کد خبر : 1550447 | 10 شهریور 1397 ساعت 17:15 | 162.2K بازدید | 0 دیدگاه

ازبکستان در روز آخر پنجمی را هم از ایران گرفت

پایان ماموریت در جاکارتا با 20 طلا و عنوان ششمی

کاروان ایران در روز آخر به یک مدال طلا توسط تیم ملی والیبال، یک مدال نقره توسط تیم ملی بسکتبال و 2 مدال برنز توسط تیم ملی واترپلو و نوشاد عالمیان دست یافت تا با عنوان ششمی بازی های آسیایی 2018 را به پایان برساند.

پایان ماموریت در جاکارتا با 20 طلا و عنوان ششمی

به گزارش "ورزش سه"، در 13 روز گذشته از بازی های آسیایی اندونزی، کاروان ورزشی ایران صاحب 58 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته)، حسین کیهانی و اخسان حدادی(دوومیدانی) 19 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. کوروش بختیار و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم سابر مردان(شمشیربازی)، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان و هدیه کاظمی(قایقرانی)، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) و سعید علی حسینی(وزنه برداری) و جعفر پهلوانی(کوراش)، سعید ملایی(جودو) و امیر مرادی(دوومیدانی)  19 مدال نقره کسب کردند. همچنین رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان و تیم کایاک 4 نفره مردان و محمدنبی رضایی(قایقرانی)، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره، تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت)، تیم میکس کامپوند(تیروکمان)، قنبرعلی قنبری، امید تیزتک(کوراش)  و محمد محمدی بریمانلو(جودو) 20 مدال برنز را بر گردن آویختند.


چهاردهمین و آخرین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 13 روز گذشته صاحب مدال شوند.



امیدهای اصلی ایران برای کسب مدال امروز والیبال، بسکتبال، نوشاد عالمیان در پینگ پنگ و تیم ملی واترپلو هستند.


گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز پایانی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:

 


* آرزو حکیمی در قایقرانی کایاک ۲۰۰ متر انفرادی بانوان در جایگاه هفتم قرار گرفت.


* علی آقامیرزایی نماینده قایقرانی کایاک ۲۰۰ متر مردان ایران به رتبه ششم این رقابت‌ها رسید.


* عادل مجللی و پژمان دیوسالار در فینال قایقرانی کانو ۲۰۰ متر دو نفره در جایگاه چهارم قرار گرفتند.


* تیم ٢ نفره کایاک زنان ایران متشکل از هدیه کاظمى و آروز حکیمى در فینال ٥٠٠ متر به عنوانى بهتر از پنجمى دست پیدا نکردند.


* بهزاد نوبری‌پور تنها نماینده ایران در مسابقه سه‌گانه بود و با ثبت زمان 1:55:32 ساعت در رده چهاردهم قرار گرفت.

 

1332721

 


* ایرج امیرخانی نماینده ۹۰- کیلوگرم سامبو کشورمان با نتیجه ۴-۰حریفی از اندونزی را شکست داد و یک چهارم نهایی رسید.

 

1332730


* اکرم خانی ملی پوش ۶۸- سامبو کشورمان با نتیجه ۰-۲ مغلوب نماینده قرقیزستان شد و از ادامه رقابت‌ها کنار رفت.

 

* ایرج امیرخانی نماینده ۹۰- کیلوگرم سامبو کشورمان با نتیجه ۴-۰ مقابل حریفى از ازبکستان شکست خورد و از صعود به نیمه نهایى بازماند. او باید در شانس مجدد با نماینده ژاپن روبرو شود.

 

*امیرخانی بعد از پیروزی در شانس مجدد مقابل نماینده ژاپن در دور بعد با علی بیک زکونف نماینده قزاقستان مبارزه دارد و در صورت پیروزی می تواند به مدال برنز دست پیدا کند.

 

* ایرج امیرخانی، نماینده وزن 90- کیلوگرم سامبوی ایران به کار خود با شکست مقابل نماینده قزاقستان و بدون کسب مدال پایان داد.


* کاروان 4 نفره سامبوی ایران مثل جوجیتسو و پنچاک سیلات ناکام بود و بدون مدال به ایران بازخواهد گشت.

 

*نوشاد عالمیان در نیمه نهایى مسابقات تنیس روى میز مقابل حریف چینى شکست خورد تا با کسب مدال برنز به کارش پایان دهد.

 

1332763

 

* ٢ نماینده ازبکستان به فینال مسابقات سامبو راه یافتند. بدین ترتیب تا دقایقى دیگر ٧ بوکسور و ٢ سامبوکار این کشور براى کسب مدال طلا به مصاف حریفان مى روند. این در حالى است که ازبکستان فقط ٤ مدال طلا با جایگاه پنجمى ایران فاصله دارد.

 

* از میان 7 فینالیست ازبکستان در رشته بوکس، 5 نفر مدال طلا گرفتند تا آنها با 20 مدال طلا بالاتر از ایران بایستند و کاروان ایران به رده ششم جدول مدال ها سقوط کند.

 

* تیم ملی واترپلوی ایران با شکست چین در دیدار رده بندی به مقام سوم بازی های آسیایی دست یافت.

 

1332845


* سامبوکار مرد ازبکستان یک مدال طلای دیگر برای این کشور کسب کرد تا تعداد طلاهای ازبک ها به عدد 21 برسد. آنها با این مدال عنوان پنچمی خود در جدول مدال ها را قطعی کردند و حتی درصورتی که تیم ملی والیبال و بسکتبال ایران بتوانند مقابل حریفان خود به برتری برسند و مدال طلا کسب کنند؛ بازهم ایران به خاطر داشتن مدال نقره کمتر، در رده ششم باقی خواهد ماند.

 

* پیروزخواه، کاپیتان تیم ملی واترپلو بعد از کسب مدال برنز از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد.

 

1332851

 

* تیم ملی بسکتبال ایران در یک دیدار نزدیک و حساس نتوانست از پس چین بربیاید و مثل دوره قبل به مدال نقره رسید.

 

1332873


* تیم ملی والیبال ایران به راحتی و با نتیجه 3 بر صفر از سد کره جنوبی گذشت تا بیستم طلا و آخرین مدال کاروان ایران را کسب کند.

 

1332917

 

* بدین ترتیب کار ورزشکاران ایرانی در جاکارتا بعد از 2 هفته رقابت با 20 مدال طلا، 20 مدال نقره و 22 برنز به پایان رسید. کاروان ایران به عنوان ششمی رسید و پایین تر از کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان ایستاد.

 

1332922

دیدگاه‌ها