کد خبر : 1551070 | 12 شهریور 1397 ساعت 11:42 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

رقابتهای تنیس یو اس اپن – روز یازدهم

راه‌یابی سرنا ویلیامز و رافائل نادال به یک‌چهارم نهایی

سرنا ویلیامز بعد از پشت سر گذاشتن خواهرش در یک بازی دراماتیک با پیروزی بر کایا کانپی به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی رقابتهای تنیس اپن آمریکا راه یافت.

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه‌ی روز یازدهم رقابتهای تنیس اپن آمریکا سرنا ویلیامز، رافائل نادال، و اسلون استیونز مهمترین ستاره‌هایی بودند که صعود خود به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی را قطعی کردند. پیش از این راجر فدرر و نوواک جوکوویچ هم به این مرحله راه یافته بودند.

 

*صعود سرنا ویلیامز به یک‌چهارم


سرنا ویلیامز روز یکشنبه در دیدار با کانپی تنیسور چهل و چهارم رده‌بندی زنان دنیا که در مرحله‌ی اول رقابتها با غلبه بر سیمونا هالپ شگفتی‌ساز شده بود به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی راه یافت. سرنا در ست اول مقتدرانه ظاهر شد و به راحتی  توانست کانپی را 6-0 شکست دهد اما ویلیامز بعد از آن به هیچ وجه کار راحتی در پیش نداشت. پیروزی کانپی بر هالپ رکورد جدیدی باقی گذاشت چرا که برای اولین بار در تاریخ یو اس اپن بود که یک تنیسور سید یک در اولین مرحله شکست خورده و حذف می‌شد.


ویلیامز در مقابل کانپی 18 ایس به ثمر رساند و با وجود تلاشهای بسیار کانپی در نهایت موفق شد با دو ست در مقابل یک ست، با نتایج 6-0، 4-6 و 6-3 به پیروزی رسیده و به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی راه یابد.

 

*پیروزی رافائل نادال

 

نادال در مقابل نیکولوز باسیلاشویلی قرار گرفت که در رقابتهای اپن آلمان 2018 و رولان گاروس 2017 با نادال مسابقه داده و هر دو بار رقیب قدرتمندی نشان داده بود. نادال در رولان گاروس نسبتاً راحت به پیروزی رسیده و در دو ست پیاپی با نتایج 6-0 و 6-1 حریف گرجی خود را از پیش رو برداشته بود. اما این بار در آمریکا، باسیلاشویلی حاضر به تسلیم شدن نبود و نادال را دست‌کم یک ساعت بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در زمین نگه داشت. باسیلوا شویلی در این بازی برای نادال واقعاً دردسرساز شده بود و حتی او را گاهی تهدید می‌کرد. اما نادال در نهایت بر این حریف دشوار پیروز شد تا به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی راه یابد.

 

*راه‌یابی اسلون ویلیامز به یک‌چهارم نهایی


استیونز 25ساله روز یکشنبه در مصاف با الیزه مرتنز تنیسور پانزدهم رده‌بندی زنان دنیا با اقتدار ظاهر شد تا نشان دهد حذف بزرگان تنیس زنان از رقابتهای امسال یو اس اپن روندی نیست که برای تمامی بزرگان تنیس زنان صادق باشد. ضربه‌ی سهمگین استیونز در ست دوم توانست عنوان زیباترین صحنه‌ی روز یازدهم رقابتها را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها