کد خبر : 1556779 | 04 مهر 1397 ساعت 19:00 | 85.2K بازدید | 0 دیدگاه

از کی‌روش تا بی‌بی‌سی در نشست آقای دکتر

نام سرمربی تراکتور از قوطی در نیامد!

امروز علیرضا اسدی نشست خبری را برای جمعی از خبرنگاران حوزه تراکتور برگزار کرد و پاسخگوی رسانه ها بود.

نام سرمربی تراکتور از قوطی در نیامد!

 

به گزارش "ورزش سه"، مدیرعامل جدید تی تی ها حدود یک ماه پیش با نظر مالک تراکتورسازی یعنی محمدرضا زنوزی به کادر مدیریتی این تیم اضافه شد. او که پیش تر دبیرکل فدراسیون فوتبال بود، به عنوان یک مدیر اجرایی قدرتمند به تبریز آمد و از زمان حضورش اتفاقات مختلف و عجیب در این تیم رخ داد که البته شاید در بسیاری، اسدی نقشی نداشت. خروج چند بازیکن نظیر محمد اهل شاخه، یوسف سیدی و...، جدایی رضا مهاجری، اخراج جان توشاک و این آخری، سپردن هدایت تیم تراکتورسازی به محمد تقوی؛ البته به صورت موقت.

 

عدم پاسخگویی علیرضا اسدی به خبرنگاران و ایجاد سوالات متعدد، باعث شد تا مدیرعامل جدید تراکتور سرانجام نشست خبری را برگزار کند. حاشیه نویسی این اتفاق را در زیر می خوانید:

* نشست خبری راس ساعت 10:30 در محل باشگاه تراکتورسازی برگزار شد. نکته جالب نبود بنرهای تبلیغاتی ایرانسل و همچنین تغییرات محسوس در دکوراسیون بود. شایعاتی در زمینه اسباب کشی تراکتور از محل فعلی باشگاه وجود داشت و این تغییرات شایعات را پررنگ تر از قبل کردند. در آغاز کنفرانس خبری، علیرضا اسدی با زبان مردم آذربایجان صحبت و خود را فردی تبریزی معرفی کرد؛ شاید این یک استراتژی برای کم کردن فشارها بود اما به هر حال روی آوردن مدیرعامل تراکتور به اصالتش، برای خبرنگاران جالب به نظر می رسید.

 

* اسدی نخستین سوال را که چند بخش داشت، با حوصله و دقیق پاسخ داد. به طوری که حدود 45 دقیقه از زمان کنفرانس خبری در پاسخ به سوال اولین خبرنگار گذشت! با این حال دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به دیگر حضار این اطمینان را داد که پاسخگوی سوال بقیه هم خواهد بود. وی صحبت هایش را با جمله «من علیرضا اسدی هستم» آغاز کرد؛ جمله ای که حس ژورنالیستی به شروع کنفرانس داد. اسدی سپس رزومه خود را بازگو کرد و به نوعی قصد داشت نشان دهد یک مدیر اجرایی قدرتمند و سابقه دار در فوتبال است.

 

1339901

 

 

 

* نکته دیگری که نظرها را به خود جلب کرد، واکنش علیرضا اسدی به داستان نقل و انتقالات در فوتبال ایران بود. او که قصد داشت خود را مبارز دلالیسم نشان داد، سه بار تاکید کرد: نمی‌خواهیم از کانال هایی اشتباه بازیکن بیاوریم!

* موضوع سرمربی آینده تراکتور، بخش اعظمی از زمان کنفرانس خبری علیرضا اسدی را به خود اختصاص داد. پیش تر باشگاه تراکتورسازی دلیل قطع همکاری با توشاک را «استعفا» عنوان کرده بودند اما اسدی امروز واژه «تفاهم» را برگزید که البته اعتراض بسیاری از خبرنگاران را به دنبال داشت. آن ها اعتقاد داشتند استفاده از کلمه های مختلف بازی با کلمات است و جدایی جان توشاک یا با نظر خودش بوده که «استعفا» نام دارد یا با نظر باشگاه تراکتورسازی بوده که لقب «اخراج» بر خود می گیرد؛ اما اسدی مخالف استفاده از هردوی این واژه ها بود.


همچنین نکته مهم دیگر، نظر مدیرعامل تراکتور درباره سرمربی آینده تراکتور بود. شایعه جدی در تبریز، ادامه یافتن حضور محمد تقوی روی نیمکت تی تی هاست، موضوعی که تاکنون مورد استقبال هواداران تراکتورسازی نیست اما آنچه ما از نشست خبری امروز اسدی دریافتیم، این است که او تمایل دارد در صورت نتیجه گیری در 3-4 بازی آینده، محمد تقوی همچنان سرمربی بماند اما در غیر این صورت مربی جدیدی به تیم اضافه می شود. اسدی برای بازگو کردن اعتقادش به یکی از خبرنگاران گفت: «شما حستان را ترکی بهتر می گویید یا انگلیسی؟» این جمله را که بگذاریم کنار دوئل بین اسدی - کی روش، در می یابیم که دبیر کل سابق و مدیرعامل فعلی، تمایل جدی به استفاده از سرمربیان ایرانی چون محمد تقوی دارد.

 

1339903

 

* خبرنگار ورزش سه از علیرضا اسدی چند سوال را مطرح کرد که مهم ترین شان را بررسی می کنیم. سوال این بود که آیا مدیرعامل تراکتورسازی برای گرفتن حق پخش این تیم، حاضر به تقابل با صداوسیما است یا خیر؟ اسدی که می خواست شجاعت خود را نشان دهد در ابتدا گفت ترسی از هیچ نهادی ندارد اما در ادامه گرفتن حق باشگاه ها را بر گردن فدراسیون فوتبال انداخت! این در حالی است که در اکثر نقاط دنیا، برخی از مدیران باشگاه های قدرتمند به تنهایی با تلویزیون ها مذاکره می کنند و این هیچ ربطی به فدراسیون، سازمان لیگ و... ندارد.

* «استعلام درباره تقوی» موضوعی عجیب و شاید خنده دار به نظر می رسید! یکی از خبرنگاران این سوال تعجب آور را از علیرضا اسدی پرسید و گفت: باتوجه به همکاری این مربی با تلویزیون های خارجی نظیر BBC، آیا حضورش در تراکتورسازی مشکل ساز نمی شود؟ مدیرعامل جدید تراکتور در این باره با خنده گفت: استعلام گرفتیم درباره تقوی، خیالتان راحت!

 

 

1339905


* نکته مهم درباره علیرضا اسدی، شیوه پاسخگویی اش به سوالات بود. او سعی می کرد با کمترین تنش کار را جلو ببرد و در عین پاسخگویی، پاسخی شفاف به سوالات ندهد! جواب دادن سوال با سوال، نکته ای بود که خبرنگاران را در مقام پاسخگویی قرار می داد و بار را از روی دوش اسدی بر می داشت. تسلط وی بر صحبت هایش و آشنایی کامل با زبان بدن باعث شد تا این نشست خبری سنگین را پشت سر بگذارد. در اینجا برخی با تحسین سیاست اسدی، زمزمه کردند که اسدی با همین شیوه توانست مقابل کی روش مقاومت کند!

 

* نشست خبری حوالی ساعت 13:50 به پایان رسید! اسدی به سوالات تمام خبرنگاران پاسخ داد و یکی از طولانی مدت ترین کنفرانس های خبری تاریخ فوتبال ایران را رقم زد.

دیدگاه‌ها