کد خبر : 1558132 | 10 مهر 1397 ساعت 10:20 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

هزینه ها چند برابر؛ اما بودجه کشتی نصف شده است

برزگر: کمکی نشود، با تیم ناقص به جهانی می رویم

عضو شورای فنی تیم های کشتی آزاد گفت: برخی دوستان بهتر است نزدیک مسابقات جهانی بگذارند سر مسئولان کشتی به کار خودشان باشد.

برزگر: کمکی نشود، با تیم ناقص به جهانی می رویم

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که حدود ۲۰ روز تا آغاز رقابت های جهانی کشتی ۲۰۱۸ به میزبانی مجارستان باقی مانده، فدراسیون کشتی به دلیل گرانی ارز و مشکلات اقتصادی برای اعزام تیم کامل به مشکل بر خورده است.


این در حالی است که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همواره معتقد بودند فدراسیون کشتی بیشترین بودجه را در بین فدراسیون های ورزشی در اختیار دارد.


منصور برزگر، عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در این باره به "ورزش سه" گفت: کشتی پرافتخارترین تیم کاروان ورزشی ایران درتمامی بازی های آسیایی از جمله مسابقات جاکارتا 2018 است.


وی افزود: جای تعجب است که فدراسیون کشتی را پرهزینه ترین می نامند؛ در حالی که کشتی پرافتخارترین رشته ورزشی در بازی های آسیایی است و همیشه با مدال های طلایش کمک حال ورزش کشور بوده است و در همین جاکارتا ۲۵ درصد مدال های طلا را کسب کرد.


برزگر ادامه داد: دوستان در کمیته ملی المپیک نشستند و تصمیم گرفتند که برای بودجه فدراسیون‌ها سقف و کف تعیین کنند. سقف این بودجه ۲ میلیارد تعیین شد؛ اما این عادلانه نیست. رشته‌ای که چند ورزشکار محدود به بازی‌های آسیایی می‌فرستد، ۷۰۰ میلیون می‌گیرد؛ اما کشتی که ۱۲ نفر اعزام می‌کند، باید ۲ میلیارد بگیرد.


نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان با ابراز امیدواری برحل مشکل اعزام تیم های ملی کشتی به رقابت های جهانی بزرگسالان و زیر 23 سال تصریح کرد: تا جایی که می دانم کمیته المپیک 2 میلیارد بودجه به همراه حدود 650 میلیون هزینه اعزام و پاداش ها به کشتی پرداخت کرده است و هیچ رقم دیگری چه مستقیم و چه غیر مستقیم تا کنون به این رشته پرداخت نشده است که این رقم نسبت به المپیک ریو علیرغم  چند برابر شدن هزینه ها نصف شده است. اگر به کشتی کمک نشود در نهایت ناچار هستیم با ترکیب ناقص راهی هر دو رقابت بزرگسالان و امیدهای جهان شویم.


مدیر و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: برخی دوستان بهتر است نزدیک مسابقات جهانی بگذارند سر مسئولان کشتی به کار خودشان باشد.

دیدگاه‌ها