از دورگه‌های تیم ملی در برزیل حاضر شد اما فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد. بعد از آن 4 سال کامل از اردوها و صدر اخبار تیم ملی دور بود اما خبر عجیب در فاصله کمتر از یک ماه بار دیگر لیست تیم ملی یک بازیکنان نام آشنا به خود دید؛ استیون بیت آشور.


مدافع دو رگه ایرانی آمریکایی که والدین ایرانی اش در دهه شصت میلادی ایران را به مقصد ایالات متحده ترک کردند و پسرشان در آستانه جام جهانی 2014 به تیم ملی دعوت شد و 6 بازی ملی را هم انجام داد اما به یک باره بعد از پایان این رقابت ها دیگر فرصت حضور مجدد در اردوی تیم ملی را به دست نیاورد. این اتفاق در حالی رخ داده که استیون در سال 2012 در یک اردوی تیم ملی آمریکا زیر نظر یورگن کلینزمن هم کار کرده بود.


حالا بعداز قریب به چهار سال و بازهم در آستانه جام جهانی شاهد حضور مجدد بیتو در اردوی تیم ملی هستیم. آن هم در حالی که همه در سمت راست خط دفاعی به دو گزینه رامین رضاییان و وریا غفوری رسیده بودند و یکی از جذاب ترین رقابت ها را برای قرار گرفتن در سمت راست خط دفاعی تیم ملی بین آنها در نظر گرفته بودند اما به یک باره این دو ضلعی  جای خود را به یک مثلث آتشین داد.

 

1302425


اما بیت اشور در این مدت که از نظرها دور بود چه کرد و در کجا به بازی پرداخت؟  این بازیکن حالا 31 ساله شده در همان سال 2014 از تیم سن خوزه ارث کوایک راهی ونکوور وایتکپس شد و یک فصل برای این تیم بازی کرد. او در 31 بازی 3 پاس گل برای هم تیمی های خود ارسال کرد.


فصل بعد مهرداد با دستمزد یک و نیم برابری و با 500 هزار یورو راهی تیم تورنتو شد و همبازی بازیکنان بزرگی چون سباستین جووینکو شد. مهرداد در این تیم دو فصل بازی کرد و قهرمان MLS شد. 38 بازی و دو پاس گل در فصل اول و 30 بازی و 4 پاس گل در فصل دوم حاصل کار این بازیکن دو رگه بود.

 

1302423


سرانجام در این فصل مهرداد بازهم دست به تغییر تیمش زد و پس از پایان قرارداد با تورنتو با مبلغ 750 هزار یورو به لس آنجلس اف سی پیوست تا در کنفرانس غرب به فوتبالش ادامه دهد. حالا این تیم 10 بازی را در فصل جدید انجام داده و در رده دوم کنفرانس غرب و در جایگاه پنجم کلی قرار دارد.


بیتو یکی از ارکان اصلی تیم به حساب می آید و دست بر قضا در بهترین فصل فوتبالی اش هم هست. او به تازگی با گلزنی مقابل دالاس توانست بعد از سال ها گلزنی کند. همچنین با ارسال 3 پاس گل سومین پاس گل دهنده برتر تیمش به حساب می آید و با انجام ده بازی و به طور دقیق 796 دقیقه در کنار کارلوس ولای مشهور و مکزیکی بیشترین دقایق حضور را داشته است.

 

1302430


قرارداد او با این تیم تا انتهای سال 2018 است و باید 5 روز دیگر به مصاف تیم پورتلند بلیزر بروند. مهرداد این روزها زیر نظر باب بردلی مشهور و شناخته شده در اوج آمادگی خود قرار دارد و در 10 بازی تعداد پاس گل هایش تقریبا به اندازه یک فصل کامل شده و از آن بالاتر موفق شده پس از مدتهای مدید گلزنی کند.  شاید به خاطر همین آمادگی فوق العاده باشد که کی روش حاضر شده او را بعد از مدتها دوباره به اردوهای تیم ملی فرابخواند.

 

1302424

1302428

 

حال باید دید حضورش در ایران بعد از چند سال چگونه خواهد بود و آیا می تواند مسافر روسیه شود و در جناح راست ایران مقابل ستارگان مراکش، اسپانیا و پرتغال قرار گیرد یا باید بازهم از پیراهن تیم ملی دور باشد.

 

1302429

دیدگاه‌ها