کد خبر : 1545666 | 23 مرداد 1397 ساعت 17:07 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به بازی های برگزار شده در لیگ دسته اول 

هفته اول لیگ یک؛ اوج کسالت و فقر جذابیت

هفته اول مسابقات لیگ دسته اول کشور با برگزاری شش مسابقه آغاز شد و در این میان سه بازی هفته اول به دلایل مختلف برگزار نشد!

هفته اول لیگ یک؛ اوج کسالت و فقر جذابیت

به گزارش "ورزش سه" هفته اول مسابقات لیگ دسته اول کشور در حالی از روز شنبه آغاز و امروز (سه شنبه) به پایان رسید که دستخوش حواشی فراوانی بود؛ از لغو عجیب دیدار بانی گستر ارومیه (گسترش فولاد تبریز) با بادران تهران تا عدم حضور نفت تهران و خونه به خونه بابل در زمین  که همه اینها سبب شد تا جذابیت هفته اول فصل جدید خدشه دار شود.


با نگاهی به دیدار های هفته اول فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول کشور همراه "ورزش سه" باشید:


بانی گستر ارومیه(گسترش فولاد تبریز) – بادران تهران (لغو شد)


بی شک یکی از معضلات فصل جدید لیگ برتر و لیگ یک، نام برخی تیم های حاضر در این رقابت ها خواهد بود که گاهی ماشین سازی است و گاهی گسترش فولاد؛ حالا هم بانی گستر ارومیه به این نام ها اضافه شده است. برای بازی افتتاحیه لیگ، در اتفاقی قابل توجه دو تیم آماده حضور در میدان شده بودند و همه چیز مهیا آغاز فصل جدید لیگ یک بود که ناگهان ناظر مسابقه اجازه برگزاری مسابقه را به دلیل عدم صدور کارت بازیکنان ارومیه نداد و دو تیم از میدان خارج شدند و پرونده بازی به کمیته انضباطی فرستاده شد تا این چنین دیدار افتتاحیه فصل جدید خاتمه یابد.


شاهین شهرداری بوشهر 1 - 1 گل گهر سیرجان
گلزن شاهین: امیرحسین موسی زاده
گلزن گل گهر: پیمان رنجبری


با توجه به لغو دیدار بانی گستر و بادران، عنوان دیدار افتتاحیه ناخودآگاه به این مسابقه رسید؛ شاگردان بگوویچ پس از چند فصل حضور در میانه جدول لیگ یک، این بار با رویای صعود فصل را آغاز کردند و در مقابل تیم میزبان، با حمایت مدیران شهری شکل گرفته بود و با انتصاب محمود فکری که فصل گذشته نفت مسجدسلیمان را لیگ برتری کرده بود بیش از پیش برای رقبای خود خط و نشان کشیده بود. شاگردان وینگو خیلی زود توسط پیمان رنجبری به گل رسیدند تا او زننده اولین گل فصل جدید مسابقات لیگ یک نامیده شود؛ در ادامه فشار شاگردان فکری روی دروازه گل گهر بیشتر و بیشتر شد تا اینکه امیرحسین موسی زاده توانست روی یک موقعیت خوب گل تساوی را به ثمر برساند تا تقسیم امتیازات در این دیدار شکل گیرد. ضمن اینکه حسام پورهاشم در دقایق پایانی مسابقه از میدان اخراج شد تا سیرجانی ها ده نفره بازی را به پایان ببرند.


اکسین البرز 1 - 0 فجرسپاسی شیراز
گلزن اکسین: محمد ابراهیمی


تیم اکسین با ترکیبی لیگ برتری و انتخاب کمالوند به عنوان سرمربی، پا به فصل جدید لیگ یک گذاشته و فجرسپاسی هم با ترکیبی بومی تحت هدایت مجید صالح خیلی دیر کار آماده سازی خود را برای فصل جدید لیگ یک آغاز کرد تا هواداران با توجه به پتانسیل فنی دو تیم انتظار دیدار زیبایی را داشته باشند اما برخلاف انتظارها بازی چندان زیبایی نبود هرچند اکسینی ها بودند که چند بار توانستند دروازه نفتی ها را تهدید کنند و در یکی از آنها                                                                                                                                        خروج عجیب و اشتباه سلمانی از دروازه باعث شد تا محمد ابراهیمی کاپیتان فصل گذشته تراکتورسازی از فاصله ای 40 متری دروازه فجر را فرو بریزد و این چنین اولین سه امتیاز فصل جدید به نام شاگردان فراز نوشته شود.


کارون اروند خرمشهر 0 - 0 سرخ پوشان سام آسا پاکدشت


جدال اکبر میثاقیان و فرهاد کاظمی یکی از حساس ترین دیدار های هفته اول فصل جدید به شمار می رفت در حالی که دو مربی با جذب انبوهی از ستارگان و بازیکنان باتجربه فصل قبل لیگ برتر و لیگ یک پا به میدان مسابقه می گذاشتند و با رویای حضور به لیگ برتر کار خود را آغاز کردند؛ اما گرمای هوای خرمشهر روی کیفیت بازی تاثیر بسزایی داشت و باعث شد تا برخلاف انتظار آنها این دیدار حساس، جذاب دنبال نشود و در پایان هیچکدام از دو مربی با سابقه از نتیجه رضایتی نداشتند چرا که تقسیم امتیازات حاصل کار این دیدار حیثیتی بود.


مس کرمان 2 - 0 شهرداری ماهشهر
گلزنان مس: حامد محمودی - مهدی تیکدری

کرمانی ها برای فصل جدید ابتدا به سراغ مجتبی حسینی رفتند و پس از تغییر مدیریت نادر دست نشان سرمربی این تیم شد و توانستند در بازار نقل و انتقالات با جذب چندین بازیکن مطرح، تیم خوبی را مهیای حضور در لیگ یک کنند؛ در مقابل شهرداری ماهشهر تحت هدایت داوود مهابادی از مدتها قبل کار خود را در جنوب آغاز کرد. این بازی هم از حاشیه ها به دور نماند به طوری که ماهشهری ها در میان دو نیمه به دلیل قطع برق رختکن، در وسط میدان جلسه فنی را برگزار کردند و مهابادی به این مسئله به شدت معترض بود؛ در جریان بازی اما  گوی و میدان در اختیار شاگردان دست نشان بود و ابتدا حامد محمودی با یک ضربه ایستگاهی فوق العاده مس را پیش انداخت و در ادامه این مهدی تیکدری بود که با ضربه ای فنی از زاویه بسته کار را برای شاگردان مهابادی در این مسابقه به پایان برد. همچنین حامد محمودی در دقایق آخر بازی از زمین مسابقه اخراج شد تا دومین اخراجی فصل جدید قلمداد شود.


آلومینیوم اراک 1 - 0 شهرداری تبریز
گلزن آلومینیوم: ایمان باصفا


این دو تیم با استفاده و جذب بازیکنان بیشتر بومی پا به میدان مسابقات فصل جدید لیگ گذاشته اند و مربیان دو تیم هم به این مسئله اذعان داشتند؛ بازی متعادل دنبال می شد تا اینکه ایمان باصفا بازیکن سابق استقلال توانست از روی ضربه ایستگاهی با شوتی دیدنی از زاویه بسته و اشتباه دروازه بان حریف اراکی ها را پیروز به رختکن ببرد و در نیمه دوم تلاش شاگردان جعفری نتیجه ای نداشت تا این چنین اولین پیروزی فصل جدید آلومینیوم شکل گیرد و با روحیه ای مناسب فصل جدید را آغاز کنند.


مس رفسنجان 4 - 1 قشقایی شیراز
گلزنان مس: اکبر صغیری (3) ، حمید طاهری فرد
گلزن قشقایی: -


بی شک لقب جذاب ترین و زیباترین بازی هفته اول فصل جدید لیگ دسته اول کشور به این مسابقه تعلق خواهد گرفت؛ قشقایی یکی از تیم های ریشه دار فوتبال ایران با تشکیل تیمی تقریبا بومی تحت هدایت مهرداد شکاری و با خرید امتیاز برق جدید شیراز پا به میدان نبرد در فصل جدید گذاشته و در مقابل مس رفسنجان با حفظ شاکله فصل گذشته خود تحت هدایت علی سامره آماده فصل جدید شده است. در نیمه اول با بازی پایاپایی از سوی دو تیم به نمایش گذاشته شد اما در نیمه دوم این شاگردان سامره بودند که توانستند با هتریک اکبر صغیری و گل حمید طاهری فر فوتبال خود را به تیم رقیب دیکته کنند و در دقایق پایانی شاگردان شکاری یکی از گلها را جبران کردند اما ثمری نداشت و در پایان در روز حضور پرشور تماشاگران قشقایی شاگردان سامره توانستند یک برد با ارزش خارج از خانه را جشن بگیرند و در صدر جدول قرار گیرند.


نفت تهران - سیاه جامگان خراسان (لغو شد)


بی شک لقب پرحاشیه ترین بازی هفته اول فصل جدید برازنده این مسابقه است جایی که سیاه جامگانی ها علی رغم علم بر اینکه باشگاه نفت تهران وجود خارجی ندارد و در راستای تمکین به قانون در تهران با 11 بازیکن حضور یافتند و مراسم ابتدای مسابقه را هم برگزار کردند و یک پیروزی موقتی 3 به صفر به نام آنها به ثبت رسید؛ در صورتیکه نفت در هفته آینده مقابل شهرداری تبریز قرار نگیرد به طور کامل از جدول کنار گذاشته خواهد شد تا سفر سیاه جامگانی ها به تهران بی فایده باشد. لازم به ذکر است سیاه جامگانی ها به دلیل شکایت بازیکن برزیلی خود فصل جدید را با سه امتیاز منفی آغاز می کنند و علی حنطه کار دشواری برای بازگرداندن این تیم محبوب و مردمی به سطح اول فوتبال ایران دارد. عدم برگزاری این مسابقه سبب شد تا چهره هفته اول فصل جدید خدشه دار شود و به جذابیت فصل جدید مسابقات لیگ یک لطمه وارد شود.


خونه به خونه بابل - ملوان بندرانزلی (لغو شد)


بابلی ها همچنان در سودای لیگ برتر حضور دارند و مالک این تیم اعلام کرده است که قصد ندارد در فصل جدید با توجه به مشکلات موجود تیمداری کند؛ اما ملوانی ها با دانستن این مطلب که خونه به خونه در دیدار امروز حاضر نخواهد شد می بایست همانند سیاه جامگان در میدان حاضر شوند و پس از انجام تشریفات ابتدای مسابقه ورزشگاه شهدای ساری را به مقصد انزلی ترک کنند. ملوانی ها به دلیل شکایات خارجی خود می بایست فصل جدید را با 6 امتیاز منفی آغاز کنند و این مسئله کار را برای شاگردان فرهاد پورغلامی فوق العاده دشوار می کند.


لغو سه بازی از 9 بازی ممکن در هفته اول باعث شد تا فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول کشور با چراغی خاموش و در فقر جذابیت آغاز شود و باید منتظر ماند و دید که سازمان لیگ در راستای افزایش جذابیت مسابقات چه تدابیری را برای تیم های غایب خواهد اندیشید و باید دید آیا تعداد تیم های حاضر در جدول مسابقات کاهش خواهد یافت یا ایده دیگری از سوی مسئولان مطرح خواهد شد؟

دیدگاه‌ها