کد خبر : 1550228 | 09 شهریور 1397 ساعت 06:30 | 95K بازدید | 0 دیدگاه

ناکامى جودو و دوچرخه سوارى تنها روز بدون مدال را رقم زد

دست خالی کاروان ایران در روز شاهکار تاریخی نوشاد

در روز سیزدهم و ماقبل پایانى بازى هاى آسیایى ورزشکاران کشورمان نه تنها در حسرت طلاى بیستم ماندند، بلکه به یک مدال هم نرسیدند.

دست خالی کاروان ایران در روز شاهکار تاریخی نوشاد

به گزارش "ورزش سه"، در 12 روز گذشته از بازی های آسیایی اندونزی، کاروان ورزشی ایران صاحب 58 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته)، حسین کیهانی و اخسان حدادی(دوومیدانی) 19 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. کوروش بختیار و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم سابر مردان(شمشیربازی)، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان و هدیه کاظمی(قایقرانی)، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) و سعید علی حسینی(وزنه برداری) و جعفر پهلوانی(کوراش)، سعید ملایی(جودو) و امیر مرادی(دوومیدانی)  19 مدال نقره کسب کردند. همچنین رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان و تیم کایاک 4 نفره مردان و محمدنبی رضایی(قایقرانی)، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره، تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت)، تیم میکس کامپوند(تیروکمان)، قنبرعلی قنبری، امید تیزتک(کوراش)  و محمد محمدی بریمانلو(جودو) 20 مدال برنز را بر گردن آویختند.


سیزدهمین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 12 روز اخیر صاحب مدال شوند.


البته با توجه به مدال هایی  که طی روزهای اندونزی در رشته پنچاک سیلات، بدمینتون و سنگنوردی کسب کرده، امید ایران برای رسیدن به جایگاه چهارم تقریبا به صفر رسیده و باید طی روزهای آینده به دنبال حفظ جایگاه پنجم باشد.


نباید از این نکته هم غافل شد که تنها امیدهای ایران برای کسب مدال در این روز در رشته قایقرانی، جودو و شاید هم سامبو هستند. 


گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز سیزدهم بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:

 

* جواد محجوب نماینده وزن مثبت 100 کیلوگرم جودو موفق شد بعد از استراحت در دور نخست توکونف از قرقیزستان را شکست داده و راهی نیمه نهایی شود.

* آرزو حکیمی در مرحله مقدماتی در کایاک 200 متر زنان با ثبت زمان 44.170 ثانیه در رده سوم قرار گرفت و راهی فینال شد.

 

1332505

 

* در کایاک 200 متر مردان، علی آقامیرزایی در مرحله مقدماتی با زمان 38.210 ثانیه در رده چهارم قرار گرفت و راهی نیمه‌نهایی شد تا مجدد برای صعود به فینال تلاش کند.

* رکابزنان ایران به مرحله شانس مجدد ماده کایرین دوچرخه سواری پیست بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ راه یافتند. در راند اول، احسان خادمی در گروه یک حضور داشت که چهارم شد و محمد دانشور نیز در گروه سه به رقابت پرداخت و در رده ششم و آخر قرار گرفت.

* پاروزنان در کانوی دو نفره ٢٠٠ متر به آب زدند که تیم ایران با ترکیب عادل مجللی و پژمان دیوسالاری با ثبت زمان ٤٢.٥٩٦ در مرحله گروهی سوم شد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

*  احسان خادمی و محمد دانشور در ماده کایرین دوچرخه سواری پیست در شانس مجدد هم نتوانستند به فینال راه پیدا کنند و حذف شدند.

* در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم جودوی مردان «جواد محجوب»  در نیمه نهایی مقابل «اولزی بایار» نایب قهرمان جوانان جهان ایستاد و در ثانیه های پایانی، نتیجه را واگذار کرد تا به دیدار رده بندی برود.

* نیما عالمیان که روز گذشته موفق شد حریفی از مالزی را شکست دهد در مرحله یک هشتم مقابل حریف ژاپنی قرار گرفت و 4 بر یک شکست خورد تا به کارش پایان دهد.

 

1332471

 

* تیم ملی سپک تاکرای کشورمان با شکست مقابل تیم سنگاپور به عنوان پنجمی بازیها بسنده کرد.

 

1332498

 

* نوشاد عالمیان، پینگ پنگ باز کشورمان با غلبه 4 بر 3 بر حریف کره‌ای توانست به مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی صعود کند.

 

1332530

 

*  با اتمام مسابقه دوچرخه سواری ماده مدیسون، تیم ملی کشورمان شامل مهدی سهرابی و محمد رجبلو با کسب عنوان هشتمی به کار خود پایان دادند.

 

1332537

 

* سهیل جمال آبادی نماینده ۵۲- کیلوگرم سامبو کشورمان در نخستین مسابقه خود مقابل حریف تاجیکستانی شکست خورد و از ادامه رقابت‌ها کنار رفت.

*  الهام بهرامی در وزن منهای 48 کیلوگرم سامبوی زنان با شکست برابر حریفانی از ازبکستان و ترکمنستان حذف شد.

*سهیل جمال آبادی نخستین نماینده سامبوی کشورمان در وزن منهای 52 کیلوگرم مردان با 2 شکست مقابل حریفانی از تاجیکستان و ازبکستان از دور رقابت ها کنار رفت.

* علی آقا میرزایی، قایقران ایران در بخش کایاک تک نفره 200 متر موفق شد به فینال راه پیدا کند.

* جواد محجوب، جودوکار سنگین وزن ایران با قبول شکست برابر حریفی از ازبکستان در دیدار رده بندى دست خالی ماند.

* پینگ پنگ باز کشورمان در یک بازی حساس مقابل حریف هنگ کنگی به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نوشاد عالمیان در این مسابقه مقابل مرد شماره 10 تنیس روی میز جهان به برتری دست یافت و توانست مدال برنز خود را بعد از 60 سال در این رشته قطعی کند. او فردا در نیمه نهایی به مصاف حریف بزرگتری از چین می رود.

 

 

در حاشیه:

 

* در ادامه بازگشت تیم های ملی اعزامی به جاکارتا به کشور تیم های ملی کاراته، والیبال ساحلی، بدمینتون و تیرو کمان در میان استقبال مسولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند.

 

1332461

 

* مهدی سهرابی، ملی پوش دوچرخه سواری ایران حین برگزاری مسابقه ماده مدیسون با رکابزن تایلندی برخورد کرد و به زمین افتاد. البته او بعد از لحظاتی توانست به مسابقه ادامه دهد.

 

1332533

 

دیدگاه‌ها