کد خبر : 1550577 | 10 شهریور 1397 ساعت 14:59 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

طلاهای بوکس و سامبو در حساب ازبک ها

سقوط کاروان ایران به رتبه ششم بازی ها

کاروان ایران با توجه به کسب 6 مدال طلا توسط ازبکستان در روز آخر امیدش را برای کسب عنوان پنجمی جدول مدال ها از دست داد.

سقوط کاروان ایران به رتبه ششم بازی ها

به گزارش "ورزش سه"، از همان روز اول سیر مدال آوری ایران با توجه به برگزاری زودهنگام رشته هایی مثل کشتی و وزنه برداری آغاز شد. تکواندو و کاراته هم در همان روزهای ابتدایی کار خود را به اتمام رساندند و بازگشتند تا ایران بعد از مدال آوری عجیب اندونزی در پنچاک سیلات و سقوط به رده پنجم، امیدوار به حفظ این جایگاه تا پایان مسابقات باشد. تا سیزدهمین روز همین اتفاق افتاد و ایران با 19 مدال طلا فاصله زیادی با کشورهای پایین تر از خود ایجاد کرده بود؛ اما فینالیست شدن 7 بوکسور ازبکستان شوک عجیبی را به کاروان ایران وارد کرد. 


امروز نه تنها از میان 7 بوکسور ازبکستانی 5 نفر توانستند روی رینگ با شکست حریفان طلایی شوند و تعداد طلاهای این کشور را به عدد 20 برسانند؛ بلکه در سامبو هم ازبکستان 2 فینالیست داشت. از میان این 2 فینالیست هم یک طلا و یک نقره برای ازبک ها به دست آمد تا آنها یک روز فوق العاده را با کسب 6 مدال طلا و 3 نقره سپری کنند.


حالا ازبکستان با کسب 21 مدال طلا، 24 نقره و 25 برنز در رده پنجم جدول مدال ها ایستاده و دیگر برای ایران غیرقابل دسترس به حساب می آید.


اگر تصور کنیم درساعات آینده ایران در والیبال و بسکتبال با شکست رقیبان خود طلایی شود، به عدد 21 در تعداد مدال های طلا می رسد؛ اما بازهم به خاطر داشتن فقط 19 مدال نقره پایین تر از ازبکستان در جدول مدال ها می ایستد.


بنابراین چند ساعت مانده به پایان بازی های آسیایی 2018 ایران ششمی خود را قطعی می داند و فقط برای تکرار مدال های طلای دوره قبلی(21 طلا) در فینال والیبال و بسکتبال حضور خواهد داشت.


این مقام ششمی در حالی برای ایران به دست آمده که در دوره قبلی کاروان ایران به مقام پنجم و 8 سال قبل به مقام چهارم رسیده بود.

دیدگاه‌ها