کد خبر : 1552925 | 20 شهریور 1397 ساعت 12:02 | 288.8K بازدید | 0 دیدگاه

کاپیتان تیم ملی در بمبئی می ترکاند

فاضل اتراچالی، گرانترین بازیکن جهان!

کاپیتان تیم ملی کبدی گفت: در چند سال اخیر کم اشتباه ترین بازیکن لیگ ستارگان هند بودم که امسال قراردادم میلیاردی شد.

فاضل اتراچالی، گرانترین بازیکن جهان!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سورپرایز شدن مردم توسط کبدی کاران مرد و زن در جاکارتا با ۲ مدال طلا که نام آنها را سر زبان ها انداخت؛ حالا تبدیل شدن کاپیتان تیم ملی به گرانترین بازیکن لیگ ستارگان هند تعجب همه را به دنبال داشته است. فاضل اتراچالی از روستای محمدآباد گرگان حالا به جایی رسیده که برای ۴ ماه بازی کردن در لیگ هند نزدیک ۲ میلیارد تومان درآمد دارد و می توان گفت به گرانترین بازیکن کبدی در سطح جهان تبدیل شده است.


البته که فاضل می گوید اولین قراردادش در هند ۲۰ میلیون بوده و بی جهت به جایی نرسیده که در مزایده بازیکنان در لیگ هند برای به خدمت گرفتن او باشگاهها مجبور شوند تا ۱.۸ میلیارد مبلغ را بالا بکشند.


کاپیتان تیم ملی کبدی این روزها در سرزمین پرجمعیت هند که ورزش اول آن کبدی است، به گرانترین و درخشان ترین بازیکن تبدیل شده و می گوید این فرصت برای سایر کبدی کاران هم وجود دارد تا از پتانسیل درآمدی بالای لیگ ستارگان بهره ببرند.


به همین بهانه با فاضل اتراچالی که بعد از بازی های آسیایی بلافاصله راهی هند شده و این روزها در تمرینات تیم بمبئی شرکت می کند، همکلام شدیم.


در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" با کاپیتان تیم ملی کبدی را می خوانید.


* درباره بازی های آسیایی و موفقیتی که به دست آوردید، در روزهای اخیر زیاد صحبت شده؛ اما بازهم اگر صحبتی مانده،‌ بگو.


چند ماه مسابقات قهرمانی آسیا را به میزبانی ایران داشتیم که متاسفانه در آنجا برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته بود. کادرفنی خوبی هم نداشتیم و برنز گرفتیم. من هم به عنوان کاپیتان تیم ملی فشار زیادی را تحمل می کردم چون همه درباره دلایل این نتیجه از ما می پرسیدند. من همان جا قول دادم که در جاکارتا طلا بگیریم. خدا را شکر فدراسیون کادرفنی خیلی خوبی انتخاب کرد و آزادی عمل به سرمربی داد تا بازیکنان را خودش معرفی کند. نتیجه اش را هم در بازی های آسیایی دیدیم. وقتی هند در گروهش به خاطر شکست مقابل کره دوم شد، همه به ما می گفتند شما هم یک باخت بدهید تا در نیمه نهایی به هند برخورد نکنید؛ اما مربیان ما گفتند اگر قرار است در فینال به هند ببازیم، در همان نیمه نهایی ببازیم، بهتر است. ما فقط به مدال طلا فکر می کردیم و باید همه تیم ها را شکست می دادیم. خدا را شکر با اعتماد به نفسی که کادرفنی به ما داد، هند را شکست دادیم و در نهایت قهرمان شدیم.

 

1335362


* در این مدت حتما از توجه بیشتر مردم به کبدی و استقبالی از شما شد، سورپرایز شدید؟


بله، همینطور بود. در این مدت خیلی ها تماس گرفتند و پیام دادند. در گرگان هم همشهری ها و هم روستایی ها استقبال بی نظیری از ما داشتند. این اتفاقات باعث شد که خستگی یک سال اخیر از تنمان دربیاید. به بچه ها می گفتم دیگر این بار نباید با نقره و برنز برگردیم چون نمی دانستیم باید جواب مردم را چه بدهیم.


*‌ از مسئولان ورزش و فدراسیون چه توقعی داشتید و آیا برآورده شد؟


به بچه ها گفتم ما دل همه را شاد کردیم؛ اما هیچ کس دل ما را شاد نکرد. البته داستان مردم و حمایتشان جداست. روی طلای کبدی در بازی های آسیایی حساب نشده بود؛ اما در بخش مردان و زنان ۲ مدال طلا آوردیم. انتظار من خیلی بیشتر از این ها بود؛ اما متاسفانه چون در یک رشته تیمی قهرمان شدیم، کمتر از بقیه پاداش گرفتیم. ما حتی یک سالن تمرین درست و حسابی نداشتیم. من ۸ سال عضو تیم ملی هستم و بازهم امیدوارم وعده مسئولان عملی شود.


* حالا با این قهرمانی تاریخی کبدی، چیزی برای این رشته تغییر می کند؟


بعد از این قهرمانی کارمان سخت تر است و باید ۳، ۴ برابر تلاش کنیم. تیم های دیگر بیکار ننشسته اند و در دوره های بعدی کارمان سخت تر می شود. اگر با وضعیت فعلی پیش برویم، مطمئن باشید دیگر نمی توانیم مدال طلا را تکرار کنیم. به زودی این قهرمانی کبدی هم فراموش می شود و کسی دیگر به یاد ما نمی افتد. البته که این مدال طلا در تاریخ ثبت شد.


* خیلی زود بعد از بازی های آسیایی راهی هند شدی تا در لیگ ستارگان حضور داشته باشی. درباره شرایطی که آنجا داری، صحبت کن.

 

می توانم بگویم لیگ هند حرفه ای جایی است که تا به حال در آن ورزش کردم. امکانات از ماساژور تا فیزیوتراپ تا رسیدگی به بازیکنان وجود دارد. بهترین های دنیا اینجا جمع می شوند. از ایران هم ۷، ۸ بازیکن اینجا حضور دارند و از کشورهای کره و ژاپن هم هستند. اینجا در واقع لیگ ستارگان جهان است. هر سال بازیکنان به مزایده گذاشته می شوند و تیم ها آنها را خریداری می کنند. هر چقدر بازیکن عملکرد بهتری داشته باشی، قیمتش بالاتر می رود. من امسال در تیم بمبئی هستم و شرایط خوبی دارم. الان در حال آماده سازی هستیم و کمتر از یک ماه دیگر مسابقات آغاز می شود.

 

1335361


 

* ممکن است در سال های آینده با توجه به درخشش در بازی های آسیایی، تعداد لژیونرهای ایران در لیگ ستارگان هند بیشتر شود؟


در حال ۸ بازیکن ایرانی در لیگ هند بازی می کنند. امکان این وجود دارد که تعداد بازیکنان بیشتر شود؛ اما بعد از مسابقات امسال که فدراسیون ها می توانند لیست جدیدی بدهند. بازیکنان ایرانی واقعا شرایطش را دارند و تیم های هندی هم خیلی علاقه دارند از ایران بازیکن بگیرند. به نظرم بهتر است بین فدراسیون ایران و هند صحبت هایی صورت بگیرد تا سازوکار مشخصی برای افزایش تعداد لژیونر در نظر گرفته شود.


* آنطور که شنیدیم قرارداد بازیکنان در لیگ ستارگان هند بالاست و بازیکنان ایرانی هم قرارداد میلیاردی امضا کردند؟


خدا را شکر سطح قراردادها در هند خوب است. البته هر بازیکنی نسبت به کاری که می کند،‌ پول می گیرد. خودم ۴ سال قبل برای فصل اولی که به اینجا آمدم چون هنوز شناخته نشده بودم، قراردادم ۲۰ میلیون تومان بودم. وقتی در یکی، ۲ سال اول خوب کار کردم، قرارداد ۶۰ میلیون و بعد ۲۰۰ میلیون شد. فصل قبل هم حدود ۴۰۰، ۵۰۰ میلیون قراداد داشتم. این فصل هم خدا را شکر قرارداد خوبی با تیم بمبئی بستم و کل راضی هستم.


* گفته می شود با قراداد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی به گرانترین بازیکن این فصل لیگ ستارگان هند تبدیل شدی؟


این ۱.۸ میلیارد عدد تقریبی است. ما به دلار قرارداد بستیم و با بالا و پایین رفتن قیمت دلار این مبلغ تغییر می کند و شاید کمی بالا و پایین شود. این مبلغ را الکی به من ندادند و عملکرد خوبی داشتم که چنین قراردادی بستم. من ۳ فصل است کم اشتباه ترین بازیکن لیگ ستارگان هند هستم. در تمام این سال ها آنقدر خوب کار کردم که هر سال تیم من در فینال بوده است. ما ۹ بازیکن ایرانی در لیگ هند بودیم که یکی از نفرات به خاطر عملکرد ضعیفش در مزایده انتخاب نشد. اینجا قرارداد ۱۰۰ میلیونی و ۲۰۰ میلیونی هم داریم. فعلا بالاترین قرارداد برای من است؛ اما اگر هر بازیکنی خوب کار نکند، فصل بعد در مزایده نمی تواند قرارداد خوبی ببندد. بازیکنان در مزایده در سید یک، دو و سه تقسیم می شوند که هر کدام از این سیدها کف قرارداد دارند. به عنوان مثال برای بازیکنان سید یک کف قرارداد ۲۰۰ میلیون تومان است؛ اما تیم ها در مزایده با هم رقابت می کنند و پیشنهادات بالاتر برای بازیکنان باکیفیت می دهند و در نهایت ممکن است قراردادی مثل من به بالای یک میلیارد هم برسد.


* پس ممکن است سال های آینده از این بیشتر هم بگیری؟


بله، اگر خوب کار کنم، این بیشتر می گیرم؛ اما اگر عملکردم ضعیف باشد، از این خیلی کمتر قرارداد خواهم بست. این مزایده از طریق شبکه های تلویزیونی زنده پخش می شود و هیچ کسی هم به عنوان دلال و واسطه نمی تواند در آن دخالت کند.

دیدگاه‌ها