کد خبر : 1553217 | 21 شهریور 1397 ساعت 12:16 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

نه مخفی می‌شوم، نه کسی را می‌کشم، نه دروغ می‌گویم

مارادونا: فیل روی دوش من است

دیگو مارادونا در نخستین کنفرانس خبری به‌عنوان مربی جدید تیم دسته دومی مکزیک، دورادوس از تلاش برای ترک کوکایین پرده برداشت.

مارادونا: فیل روی دوش من است

به گزارش "ورزش سه"، اسطوره فوتبال آرژانتین که در کارنامه مربیگری‌اش به جز تیم ملی کشورش، در تیم‌های کوچک الوصل، راسینگ و دپورتیوو ماندیو مربیگری کرده، هفته قبل مربی دورادوس شد. او باید این تیم را که از سال 2016 در دسته دوم بازی می‌کند، به بالاترین سطح فوتبال مکزیک برگرداند.


موقعیت تیم جدید مارادونا شگفتی بسیاری را برانگیخته چون شهر کولیاکان در شمال غربی مکزیک محل استقرار کارتل سینالوا است که یکی از قدرتمندترین سازمان‌های قاچاق مواد مخدر جهان محسوب می‌شود و سابقا تحت فرماندهی خواکین گازمن معروف به چاپو بوده که در حال حاضر در آمریکا منتظر محاکمه است. بعد از آن که مقصد بعدی مارادونا انتخاب شد فورا جوک‌های زیادی در فضای مجازی منتشر شد بخصوص با توجه به آنکه خاندان هانک که از نظر سیاسی قدرتمند و متهم به قاچاق مواد مخدر است، مالکیت این باشگاه را به عهده دارد.

 

 

1335378

 


مارادونا در عین حال که به مشکلاتش در سوءاستفاده از مواد مخدر اعتراف کرد اما گفت تمام توانش را در اختیار باشگاه می‌گذارد. این مربی 57 ساله در نخستین کنفرانس خبری خود که با حضور 200 روزنامه‌نگار در یک هتل برگزار شد، گفت: «من مسوولیت این کار را به عهده گرفته‌ام مثل کسی که دارای یک فرزند جدید شده است. 15 سال پیش زمانی که داشتم تلف می‌شدم، این بیماری را کنار گذاشتم. می‌خواهم برای شما توضیح بدهم وقتی از مواد مخدر استفاده می‌کردم در حال سقوط بودم. این یک گام بلند به عقب بود و یک فوتبالیست همیشه باید رو به جلو برود. همه کارهایم را به خاطر دخترانم کنار گذاشتم. حالا حس می‌کنم در بهترین دوران زندگی‌ام هستم و رفتار خوبی با بچه‌هایم دارم. حالا می‌خواهم خورشید را ببینم، شب‌ها خوب می‌خوابم در حالی که آن موقع نمی‌دانستم چه قرصی را به من می‌خورانند. یک سنت هم نداشتم، به کار برگشتم، کوچکترین دخترم که چهار سال داشت، قانعم کرد. دختر بزرگترم گفت وقتی در کما بودم تلاش می‌کرده من را بیدار کند. وقتی بهتر شدم مثل بقیه مورد قضاوت قرار گرفتم و همه هم فکر می‌کنند حق با آنها است. نمی‌دانم شاید خیلی‌های دیگر باشند که از من کارهای بدتر کرده باشند و هیچ کسی هم راجع به آنها چیزی نگفته و ننوشته اما من اینجا برای کار هستم. اینجا هستم برای اینکه با تمام وجود کار کنم مثل وقتی که در فجیره بودم و یک روز 300 کیلومتر رانندگی کردم تا به کارم برسم. وقتی شما می‌پذیرید در باشگاهی بدون هیچ عنوانی کار کنید، باید مطمئن باشید که در مسیر پیشرفت است.»

 

 

1320724

 


دورادوس در شش بازی ابتدایی خود بردی نداشته و در رده سیزدهم لیگ دسته دوم مکزیک قرار دارد که 15 تیم بیشتر ندارد. برای همین مارادونا برای اثبات سختی کارش در این تیم از استعاره استفاده کرد: «باید حس کنیم که یک فیل را روی دوش خود حمل می‌کنیم و این کار، آسان نیست. نه مخفی می‌شوم، نه کسی را می‌کشم و نه دروغ می‌گویم.»


وقتی به صورت نمادین پیراهن شماره 10 دورادوس را به او هدیه دادند، با روزنامه‌نگارها شوخی کرد و گفت: «حالا حاضرم هر آهنگی که شما بخواهید، برایتان بخوانم.» او همچنین گفت پیشنهاد روسای جمهور چپگرای بولیوی و ونزوئلا، اوو مورالس و نیکلاس مادورو که دوستانش هستند، برای مربیگری تیم ملی کشورشان را رد کرده است.

 

 

1316958

 


مارادونا بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین و باشگاه‌های بارسلونا و ناپولی که یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال محسوب می‌شود در سال 1991 به دلیل استفاده از کوکایین از سوی فیفا با محرومیت مواجه شد و در جام جهانی 1994 که آزمایش دوپینگ او مثبت اعلام شد، از ادامه کار محروم شد. او در سال 2000 و همچنین سال 2004 به دلیل مشکلات قلبی ناشی از مصرف کوکایین در بیمارستان بستری شد. گفته می‌شود برای کار در دورادوس ماهانه 150 هزار دلار دستمزد می‌گیرد که دومین مربی پردرآمد فوتبال مکزیک محسوب می‌شود. مارادونا همچنین ماه گذشته با قراردادی سه ساله ریاست افتخاری باشگاه دیناموبرست بلاروس را به عهده گرفته است. آخرین فعالیت مربیگری مارادونا به تیم فجیره امارات مربوط می‌شود که در ماه اردیبهشت وقتی نتوانست این تیم را به صورت مستقیم به دسته اول فوتبال امارات بیاورد از این تیم جدا شد هر چند آنها در پلی‌آف توانستند به هدف خود برسند.
نخستین بازی دورادوس با مربیگری او دوشنبه آینده مقابل کافتالروس تاپاچولا برگزار می‌شود.


منبع: AP

مترجم: سید علی بلندنظر

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها