کد خبر : 1526925 | 07 خرداد 1397 ساعت 19:14 | 49K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره های جوان آبی، تقدیم به مشتریان؛

بندهایی که بازیکنان استقلال را به حراج گذاشت

قراردادهای اشتباه در استقلال باعث شده تا این روزها سرمایه سوزی یک اتفاق رایج در استقلال شود.

بندهایی که بازیکنان استقلال را به حراج گذاشت

به گزارش "ورزش سه"، جدایی بازیکنان کلیدی استقلال در پایان فصل در دو سال گذشته باعث شده تا بسیاری نسبت به قراردادهای این باشگاه با بازیکنان معترض شوند. قراردادهایی که به آسانی اجازه می دهد تا چهره هایی مانند کاوه رضایی و رابسون از استقلال جدا شوند و حالا جدایی تیام و حسینی و نورافکن و اسماعیلی دلشوره استقلالی ها شود.


بندهای دردسر ساز برای جدایی
کاوه رضایی در نیم فصل حضور در لیگ برتر در آستانه انتقال به لیگ چین بود و نهایتا در پایان قرارداد یکساله خود از استقلال رفت. بازیکنی که معاون ورزشی باشگاه استقلال او را اروپا ندیده خطاب کرد اما حالا در آستانه انتقال به یکی از تیم های معتبر لیگ بلژیک است و البته استقلال از انتقال این بازیکن در آمدی نداشت.
امید نورافکن دیگر ستاره استقلال، با تکیه به بند قراردادی 50 هزار دلاری در آستانه جدایی از استقلال است. 50 هزار دلاری که برای استقلالی ها با احتساب دلار 6 هزار تومنی تنها 300 میلیون تومان درآمد خواهد داشت؛ جالب است بدانید آبی ها سه سال قبل برای رضایت نامه میثم مجیدی 400 میلیون تومان هزینه کردند!


جوان های استقلال با بندهای جنجالی
نورافکن تنها بازیکنی نیست که چنین بندی دارد. مجید حسینی با پرداخت 100 هزار دلار می تواند از استقلال جدا شود. بازیکنی که طی 5 سال گذشته در استقلال بعد از آزمون و خطا تبدیل به بازیکنی ملی پوش شده، قیمتی کمتر از بازیکنان متوسط لیگ برتر دارد.
فرشید اسماعیلی نیز چنین بندی با قیمت 200 هزار دلار دارد و ستاره جوان آبی ها نیز با رقمی بسیار کم می تواند راهی لیگ های مختلف شود. برای روزبه چشمی نیز وضعیت به همین شکل است؛ بازیکنی که در قرارداد اول خود نشان داد که پتانسیل بالایی دارد و پیشنهادهای مختلفی داشت، امسال نیز بند جداسازی بسیار اندکی دارد و به آسانی می تواند از جمع آبی ها جدا شود.


ستاره هایی با قرارداد یک ساله
امید ابراهیمی و وریا غفوری دو ستاره استقلال هستند که قراردادی یک ساله در ابتدای فصل با آبی ها بستند. این دو بازیکن فصل قبل نیز چنین شرایطی داشتند و تمدید قرارداد با آنها تبدیل به رویدادی تکراری در تابستان شده است.
البته این لیست بازیکنان دیگری را نیز شامل می شود که آبی های تهرانی از دست دادند. کاوه رضایی و رابسون شاید سرشناس ترین بازیکنان این لیست باشند که با قراردادهای یک ساله از استقلال جدا شدند. بازیکنانی که برخی از آنها در دوران افشارزاده و برخی در دوران افتخاری به استقلال پیوستند تا مشخص شود این رسم اشتباه، خیلی ارتباطی با مدیرعامل ندارد و معاون ورزشی ثابت استقلال در سال های گذشته که با سمت های مختلف مسئول عقد قرارداد با بازیکنان است در این موضوع باید پاسخگو باشد.



قدیمی ها طولانی مدت می بندند
اینکه باشگاه استقلال باید به قدیمی های خود احترام بگذارد، موضوعی کاملا تایید شده می باشد اما نکته مهم تر این است که مدیران استقلال هیچگاه به فکر مشکلاتی که شاید در این مسیر برای آنها ایجاد شود، نبودند.
نمونه مشخص این قضیه مجتبی جباری بود که در نهایت باعث شد استقلالی ها رقم سنگینی را جریمه شوند و البته برخی بازیکنان نیز در این تیم به ناچار حضور دارند و مدیرعامل باشگاه به خاطر قرارداد سنگینی که با آنها بسته شده، فعلا نمی تواند با این بازیکنان قطع همکاری کند.

دیدگاه‌ها