کد خبر : 1538743 | 24 تیر 1397 ساعت 22:45 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

دشان: فرانسه 4 سال در قله فوتبال دنیا خواهد بود

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، پس از پیروزی 4-2 تیمش مقابل کرواسی در فینال جام جهانی 2018، قدرت ذهنی شاگردانش را تحسین کرد.

دشان: فرانسه 4 سال در قله فوتبال دنیا خواهد بود

به گزارش "ورزش سه"، فرانسوی ها که اولین بار در سال 1998 قهرمان جام جهانی شده بودند، در بیشتر دقایق بازی امشب بهتر از حریف ظاهر شدند و در نهایت توانستند به یک پیروزی پرگل برسند.

در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی دشان، شاگردان ناگهان وارد سالن کنفرانس شدند و با ایجاد سر و صدا و پاشیدن آب، صحنه های جالبی را رقم زدند.

همین باعث شد تا او صحبت هایش را اینطور آغاز کند:" آنها کمی دیوانه هستند. آنها همیشه کمی دیوانه بوده اند. آنها جوان هستند و حالا هم خوشحال. این تیم جوانی هستند که حالا در قله فوتبال دنیا قرار دارد.

بعضی از این تیم قهرمان تنها 19 سال دارند. ما بازی فوق العاده ای ارائه نکردیم اما کیفیت ذهنی فوق العاده ای ارائه دادند. به هر حال چهار گل زدیم. آنها شایسته پیروزی بودن. تیم ما سخت کار کرد و ما در این راه لحظات دشواری داشتیم. شکست دو سال قبل در یورو بسیار دردناک بود اما باعث شد ما چیزهای زیادی یاد بگیریم.

 

 

مسئله اصلی این قهرمانی، من نیستم. این بازیکنان هستند که در بازی ها به پیروزی رسیدند. ما بازی خیلی فوق العاده ای انجام ندادیم اما از نظر کیفیت ذهنی عالی بودیم. به هر حال چهار گل زدیم. در 55 روز، ما کار زیادی انجام دادیم. ما به اینکه فرانسوی هستیم، افتخار می کنیم. بازیکنانم تلاش زیادی انجام دادند و در این راه لحظات سختی هم داشتیم. دو سال قبل، شکست در فینال یورو خیلی ناراحت کننده بود اما ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم."

 

فرانسه در این دیدار تنها 39 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و 8 ضربه به سمت دروازه حریف زد؛ در حالی که کروات ها 15 ضربه به سمت دروازه داشتند.

گل اول فرانسه در این دیدار با گل به خودی ماریو مانژوکیچ شکل گرفت و پس از آن آنتوان گریزمان از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید. پل پوگبا و کیلیان امباپه در نیمه دوم، دو گل دیگر زدند تا خروس ها به یک پیروزی پرگل برسند.

دشان در ادامه گفت:" من تیم بسیار جوانی دارم. 14 نفر از آنها برای اولین بار به جام جهانی آمدند. اما از کیفیت لازم برخوردار بودیم. مهمترین دلیل افتخار من به این تیم آن است که از شرایط ذهنی مناسب برای چنین تورنمنتی برخوردار بودند. من دائما تکرار می کردم: هرگز تسلیم نشوید، هرگز تسلیم نشوید. نقایصی وجود دارد و در این دیدار ما اشتباهاتی داشتیم اما از کیفیت ذهنی و روانی لازم برخوردار بودیم که برای جام جهانی تعیین کننده است.

در نیمه اول این دیدار، ما کار زیادی نکردیم اما 2-1 پیش افتادیم. بنابراین سوالی که همیشه باید پرسیده شود این است که آیا فرانسه یک قهرمان زیباست؟ خب، ما قهرمان دنیا هستیم و در چهار سال آینده در قله فوتبال دنیا خواهیم بود. این چیزی است که باید در یادها بماند."

دیدگاه‌ها