کد خبر : 1560511 | 20 مهر 1397 ساعت 11:00 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

دویدن با دستگاه تنفسی یک غریبه 

تیم ملی «امید به زندگی» در بهشت ایران

تیم ملی پیوند اعضای ایران برای حضور در رقابت های جهانی که سال آینده اردوی آماده سازی اش را در شهر رامسر برگزار کرده است.

تیم ملی «امید به زندگی»  در بهشت ایران 

به گزارش" ورزش سه"  دور از هیاهوی دنیای حرفه ای فوتبال، تبلیغات و حواشی مربوط به آن اینروزها تیمی از ایران در حال آماده سازی برای حضور در رقابت های جهان است. تیم ملی پیوند اعضا که چهره های سرشناسی از فوتبال ایران در آن به عنوان مربی و بازیکن حضور دارند. در رامسر که اینروزها مثل بهشت، زیبا است ، بازیکنانی با سنین و شرایط مختلف در کنار هم تمرین می کنند. از ملی پوش سابق تیم ملی تا نوجوان هفده ساله با استعداد در کنار هم تمرین می کنند و وجه مشترک همه آن ها ردپای تیغ جراحی است که روی بدن آن ها خودنمایی می کند. آنچه این افراد متضاد را درکنار هم جمع و تبدیل به یک تیم کرده است عضوی است که از یک بدن دیگر به بدن آن ها پیوند خورده است.


جی پی اس ها چه چیزی را نشان می دهند


آنچه برای اعضای تیم ملی پیونداعضا اهمیت دارد حفظ سلامت بازیکنان است. واقعیت این است که بازیکنان تیم پیوند اعضا هرکدام عضوی پیوندی در بدنشان دارند، برخی کلیه، برخی کبد و برخی دستگاه تنفسی مثل شش ها یا ریه شان را از شخص دیگری گرفته و به اصطلاح عضو جدید را به بدنشان پیوند زده اند. از همین رو از روزگذشته  جی پی اس های مربوط به عملکرد بازیکنان رسید علی چینی و دستیارش ناصرشیردل و آنالیزور تیم  با دقت اطلاعات مربوط به جی پی اس ها را بررسی کردند تا ضمن آگاهی از وضعیت فنی ، از وضعیت جسمانی بازیکنان هم با خبرشوند. 

 

1344319


تیم ملی پیوند اعضا


تیم ملی پیوند اعضا تیمی است که زیر نظر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری های خاص فعالیت می کند. این تیم همانطور که از اسمش برمی آید متشکل از بازیکنان و کادرفنی است که هرکدام به دلیلی عمل پیوند عضو را انجام داده اند. سرمربی این تیم علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال و تیم ملی ایران است. او خودش یکی از کسانی است که سال ها قبل عمل پیوند کلیه را انجام داده است. کمکهای  او ناصرشیردل و صالح  مصطفوی هستند. شیردل هافبک سرشناس فوتبال ایران و تیم های برق شیراز، پیکان و استقلال اهواز در دهه های هفتاد و هشتاد که در زمانی بازی اش در زمین فوتبال به خاطر شباهتش به خوان سباستین ورون و البته توان فنی اش مورد توجه بود. احسان وجدی مربی دروازه بان های تیم ملی پیوند اعضا هم سابقه مربیگری در تیم های راه آهن و شیرین فراز کرمانشاه را دارد. صالح مصطفوی نیز آنالیزور تیم ملی در دوران کارلوس کی روش، دستیار منصوریان در استقلال و با سابقه دستیاری والترزنگا در العین دیگر دستیار علیرضا منصوریان است.
در این تیم چهره های سرشناس دیگری هم حضور دارند. وحید مظاهری بازیکن سابق تیم های پاس و ذوب آهن و تیم ملی کاپیتان تیم پیوند اعضای ایران است. حسام فتاحی بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان نیز یکی از کسانی است که به دلیل پیوند مغز استخوان فوتبال حرفه ای را کنار گذاشت اما اکنون یکی از ستاره های تیم پیوند اعضای ایران است. 

 

1344320


مسابقات جهانی


این اولین دوره است که فوتبال به طور رسمی در مسابقات جهانی پیوند اعضا وجود دارد. مسابقات جهانی پیوند اعضا سال 2019 در شهر نیوکاسل انگلستان برگزار خواهد شد و قرار است برای اولین بار به طور رسمی فوتبال هم به مسابقات اضافه شود. کاروان ایران در سه دوره قبل این مسابقات در رشته های مختلف شرکت کرده و حتی رتبه چهارم را در رقابت های آرژانتین در مجموع تیمی به دست آوردند. با این حال با وجود آنکه هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما این احتمال هست که در اولین دوره مسابقات فوتبال، بازی ها به صورت 6 به 6 برگزار شود اما این موضوع باعث شده که به دلیل استقبال ویژه ای که در بخش فوتبال پیوند اعضا شده ، کشور ایتالیا اعلام کند که یک دوره مسابقات جهانی فوتبال با همان فرمت حرفه ای 11 به 11 و استانداردهای مربوط به فوتبال ، در سال 2010 برگزار خواهد کرد.

 

1344321


ایران؛ امید قهرمانی


تفاوت هایی میان کاروان اعزامی تیم ایران به مسابقات جهانی و دیگر کاروان ها وجود دارد. در کشورهای دیگر و براساس قوانین مسابقات کسانی که عضوی هم اهدا کرده اند حضور دارند اما در تیم های ایرانی و تیم فوتبال پیوند عضو تنها کسانی هستند که عضو اهدایی را گرفته اند. با این وجود اما همانطور که دیگر تیم های ایرانی در دوره های قبل توانستند نتایج خوبی بگیرند و با توجه به اینکه سرمربی و کادرفنی حرفه ای و بازیکنانی مثل وحید مظاهری و حسام فتاحی با سابقه بازی در سطح اول فوتبال ایران، برادران طهماسبی و دیگر استعدادهای حاضر در این تیم به نظر می رسد تیم ملی ایران چه در رقابت های 6 به 6 و چه در فرمت استاندارد 11 به 11 می تواند یکی از امید های قهرمانی باشد.

 

1344323

 

این سومین اردوی تیم ملی پیوند اعضا است که تا زمان آغاز مسابقات جهانی به تناوب برنامه های آماده سازی اش را انجام می دهد. در حال حاضر این تیم در اردوگاه شهید چمران رامسر و زیر نظر علی چینی و دستیارانش تمرین می کند و بعد از آن دور جدید تمرینات در تهران پیگیری خواهد شد.

 

1344322

دیدگاه‌ها