کد خبر : 1556946 | 05 مهر 1397 ساعت 13:55 | 78.9K بازدید | 0 دیدگاه

کاشته زن بالفطره ، گلزن و آقای پاس گل

تب واگیردار سامان قدوس در پاریس و فرانسه

بعد از دو شکست متوالی در لاشامپیونه و سقوط به انتهای جدول سفیدپوشان آمیان چاره ای جز شکست دادن شاگردان صبری لاموشی نداشتند تا بلکه دوباره به آرامش برسند.

تب واگیردار سامان قدوس در پاریس و فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، هفته هفتم رقابت های لاشامپیونه در حالی پیگیری شد که آمیان یک بار دیگر در حضور ستاره ایرانی خود به مصاف رن رفت، جدالی حساس و سرنوشت ساز برای دو تیم در راه فرار از انتهای جدول و رسیدن به آرامش در ادامه رقابت ها.


حساسیت های این بازی برای سامان قدوس دوچندان بود چون مقابل تیمی قرار می گرفت که در تابستان به شدت پیگیر مذاکرات برای خرید او از اوسترشوند بود. رن با مربی مشهور خود صبری لاموشی در تابستان پیشنهادی 2.5 میلیون یورویی به باشگاه سوئدی برای خرید سامان داد و حتی مقدمات استقبال از این ستاره ایرانی را نیز فراهم کرد اما در پایان قدوس ترجیح داد به توصیه مالک اوسترشوند راهی آمیان شود.

 

1340206

 


از همین رو ستاره ایرانی با پیراهن شماره 7 آمیان در نوک پیکان خط حمله به مصاف رن رفت تا قابلیت های خود را بیشتر از همیشه نشان بدهد. یک ضربه ایستگاهی فوق العاده که با برخورد به تیرک افقی بیرون خط دروازه فرود آمد تا تکنولوژی و تصاویر آهسته رای داور و کمک داور در قبول نکردن این گل را تایید کند، صحنه ای که در دقیقه 18 رخ داد اما باعث ناامیدی ستاره ایرانی و هم تیمی هایش برای برد نشد.


کریستوف پلیسیر سرمربی آمیان در تشریح این صحنه گفت:« سامان کاشته زن اول تیم ما است. ضرباتی که او به توپ می زند واقعا دیدنی است درست مثل گلی که دو هفته قبل به سنت آتین زد. در این صحنه من ابتدا به امید گل شدن ضربه سامان آماده شادی شدم درست مثل همه تماشاگران حاضر در استادیوم اما بدشانسی اجازه گل شدن این ضربه دیدنی را نداد گرچه زیبایی آن کم از یک گل نداشت».

 

1340205


در نیمه دوم اما اوج عملکرد ستاره ایرانی با دو پاس گل دیدنی از جناح راست و نقطه کرنر به چشم آمد. پاس های طلایی که تحلیل گر سایت ligue1 فرانسه از آن به عنوان اعجاز سامان قدوس در آمیان نام برد و نوشت:« هوش بالا در بازیخوانی نشان داد سامان قدوس علاوه بر ضربات فوق العاده و شم گلزنی بالا از قابلیت های بیشتری نیز برخوردار است. روی گل اول این تیم به رن دیدی که قدوس از بازیخوانی نسبت به هم تیمی های خود داشت واقعا فوق العاده بود».


این سایت در پایان از سامان قدوس به عنوان بهترین بازیکن این دیدار نام برد و نوشت:« سامان بازیکنی متولد در سوئد اما با ملیتی ایرانی یکی از خطرناک ترین و ویرانگرترین مهاجمان حال حاضر لاشامپیونه است. او تهدیدی بزرگ برای هر ساختار تدافعی است و این موضوع را صبری لاموشی و شاگردانش بعد از ناکامی در مهار او بهتر از هر کسی دیگری درک می کنند».

 

1340204


پیش از این بازی سایت فرانس فوتبال نیز در گزارشی به بررسی روند پیشرفت خرید جادویی پلیسیر در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی پرداخته بود، جایی که به اذعان این سایت معتبر و پرمخاطب قدوس از فروش موبایل در مغازه ای کوچک در زادگاهش حالا به بازیکنی تبدیل شده است که بعد از زلاتان ایبراهیموویچ سرشناس به عنوان سومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال سوئد راهی باشگاهی در فرانسه شده است.


کریستوف پلیسیر سرمربی آمیان در پایان بازی در گفتگو با رسانه های فرانسوی به تمجید از هنرنمایی ستاره ایرانی خود پرداخت و گفت:« قدوس از آن دست بازیکنانی است که برای هر بازی یک سورپرایز ویژه برای تیم و طرفداران دارد. روزی که موفق به خرید او شدیم واقعا یکی از بهترین روزهای من در آمیان بود چون شک نداشتم صاحب بازیکنی شدم که می تواند در این فصل ما را در بازی های بزرگ و سنگینی که پیش رو داریم نجات بدهد».

 

1340202


با میانگین امتیاز بالایی که سامان قدوس در بازی آمیان با رن کسب کرد و عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد بدون شک ستاره ایرانی یکی از کاندیداهای اصلی حضور در تیم منتخب هفته هفتم لاشامپیونه خواهد بود، ترکیبی که تا عصر امروز منتشر می شود بلکه افتخاری جدید نصیب سامان در آستانه حضور دوباره در اردوی آماده سازی تیم ملی ایران برای جام ملت های آسیا شود.


قدوس عصر روز یکشنبه در ادامه بازی های لاشامپیونه در هفته هشتم با آمیان میهمان کان خانه بود، جنگی میان دو همسایه در جدول که برتری در آن می تواند زمینه فرار از جمع تیم های انتهای جدول را فراهم کند. بعد از این بازی ستاره ایرانی فرانسه را به مقصد تهران ترک و به جمع ملی پوشان اضافه خواهد شد تا برای دو بازی تدارکاتی روزهای 20 و 24 مهرماه با رقبای آفریقایی و بولیوی آماده شود.

 

دیدگاه‌ها