کد خبر : 1529544 | 21 خرداد 1397 ساعت 12:07 | 35.6K بازدید | 0 دیدگاه

مگر قرار است باتجربه ها تا ابد برای تیم ملی بازی کنند؟

غلامی: جوان های والیبال فوق العاده اند؛ صبور باشید

ملی پوش سابق والیبال گفت: برخی منتظر هستند تیم ملی نتیجه نگیرد تا یکسری داستان بسازند که آدم از شنیدن آنها تعجب می کند.

غلامی: جوان های والیبال فوق العاده اند؛ صبور باشید

به گزارش  "ورزش سه"، با وجود اینکه کولاکوویچ برای بازگشت عادل غلامی به تیم ملی بعد از اتفاقات حاشیه ای سال گذشته روی خوش نشان داد و حتی این بازیکن را در لیست اولیه قرار دارد؛ این بازیکن باتجربه تصمیم گرفت فرصت را به جوان ها بدهد و از حضور در اردوها انصراف داد.


تیم ملی در شرایطی در روسیه به مصاف ۳ حریف سرسخت خود رفت که در دفاع روی تور چهره های آشنا سال های گذشته یعنی محمد موسوی و عادل غلامی حضور نداشتند. با این حال ملی پوش سابق والیبال معتقد است باید برای جوان دادن جوانگرایی در تیم ملی رسانه ها و هواداران کمی صبوری کنند.


بعد از پایان هفته سوم لیگ ملت های والیبال با عادل غلامی که از چندین سال حضور در لیگ جهانی امسال کنار تیم ملی نیست، همکلام شدیم.


در ادامه مشروح صحبت های عادل غلامی با خبرنگار  "ورزش سه" را پیرامون مسائل مختلف به ویژه نتایج اخیر تیم ملی می خوانید.


راحت زحمات چند ساله بازیکنان را زیر سوال می بریم!


متاسفانه نگاهها در ورزش ایران نه تنها در والیبال بلکه در تمامی رشته ها نتیجه گرا است. هر زمان که باختی رخ می دهد، بدون توجه به شرایط صدای انتقادها بلند می شود. برخی از این بازیکنانی که این روزها در لیگ ملت ها بازی می کنند، سال ها برای تیم ملی زحمت کشیدند و نباید خیلی راحت زحمات آنها را زیر سوال ببریم. به نظر می رسد برخی منتظر هستند تیم ملی نتیجه نگیرد تا یکسری داستان بسازند که آدم از شنیدن آنها تعجب می کند. این جوی که الان علیه تیم ملی راه افتاده، اصلا به سود والیبال نیست.


این جوان ها فوق العاده هستند


امسال فدراسیون و کادرفنی تصمیم گرفتند به جوان ها بیشتر میدان بدهند؛ اما اصلا صبور نیستیم تا نتیجه این جوانگرایی را ببینیم. بازیکنان زیر ۲۰ سالی که این روزها در ترکیب تیم ملی بازی می کنند، عملکرد فوق العاده ای دارند و فقط باید به آنها فرصت داد تا تجربه بیشتری کسب کنند.


باتجربه های تیم ملی سنگ تمام گذاشتند


اینکه برخی می گویند اگر چند بازیکن باتجربه با تیم ملی بودند، شرایط فرق می کرد، درست نیست. چه ما باشیم و چه نباشیم؛ بازیکنان حاضر در تیم ملی برای موفقیت ایران تلاش می کنند. اگر بازی ها را ببینید، متوجه می شوید همه بازیکنان از تمام وجودشان برای پیروزی تیم ملی تلاش می کنند. بازیکنانی مثل سعید معروف، فرهاد قائمی و امیر غفور سنگ تمام گذاشته اند و جوان ترها هم با انگیزه هستند. تیم های بزرگ دنیا را هم ببینید، متوجه می شوید که همیشه یک ترکیب خاص ندارند و هر سال ترکیبشان تغییر می کند. مثلا موزرسکی در روسیه ۲ سال نبود؛ اما امسال برگشت و بازهم ستاره تیمشان است.


کاش سال قبل جوانگرایی می کردیم


اکثر تیم های بزرگ دنیا سال بعد از المپیک دست به جوانگرایی می زنند و در سال های بعدی و مسابقاتی مثل جام جهانی با تمام قوا حاضر می شوند. ما کمی اشتباه کردیم و باید از سال قبل جوانگرایی را آغاز می کردیم. سال بعد از المپیک باید به این جوان ها میدان داده می شد. البته محدودیت هایی هم بود چون سال قبل برخی از این بازیکنان با تیم نوجوانان در رقابت های جهانی بودند.


لیگ ملت ها اعتبار چندانی ندارد


لیگ ملت ها یا همان لیگ جهانی سابق اعتبار چندانی ندارد و بیشتر تیم ها از این رقابت ها به عنوان دوره ای برای آماده سازی خود استفاده می کنند. پس مردم باید صبور باشند تا انشاالله از این تجربه ها استفاده کنیم و در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ نتیجه خوبی بگیریم. آنجا باید با تمام قدرت حاضر شویم و امیدوارم تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.


مگر قرار بود تا ابد ما بازی کنیم؟


از نظر من با حضور امثال من، شهرام محمودی و... شرایط تیم ملی تفاوتی نداشت. مگر قرار است بازیکنان اسمی و نامدار تا چه زمانی بازی کنند؟ بالاخره باید یک روز به این جوان ها میدان داده می شد. خدا را شکر صداوسیما جو نسبتا خوبی در قبال این جوانگرایی ایجاد کرده و امیدوارم مردم هم صبور باشند. والیبال تنها رشته گروهی است که در این سطح از مسابقات جهانی می تواند بازی کند.


برای حمایت از تیم ملی به آزادی می روم


این روزها در سفر هستم و شاید برخی بازی ها را هم کامل ندیدم. تیم ملی هفته آینده به تهران می آید و وظیفه همه ماست که برای حمایت از بازیکنان به سالن برویم. من هم اگر تهران باشم، به آزادی می روم و تیم را حمایت می کنم.


شاید امسال لژیونر شوم


برخی از بازیکنان باتجربه تیم ملی امسال تصمیم گرفتند به باشگاههای خارجی بروند. تیم های داخلی هنوز کارشان را برای فصل آینده اغاز نکردند و من هم هنوز تصمیم خاصی نگرفتم. از سوی چند باشگاه خارجی پیشنهاد دارم که با مدیربرنامه ام در حال مذاکره هستند. اگر شرایط مهیا باشد که شاید امسال لژیونر شوم وگرنه در تیم های داخلی بازی می کنم.

دیدگاه‌ها