کد خبر : 1540745 | 03 مرداد 1397 ساعت 09:26 | 32.1K بازدید | 0 دیدگاه

سازمان لیگ هم می تواند 3-0 اعلام کند؛

صحبت‌های مفصل نصیرزاده درباره سوپرجام

هوشنگ نصیرزاده می گوید علاوه بر کمیته انضباطی، سازمان لیگ هم می تواند بازی را 3-0 کند و حتی به کمیته انضباطی هم نبرد.

صحبت‌های مفصل نصیرزاده درباره سوپرجام

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته کمیته انضباطی با نتیجه 3-0 سوپرجام موافقت کرد. این تصمیم کمیته انضباطی جنجال های زیادی را به راه انداخت و سبب اعتراض هواداران و مسئولان استقلال شد. در همین باره هوشنگ نصیرزاده مصاحبه با رادیو ایران انجام داد و نقطه نظرات خود را بیان کرد:

 

*زمانی که تیم گفته می آیم اما بعدا نمی آید، یعنی وقتی دو تیم برنامه بازی ها را گرفته اند، هیچ انصرافی را اعلام نمی کنند، یک تیم به رختکن می آید و دیگری نمی آید، این مربوط به زمانی است که هر دو تیم می گویند می آیند و در چنین شرایطی یک تیم به زمین می رود و در زمین می مانند و بازی 3-0 می شود. این یک نوع از 3-0 است.

 

*یک نوع از 3-0 هم هست که یکی از تیم ها می گوید کلا به بازی نمی آیم، مثل این مورد سوپرجام. در چنین شرایطی گفتن این که به زمین برویم و منتظر شویم شبیه یک شوخی است. مورد اول اینجا مصداق ندارد. پس این که در چنین شرایطی بگویند 3-0 درست است.

 

*یکی از عزیزان بیرون مصاحبه کردند و گفتند 3-0 کردن در حیطه هیئت برگزاری مسابقات نیست و در حیطه کمیته انضباطی است، این هم درست نیست. چون یکی از روش های تنبیه تیمی که در بازی شرکت نمی کند، یار غیرمجاز دارد، بازیکنی دارد که با قرارداد غیرمجاز حاضر شده، توسط رکن قضایی بازی 3-0 می شود. اما وقتی یک تیم می گوید من وارد بازی نمی شوم، این تنها مورد در فوتبال جهان است که کمیته برگزاری مسابقات می تواند بازی را 3-0 کند و در جدول مسابقه قرار دهد. حتی این قابل اعتراض هم نیست. ولی ما قبلا در آیین نامه اعتراضی نوشتیم که همین را هم به کمیته انضباطی بیاورید چون گفتیم شاید مسئولان کمیته برگزاری مسابقات کمی تندروی کرده باشند. پس این که بیرون گفته می شود 3-0 را فقط رکن قضایی می دهد اشتباه است. رکن قضایی هم 3-0 می دهد، کمیته برگزری مسابقات هم اگر یادداشت دریافت کند و یادداشت را نپذیرد، می تواند بدون برگزاری بازی در جدول 3-0 لحاظ کند.

 

*وقتی ما برای برگزاری یک بازی جلسه ای را برگزار می کنیم، یک اصولی دارد. اگر ما میگوییم فلان تاریخ، تاریخ برگزاری مسابقه است در عرف مدیریت تشکیلات فوتبال پذیرفتن تاریخ تغییر مستلزم پذیرش سه جانبه است، یعنی هم 2 باشگاه و هم هیئت برگزاری مسابقات. اگر یک طرف تقاضای تعویق و جابجایی تاریخ را داشته باشد، مستلزم تائید از طرف تیم دوم هم هست. یعنی هیئت برگزاری مسابقات وقتی به تیم دوم اعلام می کند شما با تغییر تاریخ موافقید؟ یعنی من موافقم و اگر شما هم موافق باشید تاریخ عوض می شود.

 

*مورد دیگر این که انصراف یک تلقی از رفتار و گفته ها است نه یک صراحت بیان. این که شما بگویی من منصرف شدم و نمی آیم، دنبال آن جمله و کلمه نمی گردد هیئت برگزاری مسابقات. وقتی شما می گویی من در تاریخ خاص شما نمی توانم در بازی حاضر شوم به مفهوم انصراف از همان تاریخی است که هم موافق تاریخ برگزاری مسابقات و هم تیم دوم است.

 

*همه این ها را گفتیم اما من متوجه برگزاری بازی تحت عنوان سوپرلیگ نمی شوم. اگر شما می خواهی بازی بین قهرمان جام حذفی و لیگ را برگزار کنی، این بازی را بعد از بازی ها بگذارید. من صحبت های آقای افتخاری را گوش می کردم منطقی بود. چون به همه باشگاه ها از جمله ما بخش نامه آماده بود که تمام بازیکنانی که در تیم ملی بودند حتما باید 14 روز استراحت کنند. بعد به هر حال این تیم در اردو بوده و از طرف بازی بین دو تیم عادی نبوده و این دو تیم باتوجه به توجه افکار عمومی به آمار این بازی برایشان مهم است. این ها هر وقت می خواهند بیایند در زمین باید با تمام آمادگی باشند. استقلال می گوید داشته هایم را در اختیار ندارم اگر بیایم و بازی را بازنده شوم، آماری که برای آیندگان هست خراب می شود.»

 

*نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا این آیین نامه برای سوپرجام هم صادق است، گفت: من دوست دارم بازهم بگویم. آن ها که اظهارنظر می کنند، آداب تشکیلات فوتبال را نمی دانند. هیئت برگزاری بازی می تواند بازی را 3-0 کند، کمیته انضباطی هم می تواند این را اعلام کند. سازمان لیگ می آید و می گوید من این تاریخ را از فروردین گفتم و برنامه ریزی کردم.

دیدگاه‌ها