کد خبر : 1549147 | 05 شهریور 1397 ساعت 07:07 | 211.2K بازدید | 0 دیدگاه

کابوس پنجاک سیلات بر سر کاروان ایران

پایان روز نهم؛ 3 طلا گرفتیم؛ اما اندونزی سبقت گرفت

در روز نهم بازی های آسیایی 2018 کاروان ایران با وجود کسب 3 مدال طلا، عنوان چهارمی جدول مدال ها را به اندونزی واگذار کرد.

پایان روز نهم؛ 3 طلا گرفتیم؛ اما اندونزی سبقت گرفت

به گزارش "ورزش سه"، در 8 روز ابتدایی بازی های آسیایی اندونزی کاروان ورزشی ایران صاحب 40 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده(کاراته) 14 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم شمشیربازی سابر، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی(رویینگ)، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) 14 مدال نقره کسب کردند. همچنین رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان، حمیده عباسعلی(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره و تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت) 9 مدال برنز را بر گردن آویختند.


نهمین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 7 روز اخیر صاحب مدال شوند.


گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز نهم رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:


* پگاه زنگنه در وزن منهای ۶۸ پس از استراحت در دور نخست برابر حریف قزاقستانی شکست خورد؛ اما با صعود این قزاق به فینال زنگنه هم راهی جدول شانس مجدد شد.
وی‌در جدول شانس مجدد با حساب سه بر صفر از سد «دیلدور آنا دوردیوا» از ازبکستان گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت.


* بهمن عسگری، نماینده وزن منهای 75 کیلوگرم کاراته مردان در گام نخست برابر حریف افغانستانی خود به برتری دست یافت.


*  تیم سوار کاری ۴ نفره ایران  متشکل مسعود مکاری نژاد، فرهنگ صادقی، آریان روانبخش و  داوود پور رضایی توانستند در میان ۱۷ تیم در مسابقه استارت با امتیاز ۳۵ رتبه سیزدهم را به خود اختصاص دهند.


*  بهمن عسگری، کاراته کای وزن منهای 75 کیلوگرم در نیمه نهایی با «وی چونگ سو» از چین تایپه روبرو شد و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی در هانتی(رای داوران) با پنچ پرچم پیروز شد و به فینال رسید.

 

1331132

 

* پگاه  زنگنه در مبارزه رده بندیوزن منهای 68 کیلوگرم کاراته با «تای نگوان» ویتنامی روبرو شد و با ارائه فنون مختلف به برتری ۱۰ بر صفر رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

 

1331140

 

* بهمن عسگرى در وزن منهاى ٧٥ کیلوگرم مقابل حریف عربستانى در فینال ٥ بر صفر به برترى رسید و پانزدهمین طلاى کاروان ایران را به دست آورد.

 

1331158

 

* تیم ملی تنیس روی میز ایران در سومین دیدار گروهی مقابل مالدیو به برتری ٣ بر صفر رسید.


* ذبیح الله پورشیب، ملی پوش وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مردان کاراته ایران با شکست حریف نپالی به نیمه نهایی راه یافت.


*  تیم ملی بسکتبال 5 نفره مردان ایران موفق شد با پیروزی 93 بر 67 بر ژاپن به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا برسد.

 

1331218

 

* مردان کانوپولو در اولین دیدار موفق شدند اندونزی میزبان را با نتیجه 18 بر یک شکست دهند.

 

* دوچرخه سواران تیم اسپرینت ایران در نهمین روز بازی های آسیایی ٢٠١٨ اندونزی از صعود به دور بعد بازماندند.

 

* تیم کامپوند میکس متشکل از فرشته قربانی و نیما محبوبی در مرحله رده بندی مقابل حریفانی از سنگاپور ایستاد و درنهایت توانست با امتیاز۱۵۵ در برابر 152 امتیازی که حریف گرفته بود، به برتری برسد و به مدال برنز دست یابد.

 

* بهداد سلیمی به مدال طلا و سعید علی حسینی به مدال نقره دسته فوق سنگین رقابت های وزنه برداری دست یافتند.

 

1331281

 

*  تیم ملی کاراته ایران با مدال برنز کاپیتان «ذبیح اله پورشیب» به کار خود در‌بازی های آسیایی ۲۰۱۸ پایان داد. او در دیدار رده بندی «محمود سجان» از اردن را 3 بر 2 مغلوب کرد.

 

*  تیم کانوپولوی کشورمان موفق شد حریف خود را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد تا انتقام شکست بانوان کشورمان برابر سنگاپور را بگیرد.

 

* تیم بانوان کانوپولو که بازی اول خود را با اختلاف یک گل به سنگاپور واگذار کرده بود، در بازی دوم خود به یک پیروزی پرگل 19 بر صفر مقابل مالزی دست یافت.

 


*تیم سنگ نوری سه نفره مردان ایران نتوانست خودش را به جمع 4 تیم پایانی  بازی ها برساند؛ اما تیم زنان به نیمه نهایی راه یافت.

 

*  امید احمدی‌صفا بوکسور وزن 49- کیلوی کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های آسیایی شکست خورد و از رسیدن به دور بعدی مسابقات بازماند.

 

* تیم ملی تنیس روی میز ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل تایلند به جمع هشت تیر برتر بازی‌های آسیایی راه یافت.

 

* حسین کیهانی، در دوی 3 هزار متر با مانع توانست با پشت سر گذاشتن رقبای خود به مدال طلا دست یابد. او رکورد جدیدی را در این ماده در قاره آسیا ثبت کرد.

 

1331372

 

* تیم ملی سنگنوردی زنان در مرحله نیمه‌نهایی ابتدا مقابل تیم اول اندونزی شکست خوردند و در دیدار رده‌بندی نیز مسابقه را به تیم اول چین واگذار کردند تا در رده چهارم بایستند.

 

* امیر مرادی، در مرحله مقدماتی دوی 800 متر با زمان 1:48:31دوم شد و به فینال راه یافت.

 

* سیدشاهین موسوى، ملى پوش وزن منهاى ٧٥ کیلوگرم بوکس ایران با حساب ٥ بر صفر مقابل نماینده سوریه به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایى شد.

 

* تیم ملی تنیس روی میز(مردان) ایران در آخرین بازی خود با نتیجه سه بر صفر مقابل چین تایپه شکست خوردند و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماندند.

 

 

حاشیه:

 

* گروه سوم از کاروان تیم فوتبال امید کشورمان صبح امروز جاکارتا را به مقصد کوالالامپور و تهران ترک کردند. زلاتکو کرانچار نیز در این گروه به تهران بازگشت.

 

* بهداد سلیمی بعد از پایان حرکات دوضرب و کسب مدال طلای بازی های آسیای برای سومین بار خداحافظی کرد.

 

1331268

 

* در روزی ایران که توانسته 3 مدال طلا کسب کند و تعداد طلاهای خود را به 17 برساند، کاروان اندونزی با توجه به برگزاری مسابقات پایانی رشته پنچاک سیلات از ایران سبقت گرفته است. اندونزی تا الان 22 مدال طلا کسب کرده و به نظر می رسد با رشته پنچاک سیلات که ورزش بومی این کشور محسوب می شود و 16 مدال طلا در بازی های آسیایی 2018 دارد، می تواند با خیالی آسوده رتبه چهارمی این دوره را مال خود کند.

 

* رییس فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد کیانوش رستمی بعد از اوت کردن در بازی های آسیایی در مسابقات جهانی 2019 حضور نخواهد داشت.

 

* کاروان ایران در روز نهم با ٣ طلاى بهداد سلیمى(وزنه بردارى)، بهمن عسگرى(کاراته) و حسین کیهانى(دوى ٣ هزار متر)، یک نقره سعید على حسینی(وزنه بردارى) و ٣ برنز تیم میکس کامپوند(تیراندازى با کمان)، ذبیح الله پورشیب و پگاه زنگنه(کاراته)به کار خود پایان داد و مجموع مدال هاى خود را به ٤٧ رساند.


با وجود روز درخشان ایران، اندونزى با درخشش ورزشکارانش در پنچاک سیلات و تا حدودى سنگنوردى از ایران سبقت گرفت و باعث شد کشورمان به جایگاه پنجم سقوط کند.

 

1331429

دیدگاه‌ها