کد خبر : 1558879 | 13 مهر 1397 ساعت 15:04 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

ژاپن و نیوزلند و لیتوانی مدعی میزبانی فوتسال 

رقبای نهایی ایران برای میزبانی جام جهانی 2020

تاکنون تصمیم اصلی برای انتخاب کشورمان میزبان رقابت های جام جهانی فوتسال 2020 گرفته نشده است.نایب رئیس فدراسیون می گوید ایران اصلی ترین نامزد این بازی هاست.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پیش از این نمایندگان فیفا برای بررسی شرایط کشورمان برای قبول میزبانی رقابت های جام جهانی فوتسال 2020 به ایران آمده بودند هنوز خبر جدیدی در این باره منتشر نشده است و تنها نایب رئیس فدراسیون فوتبال عنوان می کند نامزدهای دیگر برای دریافت این میزبانی ضعف های عمده ای دارند و به همین دلیل ایران اصلی ترین نامزد دریافت میزبانی ایت رقابت هاست. 


سه کشور ژاپن، نیوزلند و لیتوانی رقبای اصلی ایران در به دست آوردن این میزبانی هستند و البته در این میان ضعف هایی نیز نسبت به ایران دارند. ژاپنی در همان سال باید المپیک 2020 را برگزار کنند و این ممکن است از تمرکز این کشور برای میزبانی درست از این بازی ها کم کند. از طرفی مهم ترین ایراد کشور نیوزلند نیز در مصافت زیاد آن با دیگر کشورهای دنیاست که به احتمال قوی برای آنها دردسیرساز خواهد شد. 


علی کفاشیان در این باره می گوید: ایران آمادگی کامل و بایسته برای میزبانی جام جهانی فوتسال 2002 را دارد. ریاست فدراسیون فوتبال در سفر اخیر به زوریخ برای حضور در کمیته مسابقات فیفا، نشستی با آقای اینفانتینو داشتند و در این نشست آقای تاج به صورت مفصل پیرامون موضوع میزبانی ایران در جام جهانی فوتسال با رییس فیفا صحبت کردند.


بحث انتخاب میزبان جام جهانی فوتسال در سال 2020 در نشست آتی هیات رییسه فیفا که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و تصمیم قطعی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها