کد خبر : 1556789 | 04 مهر 1397 ساعت 19:45 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره ای که زندگی شان بدون دربی هم گذشت

افتخار و ستارگی دور از شهر آورد بزرگ (گزارش)

ستاره هایی که حضور در دربی تهران را تجربه نکرده اند، شاید تا آخر فوتبالشان از اینکه در پرهیجان ترین بازی آسیا حضور ندارند حسرت بخورند.

افتخار و ستارگی دور از شهر آورد بزرگ (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان ایرانی هر سطحی از فوتبال را تجربه و روبری هر تیمی بازی کرده باشند بی تردید بازی استقلال برابر پرسپولیس بازی است که هرکسی دوست دارد آن را تجربه کند.
بازیکنان فوتبال هم مثل مردم عادی عمدتا یا طرفدار پرسپولیس هستند یا استقلال و به همین دلیل هر بازیکنی دوست دارد دربی را تجربه کند اما هستند ستاره هایی که تا آخر فوتبالشان حسرت به دل این بازی مهم می مانند.

 

ابراهیم میرزاپور (فولاد)
ابراهیم میرزاپور دروازه بانی بود که سال ها از دروازه تیم ملی حراست کرد و 71 بازی ملی او هرگز باعث نشد مورد توجه 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار بگیرد. میرزاپور در دوره ای دروازه بان تیم ملی بود که دروازه بان های جوانی مثل مهدی رحمتی، وحید طالب لو و حتی حسن رودباریان هرگز فرصت بازی کردن پیدا نمی کردند.
میرزاپور با پیراهن تیم ملی ایران حضور در جام جهانی را هم تجربه کرد اما شاید مهمترین حسرت فوتبالی او این باشد که نتوانست با پیراهن استقلال یا پرسپولیس حضور در دربی  را تجربه کند.


هادی عقیلی (سپاهان)
اغراق نیست اگر بگوییم هادی عقیلی یکی از بهترین مدافعان 2 دهه اخیر فوتبال ایران است که حسرت حضور در دربی را در کارنامه خود می بیند.  
اتفاقا عقیلی فوتبالش را در پرسپولیس آغاز کرد اما او هرگز در این تیم فرصت بازی کردن پیدا نکرد تا مجبور شود این تیم را به مقصد سایپا ترک کند. عقیلی در نهایت سپاهان را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد و به جز دو فصل حضور در فوتبال قطر به تیم دیگری نرفت و البته حسرت تجربه کردن دربی تهران در دلش باقی ماند.


احسان حاج صفی (سپاهان)
احسان حاج صفی به پسر طلایی پوشان معروف است، بازیکنی که فوتبالش را به صورت حرفه ای در سپاهان آغاز کرد و به جز این فصل که به تراکتورسازی رفت و فصلی که در همین تیم خدمت سربازی اش را پشت سرگذاشت در ایران فقط برای سپاهان بازی کرد.
حاج صفی چند بار بحث حضورش در استقلال مطرح شد اما هرگز به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداد تا او هم نتواند بازی کردن در دربی را تجربه کند.


محمد ایران پوریان (تراکتورسازی)
محمد ایرانپوریان یکی از باثبات ترین مدافعان راست تاریخ لیگ برتر است که بازی های خوب او در تراکتورسازی این فصل هم در سپاهان ادامه دارد و یکی از کلیدی ترین بازیکنان این تیم است.
محمد ایرانپوریان هیچ وقت پیشنهاد جدی از استقلال یا پرسپولیس دریافت نکرد و به همین دلیل یکی از ستاره هایی است که در حسرت بازی کردن در دربی باقی خواهد ماند.

 

قاسم حدادی فر (ذوب آهن)
قاسم حدادی فر بی تردید یکی از خوش استیل ترین و باهوش ترین هافبک دفاعی های تاریخ فوتبال ایران است، بازیکنی که چند بار تا آستانه عقد قرارداد با استقلال و البته پرسپولیس پیش رفت اما ترجیح داد یار وفادار ذوب آهن باقی بماند و در این تیم بماند. قاسم حدادی فر افتخار حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد اما هرگز بازی بزرگی مثل دربی تهران را در کارنامه خود نمی بیند.


محرم نویدکیا (سپاهان)
محرم نویدکیا را باید یکی از خوش فکرترین بازیسازهای تاریخ فوتبال ایران نامید، بازیکنی که اگر مصدومیت های پی در پی نصیبش نمی شد شاید می توانست به سطح اول فوتبال دنیا برسد.  
نویدکیا آنقدر در سپاهان محبوب بود که شاید هرگز فکر رفتن از این تیم به سرش نزد و بازی بزرگی دربی را تهران را هرگز تجربه نکرد.


مهدی رجب زاده (ذوب آهن)
مهدی رجب زاده را می توان قالی کرمان فوتبال ایران نامید، بازیکنی که اگر هرچه به سال های آخر فوتبالش نزدیک شد کیفیت بالاتری را از خود نشان داد و نقش کلیدی را در ذوب آهن ایفا کرد.
رجب زاده از معدود ستاره های فوتبال است که چندان بحث حضورش در استقلال یا پرسپولیس رسانه ای نشد و نتوانست بازی دربی را تجربه کند.


ابراهیم صادقی (سایپا)
ابراهیم صادقی مرد وفادار نارنجی پوشان است که تا پایان فوتبالش پیراهن سایپا را از تن خارج نکرد.
علی دایی زمانی که سرمربی پرسپولیس شد تلاش زیادی کرد که او را به تیمش ببرد اما صادقی ترجیح داد با پیراهن تیمی که فوتبال را در آن شروع کرده از فوتبال خداحافظی کند، حتی اگر قرار باشد هرگز بازی در دربی را تجربه نکند.

 

مسعود شجاعی (اوساسونا)
مسعود شجاعی در تیم فوتبال سایپا چهره شد و بعد از درخشش در جام جهانی 2006 ترجیح داد به اوساسونا برود و حضور او در فوتبال اروپا سال ها طول کشید.
او در بازگشت به ایران با تراکتورسازی قرارداد امضا کرد و به همین دلیل هرگز فرصتی پیدا نکرد که بتواند بازی در دربی تهران را تجربه کند.


رسول خطیبی (پاس تهران)
رسول خطیبی هرچند در دوران فوتبال ملی خود پشت سر علی دایی ماند و بازی های زیادی برای این تیم انجام نداد اما برای مدت طولانی یکی از ستاره های لیگ ایران بود.
رسول خطیبی به عنوان یارکمکی در جام باشگاه های آسیا برای استقلال بازی کرده است اما هرگز فرصت حضور در دربی را نداشته است.


خدادد عزیزی (پاس)
زننده جاودانه ترن گل تاریخ ایران شاید فقط یک مورد را در کارنامه اش کم دارد و آن هم بازی نکردن در دربی است.
خداد در طول دوران فوتبالش اینطور نشان داد که بازی در تیم های استقلال و پرسپولیس برایش در اولویت نیست و به همین دلیل هم به جز بازی به عنوان یار کمکی در جام باشگاه های آسیا برای پرسپولیس هرگز به بازی کردن در یکی از این دو تیم تن نداد.

 

ذخیره های جامانده از دربی
هرچند بازیکنان تاثیرگذار زیادی هستند که جایشان در دربی ها خالی بوده است اما بازیکنانی مثل محمود کریمی، مهدی کیانی، بختیار رحمانی، رضا نوروزی و ... مهمترین بازیکنانی هستند که نتوانستند این بازی مهم را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها