کد خبر : 1551056 | 12 شهریور 1397 ساعت 10:57 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

مراسم اختتامیه‌ی بازی‌‌های آسیایی

پایان بازی‌های آسیایی 2018 با جشن نور و موسیقی

هیجدهمین دوره‌ی بازی‌های آسیایی روز یکشنبه دوم سپتامبر در شهر جاکارتای اندونزی با مراسمی بزرگ و پر زرق و برق به کار خود پایان داد.

به گزارش "ورزش سه"، اندونزی بعد از میزبانی موفق این دوره از بازی‌های آسیایی حالا رویای میزبانی المپیک 2032 را در سر دارد. با وجود بارش شدید باران، هزاران ورزشکار که لباسهای مخصوص بارانی به تن کرده بودند در استادیوم گلورا بانگ کارنو رژه رفتند تا دو هفته بازی‌های آسیایی که با برگزاری رقابتهای چهل ورزش مختلف پیگیری شده بود به پایان برسد.

 

شیخ احمد الفهد الصباح، رئیس قطری شورای المپیک آسیا در یک سخنرانی کوتاه خطاب به حاضرین در ورزشگاه گفت:" شما موفق شدید. شما کاری کردید که دنیا انرژی آسیا را به نظاره بنشیند. جاکارتا ظرفیت این را دارد که هر رقابت ورزشی بزرگ دیگری را میزبانی کند".


شیخ صباح سپس با گذاشتن هر دو دست خود بر روی سرش، ژست قلب یا موبوت را به نمایش گذاشت.

 

1333385


اقدام شیخ‌ صباح باعث شد جو صمیمی‌تری بر مراسم اختتامیه سایه بیفکند. بخش اعظم مراسم اختتامیه به اجراهای موسیقی از اندونزی، هند و کره‌ی جنوبی اختصاص داشت و البته نورپردازی‌ها و آتش‌بازی‌های گسترده در آسمان شب جاکارتا، جلوه‌ی بسیار زیبایی به مراسم اختتامیه‌ی بازی‌های آسیایی 2018 داده بود. با اینکه بسیاری از منتقدین اندونزی می‌گفتند این کشور نخواهد توانست بازی‌های آسیایی را به درستی مدیریت و  برگزار کند ولی اندونزیایی‌ها با خوبی از پس مدیریت حضور 17هزار ورزشکار و مسئولین تیم‌های شرکت‌کننده برآمدند. شایان ذکر است که  بازی‌های آسیایی بعد از المپیک، از نظر حجم و اندازه دومین رویداد بزرگ ورزشی دنیا است.

 

با وجود نگرانی‌ها درباره‌ی تروریسم و ورزشگاه‌های نیمه‌تمام، بازی‌های آسیایی با مشکلاتی جزئی برگزار شد و به پایان رسید. مشکلاتی که یکی از مهمترین آنها نقص در بلیط‌فروشی بود. مشکلی که یوسوف کالا، نایب‌رئیس سازمان برگزاری بازیها در مراسم اختتامیه بابت آن از همه عذرخواهی کرد.

 

1333384


رئیس‌جمهور اندونزی جوکو ویدودو بعد از موفقیت اندونزی در برگزاری این بازی‌ها روز شنبه اعلام کرد کشورش برای میزبانی المپیک 2032 نامزد خواهد شد، اتفاقی که تا چند هفته پیش غیر قابل تصور به نظر می‌رسید.

 

رئیس‌جمهور اندونزی با استفاده از کنفرانس ویدیویی از محل اقامت خود، برای حاضرین در مراسم اختتامیه‌ی بازی‌های آسیایی سخنرانی کرد.

 

توماس باخ، رئیس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک ضمن ابراز  خوشحالی از نامزدی اندونزی به مسئولین این کشور هشدار داد و گفت لازمه‌ی موفقیت در رقابت برای کسب میزبانی المپیک این است که اندونزیایی‌ها انرژی مثبتی که توسط بازی‌های آسیایی در این کشور خلق شده را زنده نگه دارند. باخ گفت:" به اعتقاد من برای اندونزی مهم این است که انرژی و شوری که توسط این بازی‌ها ایجاد شده را زنده نگه دارد. نباید فردا که همه رفتند همه‌ی این شور و انرژی خاموش شود. این شعله‌ای است که شما باید حافظش باشید".

 

1333383

دیدگاه‌ها