کد خبر : 1540608 | 02 مرداد 1397 ساعت 16:33 | 27.2K بازدید | 0 دیدگاه

در پی خداحافظی از مانشافت

دفاع تمام قد رجب طیب اردوغان از اوزیل

وداع ناگهانی مسوت اوزل از بازی های ملی بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت.

دفاع تمام قد رجب طیب اردوغان از اوزیل

به گزارش "ورزش سه"، دو روز پیش، مسوت اوزیل، ستاره ترک تبار آلمانی تصمیم گرفت به خاطر فشارها و انتقادات زیادی که به وی وارد شده بود، از تیم ملی خداحافظی کرده و به 9 سال حضورش در مانشافت پایان دهد.

 

 

1315374


 

پس از ملاقات دو ماه پیش او با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، جامعه آلمان علیه وی موضع تندی گرفت و در نهایت اوزیل به دلیل آنچه نژادپرستی عنوان شد، از بازی های ملی خداحافظی کرد.

در چند روز اخیر این تصمیم او مدافعان و مخالفان خاص خود را داشته است. پس از حمایت باشگاه آرسنال و هم تیمی های اوزیل از وی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه نیز به دفاع از او پرداخت.

 

 

1322028

 

 

یلدیریم دمیرورن، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه  در حمایت از مسعوت اوزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسعوت اوزیل و خانواده‌اش حمایت کامل من را دارند و رفتاری که با وی شد، تهدیدها و پیام‌های تحقیرآمیز که اصالت مسعوت را هدف قرار داد، محکوم می‌کنم تمامی  اعضای جامعه بین‌المللی فوتبال باید متحد باشند تا نژادپرستی و تعصب را از بین ببرند و بدون ترس به مبارزه خود ادامه بدهند. ما باید در کنار هم کار کنیم تا از پتانسیل کامل فوتبال استفاده کنیم که تأثیر اجتماعی مثبتی ایجاد کنیم که ارزش‌های هر کسی باید مورد احترام قرار بگیرد».

 

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در همین رابطه به دفاع از اوزیل پرداخت و گفت:« همان شب با او تماس گرفتم و به وی به خاطر اتخاذ این تصمیم شجاعانه تبریک گفتم. حرکت او ملی و میهن پرستانه بود و چشم هایش را می بوسم.

شرایط به گونه ای شده است که دیگر حتی نمی توان عکس گرفت. من همیشه حامی اوزیل خواهم بود. پذیرفتن چنین رفتار نژادپرستانه ای در حق یک جوان غیرممکن است. کسی که خدمات زیادی به فوتبال ملی آلمان کرده است. این وضعیت غیر قابل تحمل است.»

 

 

 

1322026

 

1322025

 

دیدگاه‌ها