کد خبر : 1545651 | 23 مرداد 1397 ساعت 16:21 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

ما به سبک منچستر و اتلتیکومادرید بازی می‌کنیم

حق وردی: دوست دارم شبیه راموس بازی کنم

مدافع موفق پیکان در فصل جاری به دفاع از عملکرد تیمش برابر انتقاداتی که طی چند وقت اخیر مطرح شده، پرداخت.

حق وردی: دوست دارم شبیه راموس بازی کنم

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد دفاعی پیکان باعث شده تا انتقاداتی نسبت به سیستم تاکتیکی این تیم صورت گیرد. حجت حق وردی، مدافع پیکان یکی از عواملی بود که این تیم طی سه هفته اخیر موفق شده نمایش دفاعی خوبی از خود به جا بگذارد و اکنون به دفاع از شرایط تاکتیکی تیمش می‌پردازد.


دفاعی بازی کردن مقابل سپاهان ایرادی ندارد


سبک بازی تیم ما به گونه‌ای است که در دیدارهای خارج از خانه به فکر دفاع از دروازه و استفاده از ضد حملات و طراحی سریع حمله هستیم و این موضوع مقابل تیم قدرتمندی مثل سپاهان فکر می‌کنم طبیعی باشد. بازی تدافعی هم یک سبک بازی است و نمی‌توان به آن ایرادی گرفت. خیلی از تیم‌های دنیا مثل منچستر یونایتد و اتلتیکو مادرید هم با این سبک بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند و ایرادی به آنها وارد نمی‌شود.


تاکتیک سپاهان فرستادن توپ‌های بلند برای استنلی بود


سپاهانی‌ها هم در این دیدار مثل ما تاکتیک مخصوص به خودشان را داشتند و آنهم استفاده از فیزیک خوب و قد بلند استنلی بود که توپ‌های بلند را برای او می‌فرستادند و این بازیکن یا خودش مستقیم دروازه را تهدید می‌کرد یا سایر مهاجمان را صاحب موقعیت می‌کرد. اشکالی به این موارد وجود ندارد و فقط می‌خواهم بگویم آنها هم کار خاصی انجام ندادند.


در کلین‌شیت‌ها هم دروازه‌بان را می‌بینند


معمولاً اینطور جا افتاده که وقتی یک تیم گل نمی‌خورد رکورد آن را برای دروازه‌بان لحاظ می‌کنند. فصل گذشته هم ما ساختار دفاعی خوبی داشتیم ولی در نهایت پیام نیازمند بیشتر در چشم آمد. البته پیام گلر خوبی است ولی در هر صورت این موضوعی است که وجود دارد و در حال حاضر هم زحمات دفاع کمتر دیده می‌شود. این را هم باید بگویم که وحید شیخ ویسی خودش بارها با واکنش‌های خوبش دروازه تیم را نجات داد و اگر دیده می‌شود حقش است.


از قاضی تا شیخ ویسی همه در دفاع تیمی شرکت می‌کنیم


دفاع تیمی ما مختص به گلر و خط دفاع نیست و از محمد قاضی که جلوی زمین بازی می‌کند تا دروازه‌بان همه در آن شرکت می‌کنند و آقای جلالی به دفاع و پرس تیمی اعتقاد دارد و این همان چیزی است که در 3 دیدار گذشته به خوبی اجرا کردیم و دروازه را بسته نگه داشتیم.


خوشحالم این فصل بیشتر دیده شدم


من چه زمانی که در ذوب آهن بودم و چه موقعی که به پیکان آمدم تا فصل گذشته به دلیل اینکه تازه کارم را شروع کرده‌ام به چشم نمی‌آمدم. با اینکه فصل قبل 28 بازی در ترکیب پیکان انجام دادم ولی خوشحالم که این فصل خدا را شکر بیشتر دیده می‌شوم و بازی‌هایم به چشم می‌آید.


هدفم حضور در تیم ملی در جام ملت‌ها است


من از زمانی که به پیکان آمدم هدفم حضور در تیم ملی است و الان انگیزه‌ام برای رسیدن به آن حتی بیشتر هم شده است. در حال حاضر تلاشم را می‌کنم که بازی‌هایم به چشم بیاید و هدفم رسیدن به پیراهن تیم ملی و حضور با تیم ملی در جام ملت‌ها است.


نمی‌گویم استقلالی هستم یا پرسپولیسی


من هم مثل هر کسی به یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از کودکی علاقه داشتم ولی در حال حاضر نمی‌گویم تیم مورد علاقه‌ام کدام تیم بود. تنها چیزی که الان به آن فکر می‌کنم پیکان است و از حضور در اینجا راضی هستم و آرامش دارم. اگر خدا بخواهد دوست دارم در تیم محبوبم هم روزی بازی کنم.


الگویم راموس است


من بین بازیکنان ایرانی الگویی ندارم ولی در خارج از ایران از سبک بازی راموس خوشم می‌آید. او شیوه بازی منحصر به خودش را دارد و من خیلی دوست دارم بتوانم شبیه او بازی کنم. خصوصاً در مورد حمله و کمک به تیم با گلزنی دوست دارم خودم را در این مورد تقویت کنم.

 

 مقابل گسترش فولاد پیکان متفاوتی می‌بینید


بازی سختی با گسترش فولاد داریم ولی همانطور که گفتم در بازی‌های خانگی رویکردمان با بازی‌های بیرون از خانه متفاوت است و آنهایی که بابت بازی دفاعی از ما ناراحت هستند در این دیدار بازی متفاوتی از پیکان خواهند دید

دیدگاه‌ها