کد خبر : 1556487 | 03 مهر 1397 ساعت 15:30 | 99.6K بازدید | 0 دیدگاه

فرانس فوتبال؛ حکایتی متفاوت

توپ طلا 2018؛ انتقام فرانسوی در راه است

لوکا مودریچ شب گذشته مرد سال فوتبال دنیا شد اما برای تصاحب ارزشمندترین جایزه فوتبالی، کاری به مراتب دشوارتر پیش رو دارد.

توپ طلا 2018؛ انتقام فرانسوی در راه است

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، مودریچ امسال به سلطه ده ساله مسی و رونالدو در جوایز فردی فوتبال پایان داد. او پس از کسب عنوان بهترین بازیکن سال یوفا، مرد سال فوتبال دنیا از نگاه فیفا نیز معرفی شد و شب گذشته در لندن جایزه خود را دریافت کرد. او بالاتر از رونالدو و صلاح به این عنوان ارزشمند رسید.

 

 

1339615

 

 

بسیاری معتقدند که مودریچ در ادامه، توپ طلای فرانس فوتبال، معتبرترین جایزه فردی فوتبال دنیا را نیز از آن خود خواهد کرد اما او برای رسیدن به این مهم، کاری سخت پیش رو دارد چرا که سیستم رای دهی در فرانس فوتبال کاملا متفاوت است. آنجا همه چیز به سود فوتبالیست های فرانسوی خواهد بود و بعید است دو ماه دیگر، مودریچ را با توپ طلا کنار برج ایفل ببینیم.

 

برای توپ طلا این خبرنگاران هستند که حق رای دادن دارند و معمولا در سال جام جهانی، این عنوان به یکی از بازیکنان فاتح جام جهانی می رسد. برای مثال سال های 1998، 2002 و 2006 توپ طلا به ترتیب به زیدان، رونالدوی برزیلی و نیز کاناوارو رسید. هر سه بازیکن همراه تیم های شان قهرمان جهان شده بودند اما در سال های 2010 و 2014 که توپ طلا با مشارکت فرانس فوتبال و فیفا اهدا می شد، همه چیز تغییر کرد و توپ طلا به مسی و رونالدو رسید در حالی که بسیاری معتقد بودند که مثلا سال 2010، توپ طلا باید به اینیستا و حتی اشنایدر می رسید.

 

 

1327576

 

 

به نظر می رسد که امسال شانس یک ستاره فرانسوی برای دریافت توپ طلا بیشتر از رقبا باشد. گریزمان، امباپه و واران می توانند برنده نهایی باشند به خصوص اینکه برای توپ طلا، عملکرد بازیکن در طول یک سال میلادی در نظر گرفته می شود و نه یک فصل فوتبالی.

از این جهت شانس گریزمان بالاتر خواهد بود که با اتلتیکو فصل گذشته قهرمان لیگ اروپا و در ماه آگوست، فاتح سوپرکاپ اروپا شد و  سه ماه پیش با فرانسه قهرمانی جهان را هم جشن گرفت. پس از او کیلیان امباپه و رافا واران شانس های بعدی خواهند بود. جالب و عجیب اینکه فرانسوی ها در میان نامزدهای نهایی مرد سال فوتبال یوفا و فیفا قرار نداشتند ولی توپ طلا می تواند به مثابه یک انتقام فرانسوی تمام عیار باشد.

 

8 اکتبر(13 روز دیگر) قرار است اسامی نامزدهای نهایی توپ طلای 2018 توسط فرانس فوتبال اعلام شود و از آن پس همه منتظر نقش بستن تصویر برنده نهایی در شماره ماه دسامبر فرانس فوتبال خواهند ماند.

 

 

دیدگاه‌ها