کد خبر : 1551645 | 14 شهریور 1397 ساعت 17:43 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی گابی جای ژاوی را گرفت! (عکس)

برای اولین بار در لیگ قهرمانان این فصل، یک بازیکن در تیم السد بیشتر از ژاوی ارناندس پاس صحیح داد.

به گزارش "ورزش سه"، بازی با استقلال نخستین تجربه بازی گابی در لیگ قهرمانان آسیا بود. او که تا فصل پیش کمربند میانی تیم اتلتیکو مادرید را در اختیار داشت، چند ماه قبل به تیم السد پیوست تا در کنار ژاوی خط میانی تیم قطری را قدرتمندتر کند.

گابی در جدال با استقلال کنار جونگ وو یانگ هافبک میانی تیم السد بود و در کارهای دفاعی به جونگ یاری می رساند و در فرآیند هجومی کمک حال هافبک شماره 6 بود. او 66 لمس توپ داشت و 54 پاس هم داد که 88.9% آن ها درست بودند و همین آمار گابی را در جایگاه بالاتری نسبت به ژاوی ارناندس قرار داد.

 

 

13340141334012

 

 

ژاوی که در هر مسابقه بیشترین آمار پاس صحیح را به خود اختصاص می دهد، در این بازی لمس توپ بیشتری نسبت به هافبک سابق اتلتیکو مادرید داشت اما تعداد پاس و پاس صحیح او کمتر از گابی بود. این آمار در حالی ثبت شد که هر دو بازیکن 2 پاس کلیدی را ارسال کردند.

البته نباید فراموش کرد که گابی در قسمتی از زمین بازی می کرد که فشار پرسینگ استقلال کمتر بود و او راحت تر می توانست هم بازیانش را صاحب توپ کند. همچنین نقشه پاس های بازیکنان السد نشان می دهد، پاس های رو به جلوی ژاوی بیشتر از هافبک شماره 29 یعنی گابی است.

 

1334013

 

حضور همزمان این دو بازیکن باتجربه باعث شده تا السد یکی از قدرتمندترین خطوط میانی فوتبال آسیا را در اختیار داشته باشد. اگر چه آن ها روی هم بیش از 70 سال سن دارند اما با تجربه و مهارتی که از بازی در اتلتیکو مادرید و بارسلونا به دست آورده اند، به خوبی نبض بازی را در اختیار گرفته و توپ را با بیشترین دقت در زمین به گردش در می‌آورند.

 

دیدگاه‌ها