کد خبر : 1528002 | 13 خرداد 1397 ساعت 11:35 | 57.4K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی میانگین سنی تیم ملی به ۲۲ سال رسید

سلام نسل جدید والیبال ایران به دنیا از سن خوان

میدان دادن به بازیکنان جوان در ست سوم بازی با ایتالیا تنها نقطه روشن این مسابقه برای ایران بود.

سلام نسل جدید والیبال ایران به دنیا از سن خوان

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ وقتی دید که تیمش برابر ایتالیا شرایط خوبی ندارد و با جابجایی بازیکنان باتجربه به جایی نمی رسد؛ از اواخر ست دوم تصمیم گرفت به جوان های تیم ملی میدان بدهد. 


با اینکه این حربه هم جواب نداد و ست سوم نیز به سود لاجوردی ها به پایان رسید؛ اما می توان از جسارت سرمربی مونته نگرویی قدردانی کرد که در چنین مسابقه حساسی تیمش را یکدست جوان کرد و از انتقادهای احتمالی نترسید. 


میانگین سنی ایران در ست سوم چقدر بود؟


در اواخر ست سوم با بیرون رفتن تمامی بازیکنان باتجربه این نفرات ترکیب ایران را تشکیل می دادند که هیچ کدام جزو ترکیب اولیه تیم ملی در بازی دیشب نبودند: فرهاد سال افزون، صابر کاظمی، میثم صالحی، علی شفیعی، سامان فائزی، محمدرضا حضرت پور و مرتضی شریفی.

 

1306903


بازیکنانی چون سعید معروف، محمد موسوی، عبادی پور، قائمی و غفور روی نیمکت حضور داشتند و به تشویق جوان های تیم می پرداختند.


شاید جالب باشد بدانید در این لحظه مسن ترین بازیکن ایران حاضر در زمین سامان فائزی و علی شفیعی با ۲۶ سال سن بودند. بعد از آنها سال افزون که قبلا هم سابقه بازی در لیگ جهانی را داشته، ۲۵ ساله است. ۴ بازیکن دیگر که امسال به ترکیب ایران اضافه شدند، حدود ۲۰ سال سن داشتند و محصولات تیم نوجوانان سال قبل محسوب می شدند. شریفی و حضرت پور با ۱۹ سال سن جوان ترین بازیکنان حاضر در زمین بودند. در این لحظه میانگین سنی تیم ملی ایران روی ۲۲ سال آمده بود که شاید در طول تمام سال های اخیر بی سابقه بود. 


اولین تجربه کاظمی و صالحی


با اینکه از میان بازیکنان جوان ایرانی مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور پیش از این در هفته اول به میزبانی فرانسه هم بازی کرده بودند، شب گذشته ۲ بازیکن دیگر هم برای اولین بار در ترکیب تیم ملی بزرگسالان وارد زمین شدند. صابر کاظمی که در پست پشت خط زن جانشین امیر غفور شد، خیلی با روحیه و با قدرت نشان داد و چند باری هم مورد تشویق کولاکوویچ قرار گرفت. میثم صالحی نیز در دقایق آخر به جای عبادی پور وارد زمین شد تا میثم صالحی نیز اولین تجربه اش را پشت سر بگذارد. 

 

1306902


نقطه روشنی در والیبال ایران


با اینکه ایتالیا توانست در یک بازی برتر ایران را ۳ بر صفر شکست دهد و تیم کولاکوویچ وضع چندان خوبی در جدول رده بندی لیگ ملت های والیبال ندارد؛ اما میدان دادن به بازیکنان جوان و جویای نام می تواند نقطه روشنی در والیبال ایران باشد که شروع آن از شهر سن خوان آرژانتین بود. چند سالی است که ترکیب تیم ملی تغییرات چندانی نداشته و هر مربی که آمده برای حفظ جایگاه خود و فرار از فشار هواداران و رسانه ها فرصت چندانی به جوان ها نداده است. به نظر می رسد کولاکوویچ برای این کار بهترین زمان را انتخاب کرده و احتمالا این اتفاق در بازی های بعدی هم رخ خواهد داد. همچنین بازیکنان جوان دیگری هم در لیست ۲۱ نفره تیم ملی حضور دارند که ممکن است برای هفته های بعدی لیگ ملت ها وارد ترکیب شوند.

دیدگاه‌ها