کد خبر : 1550752 | 11 شهریور 1397 ساعت 08:51 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

آقاجانیان: آرارات هنوز نفس می کشد

روشن کردن مشعل بازی های المپیک ارامنه توسط مارکار آقاجانیان بهانه ای شد تا دقایقی با دستیار کی روش در مورد تیم آرارات صحبت کنیم.

آقاجانیان: آرارات هنوز نفس می کشد   

به گزارش "ورزش سه"،آرارات تیم خوب و دوست داشتنی تهران در دهه های گذشته معرف بازیکنان بزرگی به تیم ملی بوده اما چند سالی است که مثل خیلی از تیم ها نایی برای نفس کشیدن ندارد. باز جای شکرش باقی است این تیم هنوز به طور کامل نابود نشده و در آسیا وِیژن با همان نام آرارات بازی می کند. 


مارکار آقاجانیان در این باره می گوید: المپیک ارامنه از دیر باز وجود داشته  و مسابقاتی که هم اکنون در حال برگزاری است پنجاهمین دوره آن می باشد. در این المپیک ورزشکاران خوبی در رشته های مختلف ورزشی شناخته می شوند و مسیر حرفه ای را در پیش می گیرند. من هم در این المپیک بود که توسط هاملت آصفی برای بازی در تیم آرارات دعوت شدم. آن موقع برای تیم آرمن بازی می کردم. خب از زمانی که فوتبال حرفه ای شد و دستمزدها بالا رفت آرارات نتوانست در سطح اول فوتبال کشور حضور داشته باشد. این حکایت همه تیم های خصوصی در سال های اخیر است. با این حال آرارات هنوز زنده است و نفس می کشد و امروز اگر بخش خصوصی یا دولتی به کمک این تیم بیاید باز هم می تواند معرف ستاره های زیادی به فوتبال ایران به خصوص تیم ملی باشد. 

 

1333055


دستیار کی روش در پاسخ به این سوال که آیا بخش خصوصی تا اکنون برای حمایت از تیم آرارات پا پیش نگذاشته است؟ گفت: واقعیت این است که توان مالی باشگاه آرارات برای حمایت از تیم محدود است و از سویی راه های درآمد زایی هم برای تیم های فوتبال وجود ندارد. چند سالی است که من به صورت افتخاری در جمع اعضای هیات مدیره باشگاه حضور دارم و به تیم کمک می کنم. در نهایت تصمیم ما بر آن شد که تیم جوان و نوپایی را آماده کنیم که در آسیا ویژن بازی کند و این اتفاق صورت گرفته است. این اتفاق بهتر از این بود که تیم آرارات برای همیشه با فوتبال خداحافظی می کرد. تلاش هایی هم در همه این سال ها برای اینکه بخش خصوصی از تیم حمایت کند صورت گرفته اما تا اکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است. من از نهادهای دولتی همان طور که از تیم های زیادی در فوتبال ایران حمایت می کنند خواهش می کنم از تیم آرارات هم حمایت کنند. چون همان طور که اشاره کردم ارامنه استعداد زیادی در فوتبال و البته دیگر رشته های ورزشی دارند و این بار هم آرارات هم می تواند در صورت حمایت به فوتبال باشگاهی و تیم ملی سرویس بدهد. همان طور که خوب می دانید در تاریخ فوتبال ایران بازیکنان زیادی از آرارات به تیم ملی معرفی شدند. کارو حق وردیان، اسکندریان، ادموند بزیک، ادموند اختر، آندرانیک تیموریان و... 

 

1333054


آرارات بخشی از تاریخ فوتبال این سرزمین است هر چند که در سال های اخیر و شاید یکی دو دهه اخیر حضور پر رنگی در لیگ برتر یا لیگ یک نداشته است. تنها کاری که از دست من بر می آید این است که یک بار دیگر خطاب به مدیران ورزشی کشور بگویم ورزش ارامنه به خصوص تیم فوتبال می تواند در ورزش حرفه ای برای ایران مدال آور باشد. آرارات نه فقط در فوتبال بلکه در سایر رشته ها هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. همان طور که می دانید تیم دختران ما قهرمان بسکتبال شده است. امیدوارم در آینده ای نزدیک با همه سختی هایی که وجود دارد به باشگاه آرارات به عنوان یک باشگاه بازیکن ساز و مدال آور نگاه شود و بخش خصوصی یا دولتی به کمک این تیم بیایند.

 

(عکس:‌ محمد خدابخش)

دیدگاه‌ها