کد خبر : 1543450 | 14 مرداد 1397 ساعت 11:59 | 26K بازدید | 0 دیدگاه

اطلاعیه ای که بر ابهامات افزود

چرا درباره مسلمان و کعبی شفاف سازی نمی‌شود؟

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره محرومیت محسن مسلمان و حسین کعبی نه تنها روشنگری نکرد که بر ابهامات در این خصوص افزود.

چرا درباره مسلمان و کعبی شفاف سازی نمی‌شود؟

به گزارش "ورزش‌سه"، شب گذشته کمیته اخلاق در خبری مبهم اعلام کرد که محسن مسلمان و حسین کعبی دو بازیکن تیم های ذوب آهن و سپیدرود رشت تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت ورزشی محروم هستند. بعد از این انتشار این خبر تلاش های زیادی انجام شد تا دلیل محرومیت دو بازیکن مذکور مشخص و رسانه ای شود اما تلاش خبرنگاران به نتیجه ای نرسید.


در این باره حتی مرتضی تورک رییس کمیته اخلاق نیز توضیح شفافی نداد و در مصاحبه ای که با خبرنگار ما داشت اعلام کرد که این محرومیت به دلیل تخلفات گذشته دو بازیکن است و طی روزهای آینده دلیل آن مشخص می شود.


نکته قابل توجه در این باره این است که مسلمان و کعبی خودشان هم از دلیل محرومیت بی اطلاع هستند. آنها در گفت وگو هایی که انجام دادند دلیل این محرومیت را نمی دانند و به دنبال چرایی این موضوع می گردند. حسین کعبی در این باره اعلام کرده که حتی نمی داند باید با چه کسی در این باره تماس بگیرد و دلیل را جویا شود.


با گسترده شدن ابهام ها در این باره فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اطلاعیه ای صادر کرد تا شاید از ابهام ها کم کند اما این اطلاعیه نیز دردی از مخاطبان فوتبال دوا نکرد.


در اطلاعیه فدراسیون آمده است: «به دلیل عدم توجه به احکام صادره این کمیته و همچنین عدم توجه به قوانین و تذکرات و اخطارهای کمیته های قضایی که نقض آشکار قوانین اخلاقی محسوب می شود و همواره با ضمانت اجرا همراه است؛به اطلاع می رساند درخصوص تخلفات سابق آقایان محسن مسلمان و حسین کعبی احکامی صادر گردیده که متاسفانه علی رغم چند نوبت اخطار به این دو بازیکن،توجهی نکرده اند. لذا نامبردگان تا اطلاع ثانوی،از حضور و شرکت در مسابقات رسمی محروم هستند.شایان ذکر است در آغاز فصل جدید لیگ برتر،کمیته اخلاق با قدرت و جدیت بیشتر و با سرعت احکام و دستورات را صادر و از کنار تخلفات بازیکنان،مربیان و اهالی فوتبال نخواهد گذشت و با اشخاصی که از دستورات این کمیته استنکاف کنند،برخورد جدی و قانونی خواهد داشت.»


در اطلاعیه ای که فدراسیون فوتبال به منظور شفاف سازی درباره محرومیت مسلمان و کعبی صادر کرد، هیچ دلیلی برای این محرومیت اعلام نشد و فقط گفته شده که به دلیل بی توجهی به تذکرات قبلی چنین تصمیمی از سوی کمیته اخلاق اتخاذ شده است.


با اینکه گمانه زنی هایی درباره خالکوبی و یا شرط بندی این دو بازیکن مطرح شده و خیلی ها دلیل محرومیت آنها را اینطور بیان می کنند اما جالب است که فدراسیون فوتبال هنوز هیچ موضع شفافی در این باره نگرفته است. هنوز مخاطبان فوتبال در پی چرایی این اتفاق هستند، زیرا اعلام چنین محرومیتی بدون اینکه دلیل آن ذکر شود از موارد عجیب فوتبال ایران خواهد بود.


کمیته اخلاق فدراسیون معمولا به دلایلی که به منشوری معروف شده اند بازیکنان را در طول سال های گذشته محروم کرده و البته انتقادهای زیادی را به جان خریده است. شاید این بار هم دلیل محرومیت محسن مسلمان و حسین کعبی نیز مسائل اینچنینی باشد و برای جلوگیری از انتقادهای رسانه ها چنین رویه ای در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار گرفته باشد.


با این حال هرچه هست دو بازیکن خاطی و البته اهالی و مخاطبان فوتبال حق دارند دلیل محرومیت دو بازیکن مذکور را بدانند و باخبر شوند که چرا این دو بازیکن از همراهی تیم شان منع شده اند.

دیدگاه‌ها