کد خبر : 1562047 | 26 مهر 1397 ساعت 17:26 | 32.4K بازدید | 0 دیدگاه

کی‌روش فکر می‌کند تیم ملی برای خودش است؛

قلعه‌نویی: همیشه از ورود بانوان به استادیوم حمایت کردم

امیرقلعه نویی در کنفرانس خبری پیش از دیدار با نساجی به انتقاد شدید از رفتار کی روش و نحوه برنامه ریزی سازمان لیگ پرداخت.

قلعه‌نویی: همیشه از ورود بانوان به استادیوم حمایت کردم

به گزارش "ورزش سه", امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های سپاهان و نساجی در هفته نهم لیگ برتر در مورد دیدار برابر نساجی گفت: ما بازی سختی را در پیش خواهیم داشت. دو نگاه و دیدگاه متفاوت در بازی فردا خواهیم داشت. نساجی با دیدگاه تدافعی در میدان حاضر خواهد شد و ما نیز هجومی بازی خواهیم کرد. خوشحالم که در دیدار گذشته تا دقیقه 60 سپاهان‌گونه بازی کردیم اما متاسفانه علاوه بر اینکه توپ‌های‌مان به گل تبدیل نشد یک پنالتی را نیز برای ما نگرفتند. شاید حساسیت مسابقات لیگ کمتر از دیدار جام حذفی باشد و همین موضوع باعث شود بازیکنانم در دیدار فردا با آرامش بیشتری بازی کنند. خدا را شکر تیم ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد و در این مدت نیز سعی کردیم با وجود تعطیلی لیگ بازیکنان‌مان را در شرایط مسابقه قرار بدهیم. احتمالا در دیدار فردا مدافع راست خود را در اختیار نداشته باشیم اما حسن جعفری می‌تواند جایگزین خوبی برای مدافع راست ما باشد.


سرمربی تیم فوتبال سپاهان درخصوص کیفیت زمین چمن ورزشگاه نقش جهان عنوان کرد: کیفیت زمین نقش جهان از کیفیت خیلی از ورزشگاه‌ها بهتر است. خدا را شکر در بازی گذشته پنالتی کومان تبدیل به گل شد و بعد از آن این بازیکن روی زمین سر خورد. مشکل ورزشگاه نقش جهان زیرساختی است و کیفیت چمن به شرایط آب و هوا بستگی دارد. ممکن است بعد از سرد شدن هوا کیفیت زمین چمن نیز بهتر شود و این موضوع باعث شود تا دیگر بازیکنان لیز نخورند.


قلعه‌نویی درخصوص اینکه کیخسروی و عادلی دو دروازه‌بان تیم سپاهان در اردوی تیم امید حضور داشته اند و احتمال غیبت آنها در مسابقه فردا گفت: برای مسابقه فردا هر 4 دروازه‌بان ما در شرایط خوبی قرار دارد ضمن اینکه نیک‌پور نیز آینده درخشانی خواهد داشت. کیخسروی و عادلی نیز از سال گذشته شرایط بهتری را پیدا کرده است بابت این موضوع نیز به روی تابارز مربی دروازه‌بانان تیممان تبریک می‌گویم در حال حاضر گلرهای خوبی مانند نیازمند، اخباری و مظاهری در لیگ برتر حضور دارند و ما نیز از 4 دروازه‌بان آماده برخوردار هستیم.


وی در پاسخ به تاثیر وقفه طولانی‌مدت لیگ برتر روی کیفیت تیم‌ها عنوان کرد: وقتی این وقفه‌ها به خاطر فیفا دی باشد کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم اما قطعا هر وقفه‌ای روی تیم‌های باشگاهی تاثیر منفی خواهد گذاشت. یوفا در حال حاضر به خاطر بحث تبلیغاتی و درآمدزایی لیگ ملت‌های اروپا را راه‌اندازی کرده است اما شرایط قاره آسیا با اروپا متفاوت است. ما در قاره‌ای بزرگ حضور داریم و بعد مسافت مشکل بزرگی برای برگزاری مسابقات فوتبال است. در اروپا یوفا با برگزاری لیگ ملت‌ها به دنبال درآمدزایی است اما شرایط آسیا فرق می‌کند. اینکه تیم ملی برای دیدارهای دوستانه با چه تیم‌هایی بازی می‌کند باید از سرمربی آن سوال پرسیده شود اما چیزی که من می‌دانم وقفه‌های طولانی‌مدت لیگ به ضرر باشگاه‌ها خواهد بود.


سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: امیدوارم استادی پیدا شود تا برنامه‌ای تنظیم کند که لیگ ما تبدیل به دیگ نشود. این استاد امیدوارم برای تعطیلات 52 روزه آذر ماه، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. 40 سال است در فوتبال حضور دارم اما هیچگاه چنین برنامه‌ریزی‌ای ندیده بودم. شاید یک نفر پیدا شود تا تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهد که بتوانیم در تعطیلی برنامه مدرن لیگ شرایطی را ایجاد کنیم تا لطمه نبینیم. یکی از باسابقه‌ترین مربیان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر هستم اما در طی تمام سالیان مربیگری خود چنین برنامه‌ای را ندیده بودم. باید از مجید جلالی تشکر کنم که در تعطیلات لیگ دعوت ما را پذیرفت و برای بازی دوستانه در اصفهان حاضر شد. امیدوارم ما در تعطیلات آینده بتوانیم به تهران برویم تا با برگزاری دیدارهای دوستانه در شرایط مسابقه قرار بگیریم.


قلعه نویی با ادامه انتقاد از شرایط موجود افزود: تعطیلی پیش رو به هیچ عنوان به نفع فوتبال و باشگاه‌ها نیست اما ممکن است به نفع برخی از آقایان باشد. در دنیا همیشه مشاهده کرده‌ایم هر تیم ملی‌ای که موفق بوده به خاطر باشگاه‌های آن کشور این موفقیت را کسب کرده اما در ایران به هیچ عنوان به لیگ توجه نمی‌شود و ما فقط برای خودمان بازی می‌کنیم. متاسفانه روی باشگاه‌ها نگاه ملی وجود ندارد و تیم‌ها فقط برای دل خودشان در لیگ بازی می‌کنند.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که بهتر نیست برخی دیدارهای دوستانه تیم ملی در شهرستان‌ها برگزار شود گفت: قبلا برخی بازی‌های تیم ملی در شهرستان‌ها برگزار می‌شد در خاطرم هست که تیم ملی با قطر در تبریز بازی کرد. این پیشنهاد نیز پیشنهاد بسیار خوبی است اما در این 7،8 سال چه چیز تیم ملی درست بوده که حالا درخواست کنیم که تیم ملی در شهرستان بازی کند. در این سال‌ها به تیم‌ها، مربیان و مدیران ایرانی آیا غیر از توهین چیز دیگری گفته شد؟ در ازبکستان، مدیر تیم ملی از اردو اخراج شد آیا توهینی بالاتر از این وجود دارد؟ بررسی کنید چند مربی و مدیر در این چند وقت از تیم ملی اخراج شدند؟ با شخصیت چند مدیر بازی شده است؟ یکسری افراد که اخراج شده بودند بدون توجه به شخصیت خود باز هم در صدد کانال زدن و حضور در تیم ملی برآمدند. یکی از این افراد در قطر از تیم ملی اخراج شد اما مجددا تلاش کرد تا به تیم ملی بازگردد. به شخصیت بسیاری از افراد توهین شد اما برخی برای ماندن دست به خیلی کارها زدند.


سرمربی سپاهان با اشاره به اینکه در این مسیر تنها است، اضافه کرد: هفت سال است که یک تنه در حال مبارزه با آقایان هستم اما یک نفر پیدا نشد پشت من بایستد. چند روزنامه‌نگار و چند رسانه از من و صحبت‌هایم حمایت کردند؟ در راه مبارزه با این آقایان تنها هستم. در برنامه ورزش و مردم آقایان یک ساعت دروغ گفتند اما 5 دقیقه هم به من زمان ندادند. در مملکتی که اینگونه رفتارها وجود دارد باید توهین‌های آقایان را تحمل کنیم.


قلعه‌نویی با ابراز گلایه از علی پروین عنوان کرد: علی پروین بزرگ فوتبال ایران است اما من از او گلایه دارم. چرا فقط وقتی به استیلی توهین شد او به این قضیه ورود کرد؟ چرا در سالیان گذشته و هنگام توهین‌های گذشته، او ورود نمی‌کرد؟ 7 سال است با این گروه در حال مبارزه هستم و هزینه‌های زیادی نیز داده‌ام. یک سال در استقلال، تنها با 6 نفر کار کردم اما هیچکدام از پیشکسوتان استقلال از من دفاع نکردند. اگر هر بلایی سر ما بیاید حق ماست. اگر کادر فنی تیم ملی به استیلی توهین می‌کند به خاطر کم‌کاری‌های ما است. چرا مدیر رسانه‌ای تیم ملی باید خارج از ایران بیاید و مدیر اجرایی تیم ملی یک خارجی باشد؟ در خصوص این مسائل حرف هم بزنیم برای ما مشکل درست می‌کنند. زمان حضور من در استقلال 13 بازی را از رقبای خود جلو بودیم اما یا آن دیدارها را واگذار کردیم یا به تساوی رسیدیم. بعد از بررسی نیز مشخص شد رد پای دو بازیکن در این مسئله مشخص بوده اما کسی به آن توجه نکرد. چرا کمیته اخلاق و کمیته انضباطی هیچ ورودی به این پرونده نکردند و بعد از مدتی نیز این موضوع را بستند؟


وی با اشاره به اینکه توهین به استیلی باعث می شود در اینده شاهد توهین های دیگری باشیم، گفت: مطمئن باشید در روزهای آینده این آقایان 2،3 پله نیز بالاتر می‌روند و بعد از استیلی به کسان دیگری نیز توهین می‌کنند. وقتی در گذشته در مقابل رفتارهای این آقایان سکوت می‌کردیم حالا باید انتظار چنین رفتارهایی را نیز داشته باشیم. برخی از کسانی که از تیم ملی اخراج شدند برای بازگشت التماس کردند. معلوم است در این شرایط مدیر رسانه‌ای تیم ملی و مدیر اجرایی باید خارجی باشند. ما غیر از کی‌روش در ایران مربیان خارجی مانند ولاسکو، برانکو و کرانچار را نیز داریم اما هیچکدام از آنها مانند این آقا رفتار نمی‌کنند.


سرمربی تیم سپاهان با انتقاد از صحبت‌های کارلوس کی‌روش عنوان کرد: این آقا مدعی است تیم ملی برای اوست.  اگر اینگونه بخواهیم فکر کنیم سال 50 استادیوم آزادی را کس دیگری ساخته است. آیا باید الان ادعا کند استادیوم آزادی متعلق به اوست؟ این استادیوم با پول مردم ایران ساخته شده است. آقایان در این چند سال  200 میلیارد پول جابجا کردند و حالا مدعی هستند تیم ملی نیز برای آنهاست. از مسئولان فدراسیون تقاضا دارم قرارداد این آقا را رسانه‌ای کنند تا ما با مشاهده آن متوجه شویم آیا بندهایی مبنی بر توهین، جابجایی تیم و انتخاب مدیر رسانه‌ای برعهده ایشان است؟


قلعه‌نویی با درخواست از کمیسیون اصل 90 مجلس برای ورود به قرارداد کی‌روش تصریح کرد: چرا کمیسیون اصل 90 همانطور که قرارداد ما را نشان داد به قرارداد کی‌روش ورود نمی‌کند؟ شاید قرارداد کی‌روش از بندهایی تشکیل شده که او اجازه توهین و هرگونه رفتاری را با ما دارد. ما نیز متوجه شویم اگر واقعا چنین بندهایی وجود دارد مقابل او تمکین کنیم. آقایان ایرانی در حال خوار شدن است. این آقا مجید صالح و علی کریمی را از تیم ملی بیرون کرد اما هیچکسی حمایت نکرد. در حال حاضر نیز کار نه دست وزیر ورزش است و نه رئیس فدراسیون بلکه همه کاره این آقاست.


وی ادامه داد: هفت سال با این آقا مبارزه کردم اما مافیای رسانه‌ای ایشان خیلی قوی‌تر از من است. هیچکسی اندازه من سابقه مربیگری در آسیا را ندارد. باید اعلام کنم در حال حاضر تیم‌های باشگاهی عربی به دلیل استفاده از بازیکنان خارجی چند میلیاردی از تیم‌های ملی این کشورها قوی‌تر هستند. در این شرایط همچنان سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 4 تیم است (1+3)‌.


سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال نشان کرد: آقایان با کوتاهی مقابل رفتارهای کی‌روش کاری کردند که شأن و شخصیت ایرانی تا جایی که می‌تواند پایین بیاید. این آقا بارها از شرایط و امکانات ایران گلایه کرده اما وقتی به او پیشنهاد تمدید قرارداد 6 ماهه و تا پایان جام ملت‌های آسیا را می‌دهند، قهر می‌کند. اگر ایران بد است چرا این آقا علاقه‌مند است 4 سال 4 سال در ایران بماند؟ در طی 7،8 سال اخیر این آقا 140 تا 150 میلیارد پول برای تیم ملی هزینه کرده است اما هنوز نیز طلبکار است. من بابت مربیگری در تیم‌های استقلال و تراکتورسازی همچنان از این تیم‌ها طلبکار هستم اما این آقا تا آخرین قران مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده است. اگر واقعا احساس می‌کنند این صحبت‌ها اشتباه است من حاضر هستم با او مناظره کنم. از علی پروین گلایه دارم چرا در این چند سال در مقابل رفتارهای او سکوت کرده بود؟ اگر پروین مانند حال حاضر به صحبت‌های کی‌روش واکنش نشان داده بود این بلاها سر ما نمی‌آمد. استیلی بچه محل من است و یکی از انسانهای اخلاق‌مدار فوتبال ایران است. در تیم امید نیز حقوقی دریافت نمی‌کند و برای خدمت آمده است. کرانچار را نیز همه می‌شناسند اما توهین‌های این آقا به این افراد تمامی ندارد. ادعای کی‌روش درخصوص تیم ملی مانند این است که موسس ورزشگاه آزادی بگوید در این ورزشگاه مسابقه برگزار نکنید چرا که این ورزشگاه برای من است.


قلعه ‌نویی درخصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: من سال گذشته در صفحه شخصی‌ام از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها حمایت کردم. خدا را شکر در بازی با بولیوی گام اول ورود بانوان به ورزشگاه برداشته شد. همین که بانوان به ورزشگاه ورود کردند، اتفاق خوبی است اما نظر شخصی من این است احترام بانوان واجب است و زنان ایرانی لیاقت بهترین‌ها را دارند. وقتی قرار است شرایط حضور آنها در ورزشگاه فراهم شود باید شأن آنها نیز حفظ شود. متاسفانه امکانات مخصوص بانوان برای ورود به ورزشگاه‌ها مانند سرویس‌های بهداشتی، بوفه‌ها و مسیر رفت و آمد مشکلاتی دارد. در کشورهای دیگر بانوان به کره مریخ سفر می‌کنند اما در ایران همچنان برخی روی عقب یا جلو رفتن روسری خانم‌ها واکنش نشان می‌دهند. هیچکسی نمی‌تواند مسئول ورود به بهشت یا جهنم کس دیگر باشد وظیفه ما این است بستر ورود بانوان را درست کنیم تا هر کسی دوست داشت به ورزشگاه بیاید در بهترین شرایط این اتفاق برای او مهیا شود. شاید در راه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مقاومت‌هایی صورت گیرد اما باید احترام بانوان حفظ شود و اگر قرار است طبق مقررات آنها بتوانند به ورزشگاه بیایند زیرساخت‌های حضور آنها را نیز فراهم کنیم.

دیدگاه‌ها