کد خبر : 1530531 | 25 خرداد 1397 ساعت 10:12 | 40K بازدید | 0 دیدگاه

عربستانی‌ها خشگمین از دو گل وقت اضافه

سرمربی عربستان: هیچ چیز تمام نشده

بعد از شکست 5-0 مقابل روسیه در بازی افتتاحیه‌ی جام جهانی، خبرنگاران از پیزی در مورد آینده‌ی او سوال کرده و این پاسخ را می‌شنوند : فعلاً با تمام وجود تلاش می‌کنم.

سرمربی عربستان: هیچ چیز تمام نشده

به گزارش ورزش سه، خوان آنتونیو پیزی، سرمربی عربستان بعد از شکست سنگین 5-0 تیمش مقابل روسیه در اولین بازی جام جهانی، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با سوال‌هایی در مورد آینده‌‌ی کاری‌اش مواجه شد. 


عربستان که بعد از 12 سال، دوباره به جام جهانی قدم گذاشته در اولین ایستگاه، در استادیوم لوژنیکی مسکو در مقابل روسها تحقیر شد. امروز با مروری بر رسانه‌های عربستانی مشخص است هیچ چیز به اندازه‌ی دو گلی که بعد از وقت قانونی بازی به ثمر رسید برای عربستانی‌ها دشوار نبوده. 


خیلی‌ها انتظار داشتند بازی افتتاحیه متوازن‌تر برگزار شود، به  خصوص با توجه به انتقادهای شدیدی که در جریان روند آماده‌سازی از روسیه شده بود و اینکه روسها برای موفق ظاهر شدن در جام جهانی به شدت تحت فشار بودند. 


روسیه در رده‌بندی جهانی فیفا رتبه‌ی هفتاد را در اختیار داشته و بین تیم‌های حاضر در جام جهانی، بدترین رتبه از آن روسها است. البته عربستان هم در رده‌بندی فیفا تنها سه پله بالاتر از روسیه ایستاده.

 

پیزی حالا باید تیمش را هر چه سریعتر جمع و جور کند چرا که تا سخت‌ترین بازی آنها در مرحله‌ی گروهی، در مقابل بخت اول صدرنشینی گروه A اروگوئه چیزی باقی نمانده. سبزپوشان سعودی چهارشنبه با اروگوئه بازی خواهند کرد و پنج روز بعد در آخرین بازی‌شان به مصاف مصر خواهند رفت. 


پیزی از  نوامبر پارسال به سرمربی‌گری عربستان منصوب شده. در مصاحبه‌ی مطبوعاتی از او پرسیده شد با توجه به کارنامه‌ی سعودی‌ها در اخراج مربی‌های فوتبال، آیا شغل او به خطر افتاده ؟


پیزی آرژانتینی در جواب می‌گوید " سوال بسیار به جا و عالی‌ای است. ببینید، من فلسفه‌ی خاص خودم را دارم و سعی می‌کنم همه‌ی کارهایم را با جان و دل انجام دهم. می‌خواهم دیگران هم این را ببینند که من هر کاری بکنم، از تمام وجودم مایه می‌گذارم. ولی بعضی شرایط هست که روی آنها کنترل ندارم. ولی من به بازیکنانم اعتماد دارم و مطمئنم در بازی بعدی نمایش بهتری خواهیم داشت "


پیزی شگفت‌زده شدن تیمش در مقابل روسیه را انکار کرده و می‌گوید حریف را مدتها زیر نظر داشته و تحلیل و بررسی می‌کرده. 


عربستان سعودی از نظر روند آماده‌سازی، بین تیم‌های جام جهانی بهترین شرایط ممکن را پشت سر گذاشته. این تیم از ماه فوریه‌ی پارسال در 5 اردوی آماده‌سازی شرکت کرده، 9 بازی دوستانه انجام داده و در آخرین بازی دستگرمی خود هفته‌ی پیش به مصاف قهرمان جهان، آلمان رفته و با نتیجه‌ی 2-1 شکست خورده بود. 


پیزی قبول می‌کند که نقشه‌اش برای بازی مقابل روسیه موثر عمل نکرده و می‌گوید " نمی‌دانم به خاطر شرایط اولین بازی و به میدان رفتن مقابل میزبان بود یا عوامل دیگر ولی می‌دانم که نتوانستیم کارهایی که می‌خواستیم را در زمین انجام دهیم. حریف ما برای پیروزی پرگل کار سختی نداشت. این نوع نتایج در بازی‌هایی از این دست اصلاً عجیب نیست. حالا باید خودمان را جمع و جور کنیم، این شرایط افتضاح را به سرعت تغییر دهیم و برای بازی بعدی آماده شویم ". 


وقتی از پیزی پرسیده می‌شود که عربستان در دوران هدایت او پیشرفتی نداشته در پاسخ می‌گوید " نه، به هیچ وجه موافق نیستم. من در تیم عربستان پیشرفت می‌بینم. البته برای قضاوت درباره‌ی من نباید به بازی امروز نگاه کرد. همینطور که به شما گفتم ما نتوانستیم برنامه‌ی خودمان را پیاده کنیم. شک ندارم که ما کاملاً آماده به روسیه آمده‌ایم. بازیکنان من نشان داده بودند که برای بازی در جام جهانی آماده‌اند. همینطور که گفتم، از این بازی نباید به عنوان سنگ محک ما استفاده کرد. ولی شک نکنید تیم ما برمی‌گردد و در بازی‌های بعدی عربستان دیگری را خواهید دید. من به بازیکنانم ایمان دارم ".

دیدگاه‌ها