کد خبر : 1561742 | 25 مهر 1397 ساعت 11:48 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

فرنگی‌کاران کم‌تجربه‌اند؛ اما همه به مدال فکر می‌کنند

اشکانی: قولی برای کسب طلا و رفتن روی سکو ندادم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: همه فرنگی کاران با این تفکر به مسابقات اعزام می شوند که روی سکو بروند و کسی قرار نیست زنگ تفریح حریفانش شود.

اشکانی: قولی برای کسب طلا و رفتن روی سکو ندادم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی دوشنبه هفته آینده راهی مسابقات جهانی بوداپست می شود تا حداقل از عنوان نایب قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند. علی اشکانی که بعد از بازی های آسیایی در آستانه برکناری هم قرار گرفت، با اعتماد فدراسیون همچنان به عنوان سرمربی این تیم را هدایت می کند.


شاید اگر سعید عبدولی را کنار بگذاریم، سایر ملی پوشان کشتی فرنگی همچنان کم تجربه در مسابقات جهانی به حساب می آیند. با این حال همواره از کشتی ایران در سطح جهان انتظار زیاد می رود و علی اشکانی هم به خوبی از این موضوع باخبر است.


بعد از کش و قوس های فراوان ترکیب نهایی فرنگی کاران اعزامی به مجارستان مشخص شده و تمرینات نهایی در خانه کشتی در حال برگزاری است.


در همین راستا با علی اشکانی همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 


خوشحالم که تیم کامل اعزام می شود


تمرینات نهایی خود را در تهران سپری می کنیم و  دوشنبه هفته آینده اعزام خواهیم شد. خدا را شکر می کنم که در نهایت قرار است تیم به صورت کامل اعزام شود و امیدوارم کارها به صورت خوبی در روزهای آینده هم طی شود. کشتی گیران به فکر تمرین هستند و دیگر زمان پرداختن به حاشیه ها نیست.

 


به غیر از عبدولی بقیه کم تجربه هستند


ما از سال قبل که کارمان را بعد از المپیک آغاز کردیم، خیلی از کشتی گیران تجربه اول خود را سپری می کردند. همین محمدعلی گرایی و حسین نوری که حالا برای خودشان مدعی هستند، در اولین تجربه شان به مدال رسیدند. در واقع همچنان می توانم بگویم به غیر از سعید عبدولی سایر نفرات کم تجربه و حتی بی تجربه هستند.

 


کسی قرار نیست زنگ تفریح باشد


کادرفنی با همکاری شورای فنی سعی کرد بهترین نفرات را انتخاب و آماده مسابقات کند. همه فرنگی کاران با این تفکر به مسابقات اعزام می شوند که روی سکو بروند و کسی قرار نیست زنگ تفریح حریفانش شود. ما از سال قبل برنامه جدیدی را استارت زدیم و خیلی متکی به چهره ها نیستیم. باید ترکیب المپیک ۲۰۲۰ را از دل همین مسابقات استخراج کنیم.

 

1345669


امیدوارم مسائل حاشیه ای پیش نیاید


امسال مسابقات جهانی با شرایط متفاوتی برگزار می شود و برخی از تغییر قوانین شرایط را دشوار کرده است. البته که شرایط برای همه تیم ها یکسان است و مطمئن باشید که ما هم دست و پا بسته نیستیم. اگر انشاالله مشکلات حاشیه ای و جانبی به وجود نیاید، ما یک جنگ تمام عیار را شاهد خواهیم بود که امیدوارم به موفقیت ختم شود.

 


اعتراض نفرات خط خورده، عجیب نیست


اگر کشتی گیری اعتراض دارد که چرا در ترکیب تیم ملی حضور ندارد، اتفاق عجیبی نیست. هر کدام از این نفراتی که هم اکنون در تیم ملی هستند، برخی از رقبای خود را کنار زدند. امثال یوسف قادریان و علی ارسلان هم اگر مجوز نمی گرفتند، اصلا نمی توانستند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حاضر شوند. اینکه یک کشتی گیر چند هفته مانده به مسابقات جهانی شکست می خورد و ضعف نشان می دهد، دیگر راهی برای شورای فنی باقی نمی گذارد که فرد دیگری را جایگزین کند. به همه پتانسیل های کشتی فرصت کافی داده شده و این نفرات برآیند آنها هستند.

 


قولی برای مدال طلا و رفتن روی سکو ندادم


من وعده ای برای اینکه حتما روی سکو برویم یا اینکه چند مدال بگیریم، ندادم. به هر حال اعضای شورای فنی خودشان در دل کار بودند و از شرایط باخبر هستند. نباید مسابقات جهانی را دست کم گرفت چون همه کشورها به بهترین شکل خودشان را آماده این رقابت ها کردند. من از کشتی گیران انتظار دارم در مسابقات جهانی خودشان باشند و فکر کنند که در ایران کشتی می گیرند. ما هدفمان این است که هم مدال طلا بیاوریم و هم در بخش تیمی روی سکو برویم؛ اما استرسی روی من نیست.

 


کشتی، تنیس نیست که برخورد نداشته باشد


کشتی ورزش پرخوردی است و امکان دارد برخی برخوردها بین نفرات ملی پوش هم به وجود بیاید. تیمی که به جهانی اعزام می شود، یکدست است و کسی با دیگری اختلاف ندارد. به هر حال تنیس بازی نمی کنند که برخوردی با هم نداشته باشند! با این حال معتقدم باید این فضا مدیریت شود چون از کشتی به عنوان یک رشته پهلوانی نام برده می شود. هیچ وقت به یک فوتبالیست پهلوان نمی گویند؛ پس کشتی گیران باید بیشتر مراقب باشند.

 

دیدگاه‌ها