کد خبر : 1551057 | 12 شهریور 1397 ساعت 10:58 | 47.8K بازدید | 0 دیدگاه

آیکی جایزه MVP بازی های آسیایی را کسب کرد؛

نابغه 18 ساله ژاپنی آخرین رکورد را هم در جاکارتا زد

شناگر ژاپنی پس از کسب 8 مدال در بازی های آسیایی جاکارتا، به اولین زنی تبدیل شد که جایزه ارزشمندترین ورزشکار یک دوره از این مسابقات را کسب می کند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و پالمبانگ، ریکاکو آیکی، دختر هجده ساله ژاپنی موفق شد عنوان ارزشمند ترین ورزشکار (MVP) این رقابت ها را از آن خود کرد. او با افتخار آفرینی های خود به نخستین زنی تبدیل شد که این عنوان را در یک دوره بازی های آسیایی به دست آورده است. او در کنار این جایزه، 50 هزار دلار پاداش نقدی هم دریافت کرد.

 

این رکورد ارزشمند برای شناگر جوان ژاپنی با کسب 8 مدال رنگارنگ به دست آمد. آیکی در مواد 50 متر و 100 متر آزاد و همچنین 50 متر و 100 متر پروانه مدال طلای این رقابت ها را به دست آورد. او در چهار در صد متر آزاد و چهار در صد متر مختلط هم در کنار هموطنانش قهرمانی را برای ژاپن به ارمغان آورد و 2 مدال طلای دیگر نیز به کلکسیون افتخارات خود در جاکارتا اضافه کرد. در کنار این قهرمانی ها، مدال نقره چهار در دویست متر آزاد و مختلط هم به مقام های آیکی در این مسابقات افزوده شد.

 

1333387

 

بدین ترتیب شد که دختر ژاپنی با کسب 8 مدال، با رکورد سو گین مان تیرانداز کره شمالی در یک دوره از بازی های آسیایی برابری کرد.

 

همچنین کسب این عنوان ارزشمند، آیکی را به چهارمین شناگر تبدیل کرد که لقب MVP را در بازی های آسیایی به دست می آورد. کسوکه کیتاجیما از ژاپن در 2002، پارک تائه هوان کره ای در 2006 و کسوکه هاگینو ژاپنی در 2014 ، دیگر شناگرانی بودند که پیش از او این عنوان را به دست آورده بودند.

 

1333386

 

راجا راندهیر سینگ، رئیس کمیته انتخاب ارزشمندترین ورزشکار بازی های آسیایی، در خصوص این نابغه شنای ژاپن گفت: «در این دوره از رقابت ها عملکردهای فوق العاده ای از ورزشکاران مختلف ثبت شده اما دستاوردهای ریکاکو آیکی حقیقتا شگفت انگیز بوده و همگان را تحت تاثیر قرار داده است.


از طرف شورای المپیک آسیا باید به این خانم به خاطر دستاورد های رکوردشکن او تبریک بگویم. او نه تنها اولین ورزشکار زن دارای 6 مدال طلا در یک دوره از بازی ها است، بلکه اولین زنی است که این جایزه ارزشمند را از ما دریافت می کند.»

دیدگاه‌ها