کد خبر : 1541269 | 05 مرداد 1397 ساعت 10:35 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوش سابق تیره‌‌پوست آلمانی از فدراسیون فوتبال آلمان دفاع کرد

کاکائو: اوزیل هر چه بگوید، عکس با اردوغان سیاسی بود

کاکائو ملی‌پوش سابق تیم ملی آلمان، در دوران حضور در مانشافت 23 بار با پیراهن سفید آلمان به میدان رفته و شش گل ملی به ثمر رسانده. او که اصالتاً برزیلی است از سال 2009 پاسپورت آلمانی دریافت کرده و به تابعیت آلمان درآمده.

کاکائو: اوزیل هر چه بگوید، عکس با اردوغان سیاسی بود

به گزارش "ورزش سه"، کاکائو که بعد از بازنشستگی از تیم ملی آلمان، از سال 2016 به عنوان مدیر جذب و ادغام مهاجرین در فدراسیون فوتبال آلمان فعالیت می‌کند در گفتگو با روزنامه‌ی بیلد به ماجرای بیانیه‌ی مسوت اوزیل و کناره‌گیری‌اش از تیم ملی آلمان پرداخته. 

 


بیلد : شما از روزی که اتهامات نژادپرستی مطرح شد تا امروز چه شرایطی را تجربه کرده‌اید ؟  

 

کاکائو: این چند روز برای همه‌ی ما خیلی سخت بود. این ماجرا به طور کلی خیلی حساس و احساسات‌برانگیز است. راستش را بخواهید من از دیدن بیانیه‌ی خداحافظی مسوت شوکه شدم. بیانیه‌ی خیلی سخت و بی‌رحمانه‌ای بود. 

 


بیلد : شما اتهامات نژادپرستی که اوزیل به فدراسیون فوتبال آلمان وارد کرده را می‌پذیرید ؟

 

کاکائو : خیر. انتقاد با تبعیض یا نژادپرستی فرق دارد. هر انتقادی که نژادپرستی نیست. اگر امروز از من انتقاد شود و بگویم علت انتقادهایی که از من می‌شود فقط این است که برزیلی هستم و پوست تیره دارم، این درست نیست. عکس گرفتن با اردوغان یک پیام سیاسی داشت، حتی اگر مسوت نظر دیگری داشته باشد، واقعیت این است. البته وقتی از دل جامعه صدای نظرات و ناسزاهای نژادپرستانه بلند می‌شود بی‌تردید همه‌ی ما باید در کنار هم ایستاده و با قدرت و شدت تمام با آن مقابله کنیم. ولی به هر حال، اتهام نژادپرستی زدن به فدراسیون فوتبال آلمان به نظر من کاملاً غلط است.

دیدگاه‌ها