کد خبر : 1560354 | 19 مهر 1397 ساعت 12:36 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

من اهل منطق هستم نه دعوا 

ناظم الشریعه: برای بازی با برزیل التماس هم کردم

سفر تیم ملی فوتسال ایران به برزیل برای انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی این کشور لغو شده، دراین بین واکنش خونسردانه ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی خشم برخی از منتقدین را برانگیخته است.

ناظم الشریعه: برای بازی با برزیل التماس هم کردم 

به گزارش "ورزش سه"، این منتقدین می گویند اگر به جای ناظم الشریعه، کی روش سرمربی تیم ملی فوتسال بود فدراسیون فوتبال از هر طریقی که شده بلیت سفر بچه های فوتسال به سرزمین قهوه را تهیه می کرد تا در نهایت تیم راهی شود و این بازی بزرگ را از دست ندهد. به همین بهانه دقایقی با سرمربی تیم ملی فوتسال گفتگو کردیم که در زیر می خوانید: 


* آقای ناظم الشریعه، قطعا لغو بازی دوستانه با تیم ملی برزیل خبر ناراحت کننده ای برای همه خانواده فوتسال بوده است.


دقیقا همین طور است. بازی با برزیل از جمله بازی هایی است که به سختی ردیف می شود. شما اگر خواهان برگزاری بازی دوستانه با برزیل باشی باید از مدت ها قبل برنامه ریزی کنی. شاید یک سال قبل. از سویی خیلی از تیم ها برای بازی با برزیل دست به جیب می شوند درحالی که ما قرار نبود پولی بدهیم. 


خب خبر لغو این بازی برای من به عنوان سرمربی تیم ناراحت کننده بود چون برای برگزاری این بازی از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده بودم. سودمندی این بازی برای من و تیم ملی فوتسال این قدر زیاد بود که قابل وصف نیست. 


با این حال امیدوارم برزیلی ها سفر خود را به تهران لغو نکنند و آنها برای انجام بازی دوستانه با ما به تهران بیایند. مهم تر از رفتن ما آمدن آنهاست. 

 


* برخی از منتقدین می گویند اگر سرمربی تیم ملی فوتسال یکی جای کی روش بود دعوا می کرد و در نهایت تیم راهی برزیل می شد. 


من قابل قیاس با کی روش نیستم. کارلوس در رئال بوده و من زیر زمین (با شوخی). واقعیت این است که فدراسیون فوتبال خودش 6 ماه پیش پروتکل همکاری با فدراسیون فوتبال برزیل را امضاء کرده بود و به دنبال این بود که بازی برگزار شود. از سویی من هر کاری که لازم بود برای برگزاری این بازی دوستانه انجام دادم. این را می تواند رئیس فدراسیون فوتبال، آقای کفاشیان و هم چنین آقای ترابیان شهادت بدهند. من حتی برای برگزاری این دیدار التماس کردم. اما در نهایت تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال است و آنها اعلام کردند به دلیل مشکلات مالی اعزام تیم برایشان مقدور نیست. من به عنوان سرمربی تیم وظیفه ام برنامه ریزی برای تیم است. اینکه تمرینات به خوبی برگزار شود و تیم برای بازی آماده باشد. من که قدرت اجرایی ندارم تا حتما تیم ملی را به برزیل می بردم. حتما فدراسیون فوتبال مشکل داشته که در نهایت تیم اعزام نشده. شاید گفتن برخی چیزها برای عموم به صلاح نباشد اما وقتی فدراسیون فوتبال خودش قرارداد بازی را امضاء می کند حتما به دنبال اعزام تیم بوده است. 


من حرف هایم را در اوج آرامش به فدراسیون فوتبال زدم. حتی مثال اسپانیا را هم برای آنها آوردم که همکاری ما با آنها خوب پیش نرفت و امروز تن به برگزاری بازی دوستانه نمی دهند. گفتم اگر به دنبال بزرگی در فوتسال هستیم باید هزینه کنیم و با تیم های بزرگ بازی کنیم. الان هم تنها چیزی که می توانم بگویم این است که امیدوارم این مشکلات فقط برای تیم ملی فوتسال نباشد. 

 


* دیدگاه منتقدین این طور است که می گویند اگر شما این قدر خونسرد نبودید فدراسیون فوتبال به راحتی این سفر را لغو نمی کرد.

 

ببینید من نمی توانم به جای یک مربی دیگری باشم و ادای او را دربیاورم. هر کسی مرام و مسلک خودش را دارد. من برای برگزاری این بازی هر کاری لازم بود انجام دادم. دعواهایم را هم کردم اما همان طور که اشاره کردم فدراسیون فوتبال در این زمینه تصمیم گیرنده است. البته انتقادهایی که از سوی پیشکسوتان می شود را به جان می خرم. مثل آقای شمس، آقای شمسایی. من بامنطق پیش می روم و تا به امروز هم در پیشبرد برنامه هایم موفق بوده ام و از این پس هم با همین روند جلو خواهم رفت. من هر کاری که لازم بود و هر صحبتی که می شد انجام دادم اما همان طور که اشاره کردم قدرت اجرایی ندارم.حتی در سفر آقای تاج به شیراز برای شرکت در مجمع عمومی هیات استان فارس خدمت ایشان رفتم و درمورد اهمیت این بازی حرف زدم. و باز تکرار می کنم از یک هفته قبل در فدراسیون فوتبال بودم و هر کاری احساس می کردم که لازم است انجام دادم اما من فقط سرمربی تیم ملی هستم. خب فکر می کنید بهتر است در این کش و قوس من دعوا کنم تا جو بهم بریزد و تیم ملی فوتسال دچار حاشیه شود؟ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ به اعتقاد شما برای پیشبرد برنامه ها باید دعوا کرد؟ آیا ما با دعوا کاری کردیم که کف پوش سالن تمرین که تاریخ استفاده از آن به ده سال پیش برمی گشته عوض کردیم؟ آیا ما با دعوا امکانات را برای تیم ملی فوتسال در کمپ تیم های ملی مهیا کردیم و کارنامه ما در سال های اخیر با دعوا به دست آمده است؟ اصلا و ابدا نمی خواهم بگویم فدراسیون فوتبال برای فوتسال همه کار کرده است. اما مهم تر از دعوا کردن کار برای فوتسال است. 


* ظاهرا خیلی دل پری دارید؟ 


من 20 سال است که در این فوتسال هستم وهمه من را می شناسند. بعضی ها می گویند چون می ترسد پستش را از دست بدهد این طور رفتار می کند! نه این طور نیست. رفتار ما حاصل دیدگاهم است و قرار نیست همه دیدگاه ها یک جور باشد. من برای به ست آوردن این پست با هیچ کس لابی نکردم. خدا به من کمک کرد و کار را دراین سال ها بدون حاشیه پیش بردم. این کارنامه باور کنید کارنامه من نیست و من به تنهایی هیچ کاری نمی توانم انجام بدهم. مربیان باشگاهی کمک کردند و من تنها بچه ها را مدیریت کردم و یک هارمونی و هماهنگی بین آنها برقرار کردم. می گویند تیم ملی فوتسال همیشه خوب بوده. آیا مگر در گذشته بد بوده؟ مگر تیم ملی در گذشته بازیکنان ارزشمندی چون حیدریان و شمسایی و چند بازیکن خوب دیگر را نداشته. ما با تیم ب در بازی های تورنمنت تبریز حاضر شدیم و در برابر ژاپن قهرمان آسیا بازی کردیم. در برابر اوکراین یکی از تیم های خوب دنیا که بازی را بردیم گفتند تیم جوان نیست. آیا تیمی که میانگین سنی اش 24 تا 245 است جوان نیست؟ ما بازیکن 20 ساله هم در ترکیب داشتیم. اصغر حسن زاده ما در سن 31 سالگی بهترین بازیکن آسیا می شود.اکنون 70 بازیکن ملی داریم و تیم امید ما هم روند خوبی را در پیش گرفته است. من همیشه کار خود را در آرامش پیش برده ام و سعی می کنم با همه منطقی گفتمان کنم. آیا شما در سال های اخیر یک حاشیه از تیم  ملی دیده اید؟ مگر تیم ملی فوتسال در سال های اخیر نتیجه نگرفته است؟ خب پس چه نیازی به دعوا کردن است؟

 

دیدگاه‌ها