کد خبر : 1550657 | 10 شهریور 1397 ساعت 19:30 | 37.7K بازدید | 0 دیدگاه

دو مدال تاریخی ورزش ایران در روز آخر

این برنزها برای ما طلا بود (عکس)

نماینده‌های ایران در رشته تنیس روی میز و هم‌چنین واترپلو در روز آخر مسابقات المپیک آسیایی، موفق به دریافت دو مدال برنز با ارزش شدند و به این واسطه تاریخ جدیدی برای ورزش کشور رقم زدند.

به گزارش "ورزش‌سه"، در روز آخر مسابقات المپیک آسیایی اندونزی دو مدال با ارزش برنز برای ایران در رشته تنیس روی میز و واترپلو به دست آمد و بازیکنان این دو رشته بالاتر از دیگر نمایندگان ایران در رشته‌هایی مانند بوکس، دوچرخه سواری، جودو، اسکواش و... برای ورزش کشور افتخار آفرینی کردند.


نوشاد عالمیان، پینگ پنگ باز بابلی و 25 ساله ایران که پیش از این با درخشش در رده امید و مسابقات جهانی نام خود را به عنوان استعداد جدید این رشته مطرح کرده بود، توانست در المپیک 2012 لندن اولین برد تاریخ این رشته در المپیک را برای ایران به دست آورد. اما اوج کار عالمیان در جاکارتا رقم خورد؛ وی در دور اول به مصاف ورزشکار ویتنامی رفت و با شکست حریف خود به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت تا رو در روی پینگ پنگ باز کره‌ای قرار بگیرد.

عالمیان که خیال تاریخ‌سازی در سر داشت مقابل این بازیکن هم به برتری رسید تا ضمن صعود به مرحله یک چهارم به مصاف ورزشکاری از کشور هنک کنگ برود. نابغه تنیس روی میز ایران با پیروزی تاریخی برابر حریف خود ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد تا بعد از 52 سال ایران را صاحب مدال در این رشته کند. در ادامه نوشاد عالمیان صبح امروز و در مرحله نیمه نهایی به دیدار لیو گایوآن از چین رفت و ضمن قبول شکست برابر این ورزشکار قدرتمند با مدال برنز جاکارتا را ترک کرد تا یکی از شیرین ترین مدال‌های ایران در روز آخر مسابقات به دست آید.

 

1332886

 

1332923


پیش از این تیم ملی ایران شامل ادموند بیت‌خدا، هوشنگ بزرگ‌زاده، امیر احتشام‌زاده و حمید کرلو با قرار گرفتن در رده سوم مسابقات المپیک آسیایی 1958 توکیو، اولین مدال پینگ پنگ برای ایران را به دست آوردند. در ادامه و در المپیک آسیایی 1966 تایلند بار دیگر هوشنگ بزرگ‌زاده توانست آخرین مدال برنز ایران در المپیک آسیایی را به دست آورد تا حالا بعد از 52 سال نوشاد عالمیان برای پینگ پنگ ایران مدال به دست آورد.


یکی دیگر از رشته‌های تیمی کاروان ایران که توانست در روز آخر مسابقات افتخار آفرینی کند و در کنار بسکتبال و والیبال قرار گیرد، تیم ملی واترپلو ایران بود. تیمی که با هدایت مربی صربستانی بعد از 44 سال تاریخ‌سازی کرد و توانست با شکست تیم ملی چین در ضربات بر سکوی سوم مسابقات بایستد و مدال برنز را بر روی گردن خود بیاندازد. تیم ملی واترپلو ایران برای اولین بار در مسابقات آسیایی 1974 که در تهران برگزار شد توانست اولین و آخرین مدال طلای خود را در این مسابقات کسب کند. تیم ملی واترپلو ایران در مسابقات آسیایی 2010 و 2014 آسیا که در چین و کره جنوبی برگزار شد، غایب بودند و قبل از آن و در مسابقات آسیایی 2006 دوحه به مقامی بهتر از چهارم دست نیافتند. حالا آن‌ها با هدایت الکساندر چیریچ کره جنوبی و سنگاپور را در مرحله مقدماتی شکست دادند و تنها مقابل قزاقستان (فینالیست این دوره) شکست خوردند. تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی عربستان قرار گرفت و با پیروزی برابر این تیم راهی مرحله نیمه نهایی شد اما قبول شکست برابر ژاپن به دیدار رده بندی راه یافت. حالا آن‌ها با برتری برابر چین به یکی از شیرین ‌ترین مدال‌های کاروان ایران در اندونزی دست پیدا کردند.

 

1332843

 

1332852

دیدگاه‌ها