کد خبر : 1557344 | 06 مهر 1397 ساعت 22:15 | 165.4K بازدید | 0 دیدگاه

روایت تصویری عکاس ورزش سه از سوپرکلاسیکو

بی‌رحمی داوری که از دربی متنفر است!

حتی اگر بدون گل و دور از حد نهایی انتظارات ؛ اما بازهم دربی دربی است . جایی برای عکس های ماندگار . امیرحسین خیرخواه ده تصویر خاص این بازی را برای شما انتخاب کرده است .

بی‌رحمی داوری که از دربی متنفر است!

 

به گزارش "ورزش سه"، از جنب و جوش دائمی وینفرد شفر تا قاطعیت بی رحمانه علیرضا فغانی، از سعی و تلاش گلرها برای کلین شیت تا مدافعانی که همه توش و توان خود را برای مهار مهاجمان خرج کردند، در قابی که ده ها عکاس حاضر در ورزشگاه آزادی برای آنها بسته بودند ثبت شده و جاودانه خواهد شد. عکس ها همیشه جذابتر و ماندنی ترند، از هر کلمه و شرح و ویدئویی. اگر چنین نظری ندارید از اولین عکاس دم دست خود سوال کنید!


این شما و این هم 10 عکس برگزیده سوپرکلاسیکوی هشتاد و هشت؛

 

1- آقای فغانی، ستاره سپیدپوش
خطای طارق همام روی حسین ماهینی و مصدومیت شدید مدافع پرسپولیس خیلی زود تبدیل به بحث برانگیز ترین صحنه دربی شد. در این صحنه پرسپولیسی ها به دنبال جریمه هافبک عراقی بودند اما اعتراض همراهان برانکو روی نیمکت آنچنان با واکنش فغانی توام شد که هر دو نیمکت ماست ها را کیسه کردند! علیرضا فغانی حتی اگر روز خوبی را پشت سر نگذاشته باشد تنها داوری است که قد و قواره اش برای سوت زدن دربی مناسب است. اگرچه او دیگر نمی خواهد این دربی را سوت بزند و از آن به واسطه واکنش هوادارانش متنفر است.

 

 

2-  یکی از صدها پرش
لحظات بسیاری از دربی هشتاد و هشت روی هوا و نبرد سرزنی دو تیم همراه بود. در این صحنه روح‌الله باقری، مهاجم سابق خونه به خونه بابل بعد از چند بازی  نیمکت‌ نشینی با ورود به ترکیب اصلی استقلال اولین دربی خود را تجربه کرد که با کمترین اثر از او همراه شد. او که پشت سر مرتضی تبریزی به عنوان دیگر خرید جدید آبی‌ها در خط هافبک قرار گرفته بود، نتوانست درخشش قابل انتظار هواداران این تیم را به جا بگذارد و با نمایش خوب کمال کامیابی‌نیا کاملا کنترل شد تا در نهایت نیز شفر او را از زمین خارج کند. تنها حرکت قابل دفاع این بازیکن یک قیچی به سمت دروازه پرسپولیس بود که البته گلر ملی پوش پرسپولیس زحمت زیادی برای مهارش نداشت.

 

 

3- سوت و دست، ابزار شفر کنار خط:
تماشای وینفرد شفر کنار خط همیشه جذاب است. او یکی از پرجنب و جوش ترین هاست و در طول مسابقه یکسره مشغول فشار به داور و حمله وران تیم خودی است. از شفر، سوت های دو دست، صورت گل انداخته و موهای پریشان و البته حنجره پر از صدایش تصاویر زیادی موجود است اما این یکی با همه آنها فرق دارد. او مثل یک مهاجم در حال فرار از کمند مدافعین است!

 

 

 

4- تشویق مداوم مرد با تجربه:
در یکی از معدود موقعیت‌های نیمه اول احمد نوراللهی با دریافت پاس خوب از بشار رسن و نفوذ به محوطه جریمه استقلال زمینه یک موقعیت حساس را فراهم کرد و ضربه نسبتا سنگینی را به سمت دروازه شلیک کرد که مهدی رحمتی با یک واکنش خوب و با پا توپ را در اختیار گرفت و موقعیت خطرناک پرسپولیسی‌ها را خنثی کرد.  این شاید بهترین عکس دربی هشتاد و هشت است. لحظه ای که گلر باتجربه آبی ها راضی از واکنش خود، تشویق را حق مسلمش می‌داند.

 

 

5- بعد از آن دریبل عجیب و غریب
نوراللهی عجیب ترین تکنیک و دریبل دربی را به نام خود ثبت کرد. اینکه او چگونه از سد مدافع چپ استقلال عبور کرد در این تصویر ثبت نشده اما احمد با شوق و ذوق و با دو پایی که از سطح چمن ارتفاع گرفته به دنبال پایان کار است اما همانطور که می‌دانید این گل هرگز به ثمر نرسید.

 

 


6-  چرا بطری ها را می ریزید تو دربی ها!؟
هواداران همیشه با پادرمیانی ستاره ها از کارهای ناشایست خود دست بر میدارند اما چرا باید کار به اینجا برسد. آقاجان بطری ها را توی دربی ها نریزید!

 

 

7- DON’T  TOUCH ME به وقت دربی:
شجاع خلیل‌زاده بعد از مصدومیت حسین ماهینی به سمت راست خط دفاعی منتقل شد تا پست جدیدی را تجربه کند. اما او در این صحنه و در حالی که داور خطای او را اعلام کرده بود توپ را در دست داشت و از طرف دیگر علی کریمی هم قصد داشت توپ را از او بگیرد اما شجاع از کوره در رفت و به کریمی گفت که به او دست نزند ! او از این فعل امری قبلا در بازی پرسپولیس و السد استفاده کرده بود. پس یادتان باشد هرگز به شجاع دست نزنید.

 

 

8- بدشانسی کمال در ثبت گل سه امتیازی:
تیم پرسپولیس تهران در یکی از معدودترین فرصت‌هایی که در نیمه دوم به وجود آمد صاحب فرصتی از روی ضربه کرنر شد که بشار رسن پشت آن ایستاد. هافبک عراقی پرسپولیسی‌ها سانتر دقیقی را بر روی دروازه انجام داد و کمال کامیابی‌نیا با حضور به موقع خود توانست ضربه سری را روانه دروازه کند اما این فرصت خطرناک هم از کنار دروازه به بیرون رفت تا شماره یازده پرسپولیسی‌ها مهمترین گل این سال های خود را به ثمر نرساند.

 

 

9- روز عالی منتظری در قلب دفاع:
می‌توان زوج منتظری – سهرابیان را سورپرایز شفر برای دربی دانست. زوجی که تا به الان مورد آزمایش جدی قرار نگرفته بود و دربی بهترین فرصت برای آن‌ها بود. اما منتظری با استفاده از تجربه خود بیشتر توپ‌های بلند ارسالی از سوی پرسپولیس را قطع کرد  و با حضور به موقع خود عمق دفاع آبی‌پوشان را پوشش داد و دربی درخشانی  را پشت سر گذاشت.

 

 

10- بیرانوند، فرمانده هوایی پرسپولیس در دربی:
علی بیرانوند در دربی نمایش ویژه ای داشت؛ شجاع، مطمئن، باهوش و البته با اعتمادبنفس قابل توجه. همانطور که از او انتظار می رود. شاید گلرهای دیگر هم با این حقیقت کنار آمده باشند که بیران اکنون بهترین گلر ایران است و رقابت با او نیاز به تلاش و تمرین و استعداد عجیب و غریب دارد. تازه تمرکز را هم به این ماموریت اضافه کنید. چیزی که بیرانوند به شدت به آن مجهز شده اگرچه برای دروازه بان ها هر 90 دقیقه یک امتحان تازه است.

 

دیدگاه‌ها