کد خبر : 1561345 | 23 مهر 1397 ساعت 18:55 | 70.8K بازدید | 0 دیدگاه

جیب خالی استقلال برای بستن یک پرونده بزرگ؛

بویان در موقعیت پئیچ؛ فتحی، افشارزاده می شود؟

سرپرست باشگاه استقلال در موقعیت بسیار حساس و کلیدی قرار دارد و باید هر چه سریعتر برای بستن پرونده بویان اقدام کند.

بویان در موقعیت پئیچ؛ فتحی، افشارزاده می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، پرونده پرو پئیچ یکی از مهم ترین پرونده هایی بود که باعث شد انتقادات زیادی نسبت به کادر مدیریتی پیشین استقلال شکل بگیرد.


این مهاجم کروات در شرایطی از ایران رفت که بخشی از مطالبات سال اول و کل قرارداد سال دوم خود را طلب داشت و در زمان خروج از ایران از مسئولان استقلال خواست تا با پرداخت معوقات، به این قرارداد خاتمه دهند.


موضوعی که با سهل انگاری مسئولان وقت استقلال همراه شد تا پرونده ای که تقریبا با 30 هزار دلار مختومه می شد، حالا بیش از 300 هزار دلار برای آبی ها هزینه داشته باشد. استقلالی ها در جریان این پرونده تلاش کردند با یک وکیل ایتالیایی و از طریق دادگاه عالی ورزش رای را به نفع خود تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد تا جریمه سنگینی برای استقلال لحاظ شود.
با گذشت یک سال از این موضوع و در روزهایی که استقلال در تدارک پرداخت این جریمه از محل درآمدهای خود در فیفا است و ضررهای به دست آمده از یک سهل انگاری را لمس می کند، چنین پرونده ای در حال تکرار شدن است.


بویان، پرو می شود؟
بویان نیم فصل گذشته با قراردادی نزدیک به 250 هزار دلار به استقلال آمد. قراردادی قابل توجه برای یک سال و نیم که البته خیلی زود به پایان خود رسید و با توجه به کیفیت فنی این بازیکن، شفر او را برای ادامه فصل نخواست.


البته بویان نیز در این میان تمایلی برای حضور در ایران نداشت و در ابتدای حضور در ایران و با توجه به مصدومیت زودهنگام هرگز نتوانست خود را با ایران وفق داده و کیفیت فنی خود را به نمایش بگذارد.
این بازیکن مقدونیه ای نیز مانند پئیچ کروات به دنبال بستن پرونده حضور خود در ایران با دریافت بخشی از قرارداد خود و معوقاتش است. مبلغی به مراتب کمتر از رقم باقی مانده قرارداد که در صورت پرداخت نشدن در کنار جریمه دیرکرد و هزینه دادگاه انضباطی افزایش چشم گیری خواهد داشت.


مدیران استقلال باید هر چه سریعتر با این بازیکن مذاکره کرده و پرونده حضور او در ایران را مختومه کنند تا یک جریمه سنگین دیگر برای استقلال ایجاد نشود اما در این میان مشکلات مالی آبی ها، دردسر ساز است.

 

1281325


استقلالی ها همین حالا برای هزینه های فصل جاری خود با مشکل بودجه رو به رو هستند و کسری بودجه قابل توجهی دارند و با توجه به افزایش هزینه ارزی، به سختی می توانند فصل را با موفقیت در مسائل مالی به پایان برسانند و به همین دلیل است که مختومه کردن این پرونده، موضوعی دشوار و پیچیده است.


درآمدهای استقلال در فیفا که به سختی به دست آمده البته هنوز به پایان نرسیده اما برداشت از محل این درآمدها موضوع دشواری است و همچنین جلب نظر بویان و توافق نهایی با این بازیکن نیز موضوع پر اهمیت دیگری است که مسئولان استقلال باید هر چه سریعتر برای نهایی شدن آن اقدام کنند.


تبدیل نشدن بویان به یک پئیچ جدید این روزها برای فتحی و همکاران او یک ماموریت بسیار مهم است و کادر مدیریتی استقلال باید با یک دیپلماسی قوی و البته جیبی خالی از پول به سراغ این هافبک مقدونیه ای بروند تا از تبدیل شدن او به یک معضل بزرگ جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها