کد خبر : 1547974 | 01 شهریور 1397 ساعت 11:32 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

چرا امری به جای توریرا از گوندوزی استفاده می‌کند؟

تصمیم عجیب سرمربی آرسنال برای خط میانی تیمش

اونای امری سرمربی جدید آرسنال در طول تابستان برای تقویت هر چه بیشتر تیمش در اولین فصل حضور او در لیگ برتر انگلیس، لوکاس توریرا و ماتئو گوندوزی را به آرسنال آورد.

تصمیم عجیب سرمربی آرسنال برای خط میانی تیمش

به گزارش "ورزش سه"، توریرا با قراردادی 22 میلیون پوندی به آرسنال آمد و بعد از بازی برای تیم ملی کشورش اروگوئه در جام جهانی به تمرینات توپچی‌ها پیوست. گوندوزی هم با قراردادی 6 میلیون دلاری از باشگاه لوریان که در لیگ دسته‌دوی فرانسه حضور دارد به آرسنال پیوست. 


خیلی‌ها انتظار داشتند توریرا در فصل جدید در مرکز خط میانی آرسنال در کنار گرانیت ژاکا یا آرون رمزی به خدمت گرفته شود و به نظر می‌رسید گوندوزی در فصل جدید به تیم زیر 21سال آرسنال فرستاده خواهد شد تا روند پیشرفت خود را کامل کند. 


ولی در تیم تحت هدایت امری اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خورد. گوندوزی 19ساله در هر دو بازی اول آرسنال در فصل جدید لیگ برتر، از ابتدا به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته درحالیکه توریرای 22ساله در هر دو بازی نیمکت‌نشین بوده و تنها در دقایقی کوتاه به میدان فرستاده شده است. 

 

این در حالی است که اکثر کارشناسان متفق‌القول بودند که توریرا برای تقویت مرکز خط میانی آرسنال به خدمت گرفته شده است. آرسنال در سالهای اخیر در این پست با کمبود بازیکن مواجه بود و هیچوقت نتوانسته بود بازیکن بزرگی مثل پاتریک ویرا را در این پست در خدمت داشته باشد. 


توریرا به عنوان هافبک دفاعی در تخریب بازی حریف تخصص دارد و گرفتن توپهای سرگردان در خط میانی شگرد خاص او است. گوندوزی هم مثل توریرا در خط میانی جنگنده ظاهر می‌شود و در گرفتن توپ از حریف ید طولایی دارد. اما مساله اینجا است که توریرا در جام جهانی، در میانه‌ی میدان تیم ملی کشورش اروگوئه کم‌فروغ بود و انرژی و قدرت همیشگی را نداشت. این درحالی است که گوندوزی که در جام جهانی حضور نداشته در ترکیب آرسنال سرشار از شور و انرژی بوده است. 


به نظر می‌رسد به همین علت است که اونای امری ترجیح داده در شروع فصل، در پست هافبک دفاعی از گوندوزی شاداب و پرتحرک استفاده کند. منابع نزدیک به آرسنال معتقدند امری، روند پیشرفت توریرا را در تمرینات آرسنال زیر نظر دارد و منتظر است تا او از نظر آمادگی بدنی به روزهای اوج خود برگردد. تا آن زمان به احتمال زیاد در مرکز خط میانی توپچی‌ها شاهد دوندگی‌های بی‌امان گوندوزی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها