کد خبر : 1556762 | 04 مهر 1397 ساعت 18:00 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل طارق و گرو با بشار و منشا؛

نیجریه–عراق؛ پرچم کدام کشور در دربی بالا می‌رود؟

تیم های پرسپولیس و استقلال فردا با بهره گیری از نفرات خارجی خود دربی هشتاد و هشتم را برگزار می کنند.

نیجریه–عراق؛ پرچم کدام کشور در دربی بالا می‌رود؟

به گزارش "ورزش سه"، هشتاد و هشتمین دربی پایتخت فردا ساعت 18:30 بین تیم های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.


در بازی دربی همواره ترکیب دو تیم نکات ویژه ای دارد و با اعلام نفرات اصلی، پاسخ بسیاری معماهای از قبل طرح شده، داده می شود. اما یکی از نکات همیشگی در دربی بازیکنان خارجی سرخابی ها هستند. در تاریخ برگزاری این رقابت سنتی خارجی های مختلفی به میدان رفته اند که بازی های خوبی هم به نمایش گذاشته اند.

 

بازیکنان خارجی دربی 88 هم مانند سال ها و تقابل های گذشته یکی از نکات خاص این دیدار خواهند بود. در جمع نفرات هر دو تیم 3 بازیکن خارجی حضور دارند که یکی از هر تیم غایب خواهد بود. مارکوس نویمایر، هافبک سوییسی استقلال به دلیل مصدومیت بازی فردا را از دست داده است. در سمت مقابل بوژیدار رادوشویچ، دروازه بان کروات تیم پرسپولیس هم اگر اتفاق عجیبی نیافتد، کل زمان بازی را از روی نیمکت دنبال خواهد کرد.

 

 


اما دو بازیکن دیگری که در هر تیم حضور دارند، ملیت های مشابهی دارند و تاثیر زیادی هم در بازی تیم های خود می گذارند. هر دو تیم پرسپولیس و استقلال از یک هافبک عراقی و یک مهاجم نیجریه ای بهره می برند.

 

 

1331961


هافبک های عراقی سرخابی ها نقش بسزایی در طراحی حملات تیم های خود دارند و هر کدام جزو مهره های کاملا مورد اعتماد برای سرمربیان به شمار می روند. بشار رسن که اوایل فصل پیش به پرسپولیس ملحق شد، در هفته های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری در نقش یک موتور محرک برای پرسپولیس بازی می کند.  طارق همام هم که تنها چند هفته است به تیم استقلال آمده، تقریبا شبیه بشار است. او برای شفر یک مهره کلیدی در خط میانی به شمار می رود و خیلی زود در استقلال جا افتاده است. در حالت طبیعی، هر دوی این بازیکنان عراقی در ترکیب فیکس حضور خواهند داشت و بشار سومین و همام اولین دربی خود را تجربه خواهند کرد. رسن و طارق به نوعی وارث کرار جاسم و هوار ملا محمد، هافبک های عراقی پیشین تیم های استقلال و پرسپولیس هستند که در دربی حضور داشته اند.

 

 

اما در خط حمله وضعیت مهاجمان نیجریه ای سرخابی ها متفاوت است. تیم پرسپولیس از فصل پیش گادوین منشا را در اختیار داشته و در دربی رفت پارسال هم روی اثرگذاری مستقیم او تک گل بازی را وارد دروازه استقلال کرد.

 

1339885

 

منشا که دوران پرفراز و نشیبی را در پرسپولیس گذرانده، با درخشش در دیدار آسیایی مقابل الدحیل و نمایش خوب مقابل سپیدرود، روزهای شیرینی را سپری می کند و مهره فیکس تیم برانکو در بازی مهم فردا خواهد بود. اما در سمت مقابل تیم استقلال پس از جدایی پرماجرای مامه تیام، به سراغ جانشین برای او رفت و توانست چند هفته پیش با الحاجی گرو قرارداد امضا کند. این مهاجم سابق اوسترشوند بر خلاف طارق همام، هنوز نتوانسته خود را در استقلال جا بیاندازد و بعد از اینکه در تهران مقابل السد کاری از پیش نبرد، در دو بازی اخیر از سوی شفر نیمکت نشین شده است. با اینکه شانس گرو برای فیکس بازی کردن به اندازه منشا نیست، اما به هر حال او یک مهره مهم برای استقلال خواهد بود که شاید حتی نیمکت نشین کلیدی این تیم هم باشد.

دیدگاه‌ها