کد خبر : 1550933 | 11 شهریور 1397 ساعت 19:15 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

با 47 حضور و 3 بار گلزنی؛

پایان دومین ماجراجویی احسان در فرنگ

احسان حاج صفی به تراکتور بازگشت تا شاید آخرین حضور او در فوتبال اروپا در تیم المپیاکوس رقم خورده باشد.

پایان دومین ماجراجویی احسان در فرنگ 

به گزارش "ورزش سه"، احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران در جام جهانی و در دو دیدار برابر اسپانیا و پرتغال بود؛ این بازیکن که تا پیش از جام جهانی در رقابت های مقدماتی این جام، در پست هافبک تدافعی به بازی گرفته می شد، به یک باره در جام جهانی به پست دفاع چپ رفت و جایگزین میلاد محمدی شد که در مقدماتی جام جهانی جایگاه خود را در این پست تثبیت کرده بود.


حاج صفی در واقع درخشش خود را از آکادمی باشگاه سپاهان آغاز کرد و در همین تیم بود که 4 قهرمانی لیگ برتر و سه قهرمانی جام حذفی را جشن گرفت ولی سرنوشتی غیرقابل پیش بینی در انتظار این بازیکن ارزشمند بود.


اولین جدایی حاج صفی از سپاهان برای انجام خدمت سربازی رخ داد و این بازیکن در فاصله سال 1385 تا 1394 مقطعی را در تراکتورسازی پشت سر گذاشت و با درخشش در این تیم به سپاهان بازگشت ولی حضور حاج صفی هیچ وقت مانند بازگشت از خدمت سربازی و ادامه همکاری با سپاهان طولانی نشد.


در لیگ پانزدهم و پس از اینکه حاج صفی به چهارمین قهرمانی با سپاهانی ها رسیده بود، سودای حضور در فوتبال اروپا داشت و با پیوستن به اف سی فرانکفورت در دسته دوم فوتبال آلمان اولین حضور خود را در فوتبال اروپا تجربه کرد؛ در آن مقطع مدافع چپ تیم ملی یکی از آماده ترین بازیکنان فوتبال ایران بود و سپاهان با حضور او تا هفته پنجم لیگ پانزدهم 13 امتیاز کسب کرده بود ولی در پایان فصل سپاهانی ها استیماچ را جایگزین فرکی کرده بودند و فصل را با رتبه یازدهم تمام کردند.


سقوط فرانکفورت و پیدا نکردن تیمی مناسب، سبب شد تا حاج صفی در هفته هایی ابتدایی لیگ شانزدهم به سپاهان بازگردد و در فصل پر فراز و نشیبی که طلایی پوشان با ویسی شروع کردند و با کرانچار تمام کردند، ستاره تیمش بود و بار دیگر در تابستان به فوتبال اروپا و این بار یونان بازگشت، اما باز هم جدایی او از فوتبال ایران بیش از یک سال طول نکشید، اما این بار در دو تیم اروپایی بازی کرد.


حاج صفی در پانینیوس نمایش‌های خوبی داشت و با 14 بار حضور در ترکیب این تیم خیلی زود مورد توجه باشگاه سرشناس المپیاکوس قرار گرفت و در نیم فصل به این تیم منتقل شد؛ در المپیاکوس اما فقط 526 دقیقه در لیگ به او بازی رسید تا سرمربی جدید این باشگاه یونانی کاپیتان ایران در جام جهانی را در لیست مازاد خود قرار دهد.


مدافع چپ تیم ملی که در لیست جدید کی روش نیز حضور دارد، طی دو مقطع حضور خود در فوتبال اروپا برای سه تیم فرانکفورت، پانینیوس و در نهایت المپیاکوس 47 بار به میدان رفت و سه گل هم به ثمر رساند. حاج صفی حالا 28 ساله است و با قراردادی 3 ساله راهی تراکتورسازی شده است.  


در صورتی که این قرارداد تا 31 سالگی حاج صفی ادامه دار باشد، می توان گفت این بازیکن دیگر در فوتبال اروپا به میدان نمی رود ولی هیچ بعید نیست که فصل آینده و در پنجره تابستانی با توجه به نمایش های او در لیگ ایران و البته جام ملت های آسیا، بار دیگر یک مشتری اروپایی پای میز مذاکره با مدیربرنامه های این بازیکن بنشیند.

دیدگاه‌ها